Tytuł Sposoby promocji współczesnej polskiej prasy drukowanej Autor Joanna Mikosz Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-7969-558-4 Rok wydania 2015 Łódź Wydanie 1 liczba stron 318 Format pdf Spis treści Wstęp 8
Rozdział 1 – Metody badań rynku polskiej prasy drukowanej 22
1.1. Istota badań marketingowych 23
1.1.1. Badania sondażowe 28
1.1.2. Badania jakościowe gazet i czasopism 30
1.1.3. Badania jakościowe przy testowaniu nowego produktu 31
1.1.4. Analiza jakościowa treści przekazu w gazecie lub czasopiśmie 32
1.1.5. Badania ilościowe na rynku prasowym 33
1.1.6. Badania niereaktywne 35
1.1.7. Badania historyczno-porównawcze 36
1.1.8. Badania ewaluacyjne 37
1.2. Instytucje zajmujące się badaniem rynku prasy 38
Rozdział 2 – Kanały i metody dystrybucji prasy 50
2.1. Charakterystyka konsumentów prasy i ich zachowań 53
2.2. Sposoby dystrybucji prasy 54
2.2.1. Dystrybucja tradycyjna 54
2.2.2. Dystrybucja cyfrowa 73
Rozdział 3 – Zewnętrzne i wewnętrzne nośniki stosowane w reklamowaniu tytułów prasowych 88
3.1. Nośniki zewnętrzne 89
3.2. Nośniki wewnętrzne 99
Rozdział 4 – Fokusowanie wzroku czytelników prasy 110
4.1. Rozwiązania graficzne przyciągające uwagę odbiorców 111
4.2. Układ kompozycyjny stron pisma wpływający na jakość odbioru zamieszczonych treści 129
4.3. Fotografia w prasie 140
4.3.1. Fotograficzne gatunki dziennikarskie 141
Rozdział 5 – Niestandardowa reklama prasowa jako komponent promocyjny pisma 158
5.1. Rozwiązania niestandardowe wykorzystywane w prasie 161
5.1.1. Reklamy w postaci okładek 164
5.1.2. Reklamy zakrywające tekst dziennikarski 168
5.1.3. Reklamy ingerujące w strukturę pisma 173
5.1.4. Reklamy ingerujące w layout gazety 178
5.1.5. Reklamy, które wykorzystują w swej kompozycji rozmaite gatunki papieru albo inne materiały 179
5.1.6. Reklamy samoistne dołączane do pisma 182
Rozdział 6 – Zawartość prasy – sposobem na zdobycie czytelników 186
6.1. Rozmaite aspekty opiniotwórczości w prasie 188
6.2. Publikowanie skrajnych, bulwersujących poglądów przedstawicieli przeróżnych środowisk 210
6.3. Opinie autorytetów o danym tytule prasowym 212
6.4. Komentarze specjalistów, fachowców będących autorytetami w danej dziedzinie wiedzy 214
6.5. Cytowalność danego pisma w innych tytułach prasowych albo mediach 218
6.6. Zamieszczanie przedruków tekstów z innych pism 219
6.7. Inne sposoby uatrakcyjniania zawartości treściowej pism 222
Rozdział 7 – Przedsięwzięcia promocyjne redakcji prasowych 232
7.1. Akcje społeczne 235
7.2. Eventy 239
7.3. Konkursy 243
7.4. Działania promocyjne mające na celu podnieść prestiż redakcji prasowej 248
7.5. Działania promocyjne poza redakcją prasową 263
7.6. Inne metody promocji tytułów 268
7.7. Promocja tytułu prasowego w innych mediach 276
Zakończenie 288
Wykaz fotografii 296
Wykaz tabel 300
Bibliografia 302
Od Redakcji 318
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Sposoby promocji współczesnej polskiej prasy drukowanej, AZ#4F6EB1F6EB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.