Zdjęcia produktu


Konstruowanie wiedzy geograficznej w klasach gimnazjalnych (Teresa Sadoń-Osowiecka)

(2009 / 272 / Impuls / Teresa Sadoń-Osowiecka / 9788378502272)
E-booki Teresa Sadoń-Osowiecka
Dostepność na dzień 28.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

36,10 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 36,10 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Konstruowanie wiedzy geograficznej w klasach gimnazjalnych

Edukacja jest powiązana ze zjawiskami kulturowymi, społecznymi, politycznymi, ekonomicznymi. Czas zmian politycznych w latach dziewięćdziesiątych wywołał także rewolucję w systemie oświaty. Do tej pory toczą się dyskusje nad kierunkiem reformy, nad kształtem podstawy programowej, wynikające z przeobrażeń w pojmowaniu istoty problemu i pluralizmu ujęć zagadnienia oraz dowodzące, jak mnóstwo jest ideologii edukacyjnych. W literaturze dotyczącej edukacji geograficznej w gimnazjum demonstruje się raczej przypadkowe aspekty kształcenia geograficznego, typowo dotyczące treści kształcenia, a także metod i technik stosowanych na lekcjach, wyrażanych w formie wskazań, postulatów i zaleceń aplikacyjnych. Mało jest badań nad "codziennością" lekcji geografii i refleksji na temat charakteru wiedzy, którą one z sobą niosą. Niniejsze badania mają na celu, choć częściowe wypełnienie tej luki. Dwa pierwsze rozdziały pracy dotyczą ujęć teoretycznych edukacji. Na ich tle w następnym rozdziale zostały ukazane aspekty dydaktyczne geografii w szkole. W rozdziale trzecim zawarto wyjaśnienia i uzasadnienia podjętej strategii badawczej, zmierzającej do odpowiedzi na postawione pytania: 1. W jaki sposób konstruowana jest wiedza geograficzna na lekcjach w gimnazjum? 2. Jaka jest rola poznawcza i koncepcyjna ucznia i nauczyciela w procesie uczenia się geografii? 3. Jakie teorie dydaktyczne i ideologie wychowania (uświadamiane albo nie) leżą u podstaw kształcenia geograficznego w gimnazjum? Po przedstawieniu założeń teoretycznych w kolejnych rozdziałach przedstawiono losy edukacji geograficznej w szkole. Autorka zaczęła od analizy programów, podręczników i innych tworzyw metodycznych, starając się dociec na ich podstawie, ku jakiej edukacji kierują one ucznia i nauczyciela. Następne rozdziały dotyczą już tego, co dzieje się na lekcjach geografii w klasach gimnazjalnych. Przeprowadzono analizę z najróżniejszych perspektyw: odnoszących się do charakteru wiedzy geograficznej w gimnazjum, komunikowania się na lekcjach geografii i strategii nauczania na obserwowanych lekcjach. Badanie umożliwiło wyciągnięcie wniosków dotyczących zaniedbań i możliwości konstruowania wiedzy geograficznej w gimnazjum.

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Teresa Sadoń-Osowiecka
  • ISBN

    9788378502272
  • Autor

    Teresa sadoń-osowiecka
  • Wydawnictwo

    Impuls
  • Ilość stron

    272
  • Rok wydania

    2009
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Konstruowanie wiedzy geograficznej w klasach gimnazjalnych (sklep TaniaKsiazka.pl)
    36,10 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 36,10 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Konstruowanie wiedzy geograficznej w klasach gimnazjalnych. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki