Brak na rynku opracowania stanowiącego kompendium wiedzy teoretycznej z słusznymi działaniami ergonomicznymi - z jednej strony -, a także trudności obserwowane w realizacji procesu dydaktycznego, jakie napotykają studenci - z drugiej - skłoniły mnie do przygotowania niniejszego podręcznika, który - mam nadzieję - ułatwi zainteresowanym wybór ćwiczeń trafnych jednocześnie do treści wynikającej z toku, jak i specyfiki wady. Pomoże zwiększyć skuteczność działań korekcyjnych przez wybór optymalnych pozycji korekcyjnych już od pierwszych minut zajęć w części organizacyjnej, poprawi spójność pomiędzy zadaniami lekcji i zawartymi w niej ćwiczeniami. Przyjęto pewien przemyślany schemat, według którego przedstawiono istotę wady, charakterystykę anatomopatologiczną, testy funkcjonalne i pomiary przydatne w diagnozowaniu danej wady, najważniejsze zadania innowacyjnania korekcyjnego wynikające konsekwentnie z istoty wady wraz z uwagami merytorycznymi zawartymi w hasłach "Pamiętaj", "Uwaga" "Poleca się", jak w dodatku wyznaczonia i przeciwwskazania. Czytelnik w jednym miejscu odnajdzie więc informacje przydatne w komponowaniu konspektów. Każda wada została dodatkowo przez autorkę w ten sam sposób zaprezentowana wraz z przykładowymi konspektami, w których wykorzystano jako pomoce taśmę thera-band i piłkę terapeutyczną. Pod każdym konspektem zamieszczono zadania dla czytelnika, których rozwiązanie pomoże mu wyrobić sobie pewien fason analizy interpretacyjnej, co w wyniku czego rozwinie i ubogaci działania korekcyjne. Wszystkie konspekty zostały opracowane na podstawie jednego - tego samego - toku podstawowego zajęć z gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej, który jest tokiem uniwersalnym, łatwym do zapamiętania ze względu na konstrukcję i możliwym do wykorzystania w każdej wadzie, jak i w każdych warunkach. Autorka planuje przygotować drugą część opracowania, zawierającą konspekty z uwzględnieniem pozostałych toków, które zamieszczono w tym opracowaniu. Tak więc może ono stanowić materiał dydaktyczny, nie tylko dla studentów kierunku wychowania fizycznego, fizjoterapiina dodatek dla nauczycieli wychowania fizycznego, terapeutów i wszelkich prowadzących zajęcia ruchowe. Ruch jest środkiem oddziaływania w wielu sferach życia - najważniejsze jednak jest, aby umiejętnie go dobierać w zależności od potrzeb, stanu, możliwości i realizowanego zadania.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Repetytorium z postępowania korekcyjnego, AZ#89BAE826EB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.