Istotą zarządzania przedsiębiorstwami jest podejmowanie decyzji. Studiujący zarządzanie strategiczne, marketing i finanse przygotowują się do tego, poznając liczne teorie i modele oraz ilustrujące ich znaczenie przykłady, A jednak, czy można przygotować się do podejmowania decyzji bez rozwiązywania rzeczywistych problemów? W swym perfekcyjnym zbiorze studiów przypadków Marian Moszoro generuje warunki analizy sytuacji przedsiębiorstw, które stoją w obliczu konieczności dokonywania przeróżnych wyborów. Demonstruje problemy związane z ogólną strategią przedsiębiorstwa, strategią marketingową i decyzjami z dziedziny finansów. Dzięki ukazaniu rynkowego tła tych decyzji i jednostkowej perspektywy decydentów w przedsiębiorstwach odtwarza fragmenty rzeczywistości życia gospodarczego. Analiza tych uwarunkowań dostarcza doświadczeń koniecznych w procesie podejmowania słusznych decyzji biznesowych. Prezentowane w książce studia przypadków zostały przygotowane do ośmiu ogólnopolskich edycji konkursu Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości, dla kursów podyplomowych MBA oraz kursów menedżerskich prowadzonych m.in. Przez autora, w których uczestniczyło ponad 1200 osób. W trakcie tych zajęć została potwierdzona użyteczność zamieszczonego w książce materiału w procesie doskonalenia umiejętności podejmowania decyzji. Studia przypadków są pogrupowane według obszarów dyscyplin naukowych i rodzaju poruszanych zagadnień dydaktycznych wraz z rekomendowaną literaturą uzupełniającą. Obejmują: zarządzanie strategiczne, marketing, finanse i etykę. Książka stanowi nadzwyczajny materiał pomocniczy zarówno dla słuchaczy studiów podyplomowych, studentów wyższych lat studiów zarządzania, marketingu i finansów, jak i menedżerów doskonalących swoje umiejętności.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Analiza problemów biznesowych. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.