Kultura współczesna coraz ściślej jest stymulowana poprzez rozwój nowych mediów i technice cyfrowych. W książce skoncentrowano się głównie na obiegu lubianym, ponieważ w nim odzwierciedlane są postulaty zwolenników cyberkultury oraz dlatego, że obieg lubiany współcześnie najżywiej reaguje na przemiany społeczne, dopasowując do pragnień odbiorców proponowane teksty kultury. W tym sensie kultura popularna może stanowić odzwierciedlenie społecznej świadomości, znamiennej dla epoki, w której powstała. W obiegu tym również - niekiedy (jakkolwiek nie za każdym razem intencjonalnie) niby w krzywym zwierciadle - odbijają się artystyczne eksperymenty i dyskusje na ważkie społecznie tematy. Określenia "cyberpunk" i "cyberpunkowy" prze-kroczyły granice zarezerwowane dla zjawiska literackiego i pojawiły się w refleksji cywilizacyjnej. Świadczą o tym sposoby odczytań tekstów kultury w kontekstach nauk społecznych i filozoficznych. Co więcej, cyberpunk - utożsamiany ze unikalnym paradygmatem kulturowym - stał się obiektem zainteresowania awangardy artystycznej i poezji. Znamienne dla tej literatury jest intencjonalne wzorowanie ukształtowania zdań na mowie potocznej. Jest to spora praca poświęcona zjawisku fantastyki cyberpunkowej. Autor, badając zróżnicowane media współczesnej pop kultury, przedstawia "wspólnotę wyobraźni" twórców z zróżnicowanych obiegów, kręgów językowych i kulturowych oraz przybliża, w jaki sposób kultura popularna zaciera ich granice.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Z problematyki cyberpunku literatura sztuka kultura. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.