Zdjęcia produktu


Wychowanie uczniów klas początkowych dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym,602KS (120863) (Impuls)

(2010 / 159 / Impuls / Bogumiła Bogacka-Osińska / 9788375871937)
E-booki Impuls
Dostepność na dzień 10.05.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

33,06 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 33,06 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Wychowanie uczniów klas początkowych dla bezpieczeństwa...

Adresatem oddziaływania wychowawczego jest zwykle młody człowiek. Z formalnego punktu widzenia ma on bowiem prawo, od siódmego roku życia, do samodzielnego korzystania z dróg publicznych w charakterze pieszego czy pasażera. Jak dalece jest on w stanie sprostać temu zadaniu, pozostaje troską rodziców i wychowawców?

Wiek wczesnoszkolny rodzi świeże wyzwania dla dziecka, a zarazem wymagania ze strony dorosłych. Pomimo ograniczeń rozwojowych sprzyja kształtowaniu właściwych nawyków niepodejmowania zachowań ryzykow­nych, wyzwala zdolność podporządkowania się regułom (np. Szkolnym) na­rzucanym poprzez dorosłych. Wszystko to czyni tę grupę dzieci interesującą z punktu widzenia oceny ich dojrzałości – gotowości do przestrzegania zasad w ruchu drogowym.

Od uczestnika ruchu drogowego wymaga się innowacyjnania zgodne­go z normą, podobnie jak od ucznia uczestniczącego w życiu szkolnym wymaga się odpowiedzialnego progresywnania. Dlatego w tej pracy starano się przedstawić znaczenie kształcenia postaw moralnych w wychowaniu komunikacyjnym.

Dużo miejsca w niniejszej publikacji zajmuje prezentacja badań, szcze­gólnie prowadzonych za granicą, posiadających na celu przedstawienie zacho­wania dzieci z perspektywy uczestników ruchu drogowego. Informacje na ten temat pochodzą z reguły z materiałów źródłowych. W polskiej literaturze profesjonalnej jest mało pozycji na temat funkcjonowania dzieci w ruchu drogowym.

Przedstawiona została na dodatek strategia szkoły wobec zadań wychowa­nia komunikacyjnego w ujęciu historycznym, od okresu międzywojennego poczynając. W rozdziale trzecim zawarte są także propozycje celów i treści wychowania komunikacyjnego, charakterystyka wybranych programów nauczania z tej dziedziny. Poza tym została omówiona rola rodziny, szkoły i nauczycieli w procesie oddziaływania wychowawczego i podzielono się spostrzeżeniami z badań własnych.

Druga część pracy ma funkcjonalny rozmiar. Przedstawiono w niej zapisy dotyczące zagadnienia bezpieczeństwa, w tym ruchu drogowego, w nowym Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół i propozycję tworzyw wspomagających warsztat pracy nauczyciela w odniesieniu do: diagnozo­wania zagrożeń z udziałem najmłodszych użytkowników dróg, doskona­lenia form współpracy z rodzicami (seminaria, spotkania z ekspertem, wywiadówki), aranżowania w przestrzeni sali klasowej miejsca na tematykę bezpieczeństwa w ruchu drogowym i przygotowano propozycję sce­nariusza zajęć z tej tematyki. W dodatku do publikacji dołączono płytę CD z potrzebnymi formularzami dla prowadzenia diagnozy i obserwacji oraz informacjami dotyczącymi zasad przechodzenia przez jezdnię.

W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat wielu autorów rozważało, jakie elementy nauki o bezpieczeństwie w zakresie ruchu drogowego należy włą­czyć do programu szkolnego i w jaki sposób powinno się rozmawiać o tym z uczniami. Jednak w polskiej literaturze profesjonalnej, w charakterystyce zachowania się dziecka w ruchu drogowym, rzadko kto powołuje się na ba­dania, które dają podstawę do formułowania takich czy innych wniosków.

Z perspektywy postępu motoryzacyjnego typowego dla naszej cywilizacji niezbędna jest wiedza kompleksowa, aby można było podejmować bardziej skuteczne działania, rzutujące bezpośrednio na poziom bezpieczeństwa na drogach.

Podtytuł: Teoria i praktyka
ISBN: 9788375871937
Kod paskowy: 9788375871937
Autorzy: Bogacka-Osińska Bogumiła
Wydanie: 1
Rok wydania: 2017
Kod wydawcy: 21984
Miejscowość: Kraków
ilość stron: 160
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.0x23.5cm
Głębokość (mm): 8
Waga: 0.26
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Impuls
  • ISBN

    9788375871937
  • Autor

    Bogumiła bogacka-osińska
  • Wydawnictwo

    Impuls
  • Ilość stron

    159
  • Rok wydania

    2010
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Wychowanie uczniów klas początkowych dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym (sklep TaniaKsiazka.pl)
    33,06 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 33,06 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Wychowanie uczniów klas początkowych dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym,602KS (120863). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki