Książka – Studia o aktywnym uczeniu się dzieci. Wybrane problemy edukacji wczesnoszkolnej. Materiały dla studentów i nauczycieli jest skierowana z reguły do osób doskonalących swoje kompetencje pedagogiczne – pracujących nauczycieli i studentów pedagogiki, przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Obok teoretycznych aspektów uczenia się, przedstawiono ich funkcjonalne konsekwencje – wybrane koncepcje pedagogiczne z pionierskimi środkami i sposobami wdrażania uczniów do samodzielnego, podmiotowego uczenia się. Zaproponowano zatem spojrzenie na nie pomiędzy innymi przez pryzmat tego, jak i jakiego typu dane dzieci odbierają, jak projektują lub współprojektują działania edukacyjne, jak je kontrolują i oceniają (jak dokonują samokontroli i samooceny), słowem – jaką wiedzę gromadzą (deklaratywną, proceduralną, osobotwórczą). Sporo miejsca poświęcono porozumiewaniu się, jak i współpracy dzieci z nauczycielem i rówieśnikami z klasy oraz nauczyciela z rodzicami. Wszystkie te kwestie można odnaleźć w sześciu rozdziałach książki. Zaprezentowany pakiet ćwiczeń dla studentów i uczniów i odnośniki do literatury przedmiotu oraz projekty zajęć edukacyjnych i pomysły na współpracę nauczyciela z rodzicami, mogą stanowić inspirację dla przemyśleń, a także poszukiwań w zakresie doboru i tworzenia własnej koncepcji pedagogicznej.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Studia o aktywnym uczeniu się dzieci. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.