Zdjęcia produktu


Muzułmańska kultura konsumpcyjna (Katarzyna Górak-Sosnowska)

(2014 / 510 / Wydawnictwo Akademickie Dialog / Katarzyna Górak - Sosnowska / 9788380020221)
E-booki Katarzyna Górak-Sosnowska
Dostepność na dzień 24.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

39,99 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 39,99 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Muzułmańska kultura konsumpcyjna

Muzułmanie są niejednokrotnie postrzegani poprzez Zachód jako obca, w całości odrębna społeczność. Tymczasem pod wpływem globalnych trendów przyswajają i przetwarzają zachodnie wzorce kulturowe, zachowując jednak własną specyfikę i nie wyrzekając się ani swojej religii, ani obyczajów. W ostatnim dziesięcioleciu obserwujemy szybki rozwój muzułmańskiej kultury konsumpcyjnej, spowodowany migracją i obecnością na Zachodzie coraz pokaźniejszej liczby muzułmanów. Cechą charakterystyczną tej kultury jest z jednej strony malejący wpływ tradycji muzułmańskiej, z drugiej jednak sprzeciw wobec negatywnego wizerunku islamu w opinii publicznej społeczeństw zachodnich. Książka ukazuje rozwój i funkcjonowanie muzułmańskiej kultury konsumpcyjnej na Zachodzie z odniesieniami do państw muzułmańskich. Zawiera omówienie produktów kultury masowej, które czerpiąc z konsumpcyjnych wzorów Zachodu zachowują jednak muzułmański charakter. Omówiono między innymi: modę (w tym hidżaby i T-shirty), lalki typu Barbie, napoje orzeźwiające, żywność halal, muzykę (hip-hop, heavy metal i punk rock), programy i gry komputerowe, beletrystykę, lecz też bankowość. Dzięki tym produktom muzułmanie, zwłaszcza młodzi, uczestniczą w globalnej kulturze na własnych zasadach i otwarcie wyrażają ważne dla nich wartości religijne, społeczne i polityczne. Katarzyna Górak-Sosnowska, adiunkt w Katedrze Socjologii Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Katedrze Arabistyki i Islamistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się problemami społeczno-gospodarczymi świata arabskiego oraz społecznościami muzułmańskimi na Zachodzie. Opublikowała m.in.Świat arabski wobec globalizacji (2007), Perspektywy świata arabskiego w kontekście Milenijnych Celów Rozwoju (2007) i liczne materiały dydaktyczne z zakresu edukacji rozwojowej i międzykulturowej.

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Katarzyna Górak-Sosnowska
  • ISBN

    9788380020221
  • Autor

    Katarzyna górak - sosnowska
  • Wydawnictwo

    Wydawnictwo akademickie dialog
  • Ilość stron

    510
  • Rok wydania

    2014
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Muzułmańska kultura konsumpcyjna (sklep TaniaKsiazka.pl)
    39,99 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 39,99 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Muzułmańska kultura konsumpcyjna. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki