Tytuł Kreatywność językowa w reklamie Podtytuł Podręcznik nie tylko dla specjalistów Autorzy Katarzyna Burska, Bartłomiej Cieśla, Katarzyna Jachimowska, Barbara Kudra Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-8088-244-7 Rok wydania 2016 Wydanie 1 ilość stron 186 Format mobi, pdf, epub Spis treści SŁOWO WSTĘPNE 9
CZĘŚĆ I. KREATYWNE WYZYSKIWANIE ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH 15
Rozdział 1. WYRAZY I POŁĄCZENIA WYRAZOWE 17
W końcu roku kupiłem w końcu mercedesa, czyli o wyrazach wieloznacznych 17
Czy Bul może pokonać ból, czyli o homonimach 24
Zostań ecoistą, czyli o neologizmach 32
Gdy gorąco… kawa na zimno, czyli o antonimach 40
Adam Kubełek kupuje telefon, czyli o nazwach własnych 43
O choinka! lecz numer, czyli o eufemizmach 47
Cenowe hardkory, czyli o zapożyczeniach 52
Czy temperówka może strugać wariata, czyli o frazeologizmach i ich modyfikacjach 54
Jak przytulić rabat, czyli o naruszaniu łączliwości leksykalnej wyrazów 65
Wiosną ceny rosną, czyli o rymach 69
Rarka Plusa a „Lalka" Prusa, czyli o kalamburach 71
Ćwiczenia 75
Rozdział 2. WYPOWIEDZENIA 107
Piwo inne niż inne, czyli o powtórzeniach 107
Negocjujesz, tankujesz, księgujesz, czyli o wyliczeniach 112
Bo zupa była za słona, czyli o elipsie 113
Ćwiczenia 115
Rozdział 3. RELACJE między TEKSTAMI 119
Smacznego, miłego życia, czyli o nawiązaniach do mocnych wypowiedzi 119
Dziennik dobrych wiadomości Tesco, czyli o nawiązaniach do gatunków tekstu 126
Czy wicie, co wam trza, czyli o nawiązaniach do stylów językowych 134
Ćwiczenia 141
Rozdział 4. ŚRODKI GRAFICZNE 145
Czy macie świet(l)ne pomysły, czyli o nawiasie 145
O 100 nieprzeciętnych zabiegach, czyli o pokaźnych i śladowych literach 147
Poserfuj u n@s, czyli o symbolach 149
W net taniej, czyli o dekompozycji 152
Jak wyglądają topniejące latem ceny, czyli o zestawieniach tekstu z obrazem 155
Ćwiczenia 159
CZĘŚĆ II. ANTY-DECORUM, CZYLI O NIESTOSOWNOŚCI W REKLAMIE 169
Gładź, gładź, gładź, czyli ewokowanie zjawisk ze sfery seksu 170
Masarnia „Stolec", czyli operowanie niesmacznym quasi-żartem 174
BIBLIOGRAFIA 177
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wydawnictwo uniwersytetu łódzkiego Kreatywność językowa w reklamie. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.