Tytuł Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania Autor Piotr Blaik Język polski Wydawnictwo PWE ISBN 978-83-208-2180-2 Rok wydania 2014 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 475 Format pdf Spis treści Od Autora
Rozdział 1. Istota i przewartościowania pojęcia logistyki
1.1. Przegląd i interpretacja stanowczych definicji logistyki
1.2. Ewolucja i przewartościowania przedmiotu, celów i instrumentów logistyki jako podstawowych wyznaczników pojęcia logistyki
1.3. Logistyka jako kategoria zintegrowanego zarządzania
1.4. Teoretyczne koncepcje logistyki
Rozdział 2. Trendy i determinanty rozwoju i zmian w logistyce
2.1. Geneza i fazy i kierunki rozwoju logistyki
2.2. Czynniki determinujące rozwój logistyki — próba klasyfikacji i hierarchizacji
2.3. Czynniki modelujące zmiany w logistyce w świetle badań w krajach zachodnich
2.4. Megatrendy i determinanty określające popyt i możliwości podaży w sferze/zakresie logistyki i usług logistycznych w świetle badań w Europie Zachodniej
2.5. Czynniki stymulujące i ograniczające rozwój logistyki w Polsce
2.6. Wizja rozwoju logistyki
2.6.1. Podstawy i przejawy diagnozowania i projektowania wizji rozwoju logistyki
2.6.2. Scenariusze wizji logistyki w 2015 roku
2.6.3. Scenariusze wizji przyszłości mobilności i transportu w Niemczech w 2025 roku
Rozdział 3. Podstawowe wymiary innowacyjnej koncepcji logistyki
3.1. Relacje i właściwości nowoczesnej koncepcji logistyki
3.2. Podstawowe zasady kształtowania progresywnej koncepcji logistyki
3.3. Podstawowe aspekty i orientacje postępowej koncepcji logistyki
3.3.1. Logistyka jako system i koncepcja zarządzania przepływami towarów i i podsystem przepływowo zorientowanego zarządzania przedsiębiorstwem
3.3.2. Logistyka jako sieć (struktura) kluczowych procesów zarządzania i transformacji w systemie przepływów w skali przedsiębiorstwa
3.3.3. Logistyka jako koncepcja zorientowana na kryteria rynku, wspomagająca i wzbogacająca marketingowy proces tworzenia wartości
3.3.4. Logistyka jako systemowa orientacja i determinanta wydajności w skali przedsiębiorstwa i rynku
3.3.5. Logistyka jako koncepcja i determinanta zorientowanej na przepływy organizacji i transformacji modelowej przedsiębiorstwa
Rozdział 4. Identyfikacja i kształtowanie systemów logistycznych
4.1. Podejście systemowe jako podstawa interpretacji i kształtowania orientacji i struktur współczesnej logistyki
4.2. Podstawowe kryteria i przekroje klasyfikacji systemów logistycznych
4.3. Powiązania pomiędzy systemami logistycznymi — wstępna identyfikacja
4.4. Kształtowanie i wdrażanie systemów logistycznych
4.5. System logistyczny przedsiębiorstwa jako przejaw rozwoju i pełnej integracji w skali mikroekonomicznej
Rozdział 5. Struktura procesów logistycznych i problemy jej kształtowania
5.1. Istota i znaczenie orientacji na procesy w zintegrowanym zarządzaniu
5.2. Pojęcie i podstawowe parametry cyklu
5.3. Kryteria i przekroje klasyfikacji procesów
5.4. Klasyfikacja i strukturyzacja procesów logistycznych w aspekcie zarządzania i tworzenia wartości
5.5. Modelowanie kluczowych procesów logistycznych w przedsiębiorstwie
5.6. , a także sposoby analizy i oceny procesów logistycznych
5.7. System i procesy transformacji logistycznej w aspekcie tworzenia wartości
5.8. Cykl cyrkulacji logistycznej
Rozdział 6. Identyfikacja struktury i przejawów wdrażania procesu zarządzania logistycznego
6.1. Istota i funkcje cyklu zarządzania logistycznego
6.2. Kompleksowość logistycznych sytuacji decyzyjnych
6.3. Podstawowe orientacje procesu zarządzania logistycznego — próba systematyki
6.4. Założenia koncepcji zintegrowanego zarządzania logistycznego
6.5. Koncepcja „nawigatora" zarządzania logistycznego jako przykład całościowej orientacji logistycznej w badaniach i w praktyce zarządzania w przedsiębiorstwach
Rozdział 7. Koncepcja logistycznie zorientowanego zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem
7.1. Tendencje integracyjne w logistyce i przewartościowania strategicznych funkcji zarządzania logistycznego
7.2. Założenia i struktura koncepcji logistycznie zorientowanego zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem
7.3. Zakres i możliwości oddziaływania koncepcji zarządzania logistycznego na podstawowe sfery zarządzania w przedsiębiorstwie
7.4. Opcje strategiczne logistyki
7.5. Proces logistycznie zorientowanego zarządzania strategicznego
7.6. Proces logistycznie zorientowanego zarządzania operacyjnego
7.6.1. Ogólna charakterystyka systemów zarządzania operacyjnego
7.6.2. Ogólna ocena systemów wspomagania logistycznie zorientowanego zarządzania operacyjnego w aspekcie realizacji funkcji planowania, a także sterowania produkcją i procesami logistycznymi
Rozdział 8. Zarządzanie łańcuchem dostaw (SCM) jako przejaw integracji zarządzania logistycznego pomiędzy przedsiębiorstwami
8.1. Istota i rozwój koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw (SCM)
8.2. Modele integracji zarządzania łańcuchem dostaw
8.3. Potencjały efektów związane z rozwojem koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw
8.4. Korzyści wdrażania koncepcji SCM w świetle badań w przedsiębiorstwach w krajach zachodnich
8.5. Przesłanki i przejawy integracji zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) i zarządzania relacjami z klientami (CRM)
Rozdział 9. Logistyka a inne przekrojowe koncepcje zarządzania
9.1. Ogólne założenia integracji logistyki z innymi współczesnymi koncepcjami zarządzania w zintegrowanym zarządzaniu przedsiębiorstwem
9.2. Koncepcja zarządzania logistyczno-marketingowego jako przejaw rozwoju i integracji logistyki i marketingu
9.2.1. Przesłanki integracji logistyki i marketingu
9.2.2. Założenia i struktura koncepcji zarządzania logistyczno-marketingowego
9.2.3. Cele i efekty logistyczno-marketingowe i podstawy ich realizacji w aspekcie strategicznym
9.3. Logistyka a zarządzanie wyszczuplające (LM)
9.4. Logistyka a kompleksowe zarządzanie jakością (TQM)
9.5. Logistyka a zarządzanie kategorią czasu (TBM)
9.6. Logistyka a efektywna obsługa klienta (ECR)
9.7. Logistyka a zarządzanie innowacjami (IM)
9.8. Przejawy wpływu wdrażania przekrojowo zorientowanych koncepcji zarządzania na oczekiwane efekty i sukces przedsiębiorstwa
Rozdział 10. Organizacja logistyki w przedsiębiorstwie
10.1. Podstawowe koncepcje i zasady kształtowania organizacji logistyki w przedsiębiorstwie
10.2. Czynniki wpływające na organizację logistyki w przedsiębiorstwie
10.3. Formy organizacyjne logistyki w przedsiębiorstwie
10.3.1. Logistyka w praktycznej strukturze organizacyjnej
10.3.2. Logistyka w dywizjonalnej strukturze organizacyjnej
10.3.3. Logistyka w macierzowej strukturze organizacyjnej
10.4. Logistyka w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa w świetle badań i doświadczeń w krajach zachodnich
Rozdział 11. Problemy identyfikacji i racjonalizacji struktury kosztów logistyki
11.1. Istota i kierunki racjonalizacji kosztów logistyki
11.2. Zagadnienie wyodrębnienia i identyfikacji kosztów logistyki
11.3. Zadania, zakres i przekroje rachunku kosztów logistyki
11.4. System rachunku kosztów procesów
11.5. Target costing jako instrument rynkowo zorientowanego zarządzania kosztami logistyki
11.6. Tendencje rozwojowe i struktura kosztów logistyki w świetle badań w krajach zachodnich
11.6.1. Zmiany poziomu kosztów logistycznych i ich uwarunkowania
11.6.2. Zróżnicowanie poziomu kosztów logistycznych w układzie ergonomicznym i branżowym
Rozdział 12. Podstawy systemowej koncepcji sprawności logistyki w aspekcie zarządczym, a także logistyczne potencjały efektów i tworzenia wartości
12.1. Założenia systemowej koncepcji wydajności logistyki w aspekcie zarządzania
12.1.1. Kategoria wydajności — problemy interpretacji
12.1.2. Istota i przewartościowania w strukturze koncepcji produktywności logistyki w aspekcie systemowym i zarządczym
12.1.3. Proces kształtowania produktywności w systemie logistyki
12.1.4. Logistics Performance Measurement jako koncepcja systemowej analizy i pomiaru wyników osiąganych w logistyce
12.2. Sprawność potencjalna logistyki w aspekcie zarządczym
12.3. Identyfikacja logistycznych potencjałów oczekiwanych efektów
12.3.1. Istota i strategiczne znaczenie potencjałów efektów i tworzenia wartości
12.3.2. Klasyfikacja i strukturyzacja logistycznych potencjałów efektów i tworzenia wartości
12.3.3. Koncepcja trójwymiarowego efektu i potencjału strategicznego logistyki
12.3.4. Model korzyści przedsiębiorstwa z tytułu przewagi konkurencyjnej
12.4. Zakres wdrożenia koncepcji logistyki w przedsiębiorstwie a poziom produktywności w świetle badań w krajach zachodnich
Bibliografia
Indeks
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Logistyka. koncepcja zintegrowanego zarządzania, AZ#7389D769EB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.