Problemy zarządzania kryzysowego w Unii Europejskiej KONTROLA PRZESTRZENI POWIETRZNEJ NA OBSZARZE UNII EUROPEJSKIEJ NA PRZYKŁADZIE wykorzystania BEZZAŁOGOWYCH APARATÓW LATAJĄCYCH W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH ZWIĄZANYCH Z ZAGROŻENIEM TERRORYZMEM LOTNICZYM.
Celem opracowania jest przedstawienie zagadnień związanych z kontrolą przestrzeni powietrznej w sytuacji zastosowania bezzałogowców w oryginalnych sytuacjach kryzysowych, jakimi są zamachy terrorystyczne wymierzone w komunikacje lotniczą.
Niniejszą pracę autor rozpoczął od przedstawienia istoty kontroli przestrzeni powietrznej. Zjawisko to zostało ukazane poprzez pryzmat podstaw teoretycznych, w tym jako obszar integracji europejskiej oraz instrument polityki zarządzania ruchem lotniczym.
Ważnym elementem tej części opracowania jest wojskowy kontekst tworzenia tzw. Poręcznych bloków przestrzeni. W dalszej części zostały opisane wybrane przepisy europejskie użytkowane wobec bezzałogowców, w tym regulacje prawne dotyczące ich wykorzystywania.
Kolejnym omawianym zagadnieniem są możliwości wykorzystania bezzałogowców na terytorium Unii Europejskiej w sytuacjach kryzysowych powiązane z bezpieczeństwem ich stosowania. W tej części autor omówił istotę bezpieczeństwa powietrznego w Europie, a także identyfikacje, klasyfikacje oraz zarządzanie ruchem w trakcie sytuacji kryzysowej w przestrzeni powietrznej.
Dalej zostały omówiony terroryzm lotniczy jako oryginalny typ zagrożenia. Opracowanie kończy przedstawienie prawnych możliwości zastosowania Bezzałogowych Aparatów Latających w sytuacjach kryzysowych na terytorium Polski.
Energia w aspekcie analizy sytuacji Polski w UE ANALIZA ZASOBÓW ENERGETYCZNYCH PAŃSTW CZŁONKOWSKICH UNII EUROPEJSKIEJ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM SYTUACJI POLSKI Dostęp do źródeł energii bez dwóch zdań stanowi jeden z podstawowych czynników rozwoju gospodarczego.
Dlatego nowa europejska polityka energetyczna musi być z jednej strony ambitna, konkurencyjna i długookresowa, a z drugiej strony musi być dodatkowo rozsądna, przemyślana i dobra dla wszelkich państw członkowskich.
znaczne jest zatem, by Unia Europejska podejmowała szerokie wyzwania energetyczne, przed którymi obecnie stoimy, tj. Coraz obszerniejsze uzależnienie od importu, nacisk na dostęp do zasobów energetycznych, zmiana klimatu, a także dostęp do jednostajnej, bezpiecznej energii dla wszelkich użytkowników.
UE wdraża ambitną politykę energetyczną, która swoim zakresem obejmuje pełny zakres źródeł energii, od paliw kopalnych (ropa, gaz i węgiel) po energię atomową i odnawialną (energia słoneczna, wiatrowa, biomasa, geotermalna, wodno-elektryczna i pływowa) w celu wywołania nowej rewolucji przemysłowej, która przekształci gospodarkę w niskoenergetyczną, gwarantując jednocześnie pokaźniejsze bezpieczeństwo, konkurencyjność i zrównoważenie zużywanej poprzez nas energii.
Dlatego opracowanie ma na celu analizę sytuacji energetycznej państw członkowskich UE, a także ukazanie ograniczeń i krzywdzącości ekonomicznej szybkiej reorganizacji energetycznej w celach klimatycznych. W ramach tego zadania przedstawiono analizę ilościową i jakościową dla osiągalnych strategii i źródeł energetycznych oraz wpływu tych przemian na uwarunkowania rozwoju ekonomicznego w państwach Unii Europejskiej.
Marketing w gospodarce UE produkt MARKETINGOWY W ASPEKCIE UNII EUROPEJSKIEJ Marketing jako swoista filozofia podejścia do rynku pojawił się w krajach wysoko rozwiniętych wówczas, gdy gospodarka tych krajów uzyskała taki stopień dojrzałości, przy którym nie tylko miała możliwość wychodzenia naprzeciw bieżącemu popytowi,jednocześnie dysponowała nadwyżkami mocy zdolnymi do zaspokojenia potrzeb do tej pory nieujawnionych na rynku.
Taka sytuacja powstała w USA w latach sześćdziesiątych minionego stulecia i nieco później stała się udziałem wielu innych wysoko rozwiniętych krajów w Europie i poza nią. Marki we wspomnianych krajach stanęły wobec nowych wyzwań: od pytania, jak i ile produkować, ważniejszy stał się problem, jak sprzedać i na jakich rynkach ulokować własny artykuł.
Powstała potrzeba całkowitej zmiany orientacji producenta: z orientacji na produkt na orientację na rynek i odbiorcę. Zamiast się koncentrować na tym, co producent ma produkować, główny wysiłek skupia się na tym, co ludzie będą kupować i dlaczego.
Konsekwencje takiego nastawienia sięgają głęboko w organizację firmy i jej strategię.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wybrane problemy zarządzania w unii europejskiej, 8C928398EB. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.