W książce opisano zagadnienia związane z kształtowaniem się słuchu fonemowego u dzieci w wieku przedszkolnym. Słuch fonemowy umożliwia odróżnianie wypowiedzi różnorodnych i utożsamianie takich samych i stanowi potrzebny warunek rozwoju percepcji fonemowej słów w zakresie ich analizy i syntezy.
Jest jednym z podstawowych procesów wpływających na umiejętność czytania i pisania. Przeprowadzone badania pozwoliły na ustalenie opozycji fonologicznych diagnostycznych w badaniu słuchu fonemowego i określenie norm rozwojowych u dzieci w wieku przedszkolnym.
dodatkowo badania dały odpowiedź na pytania dotyczące zależności pomiędzy słuchem fonemowym a lateralizacją, wymową i płcią u dzieci w wieku 3;0‑7;6 lat. Badania oparto na próbie 55 paronimów, do których opracowano schemat badania i specjalnie do tego celu wykonaną kartę odpowiedzi dziecka.
skategoryzowany materiał ulepszone zrozumienie istoty rozwoju i zaburzeń słuchu fonemowego i umożliwia bardziej szczegółowe badania. Przedstawiona publikacja asygnowana jest dla nauczycieli pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogów, psychologów, logopedów, neurologopedów i studentów wymienionych specjalności, a także innych osób zainteresowanych zagadnieniami związanymi z kształtowaniem się i oceną słuchu fonemowego.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Ocena słuchu fonemowego u dzieci w wieku przedszkolnym. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.