Problematyka publikacji porusza zagadnienie współwystępowania zaburzeń rozwojowych u dzieci. Tematyka ta, coraz częściej staje się przedmiotem zainteresowań wielu badaczy, diagnostów i terapeutów, tym bardziej, że w praktyce klinicznej spotykamy coraz obszerniejszą grupę dzieci, u których stwierdza się występowanie objawów kryterialnych przypisanych więcej niżeli jednemu zaburzeniu. Łączne występowanie kilku zaburzeń bezapelacyjnie modyfikuje proces rozwoju i funkcjonowanie dziecka na każdym jego etapie. Określenie profilu owego procesu rozwojowego i skali charakterystycznych objawów, ma centralne znaczenie do diagnozy klinicznej dziecka, a w szczególności diagnozy różnicowej. Wobec złożoności patomechanizmu odpowiedzialnego za współwystępowanie zaburzeń rozwoju u dzieci, grupa badaczy podjęła rozważania nad dylematami diagnostycznymi na styku takich zaburzeń, jak: autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia semantyczno - pragmatyczne, niewerbalne trudności w uczeniu się, ADHD, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, opóźnienia w rozwoju, autyzm atypowy, schizofrenia wczesnodziecięca, zaburzenia zachowania, a także zaburzenia psychotyczne. Pewna część rozważań została poświęcona zaburzeniom współwystępującym w chorobie przewlekłej, mózgowym porażeniu dziecięcym, dyslalii rozszczepowej i przy defektach wzroku. Zamiarem autorów było przybliżenie Czytelnika do odpowiedzi na nurtujące go pytania o rozwój dzieci z zaburzeniami łączonymi. Książka adresowana jest do specjalistów rozmaitych dziedzin - lekarzy, w tym przeważnie pediatrów, neurologów i psychiatrów dziecięcych, w dodatku do psychologów klinicznych, pedagogów specjalnych, neurologopedów, rehabilitantów i do studentów, powyższych specjalności.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Dzieci z zaburzeniami łączonymi trudne ścieżki rozwoju. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.