Tytuł Obraz szkoły i nauczyciela. Egzemplifikacje teoretyczne i empiryczne Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7850-251-7 Rok wydania 2010 Kraków Wydanie 1 ilość stron 282 Format pdf Spis treści Wstęp 9
Introduction 11
Polska szkoła i nauczyciel w świetle potrzeb, możliwości i rozwiązań – wybrane konteksty 13
Lucyna Preuss-Kuchta Iluzoryczność – (nie)kwestionowaną cechą edukacji szkolnej 15
Roma Kwiecińska, Jolanta Rybska-Klapa Rola zawodowa nauczyciela – świeże zadania i kompetencje 25
Katarzyna Waszyńska, Agata Woźniak Społeczny kontekst zawodu nauczyciela. Analiza zasobów i trudności 35
Hanna Krauze-Sikorska Uczenie się języka obcego przez dzieci z ryzykiem dysleksji jako jedno ze współczesnych wyzwań edukacyjnych 45
Ewa Murawska Dylematy oceniania pracy nauczyciela – od szlachetnej utopii do edukacyjnej mistyfikacji 61
Krzysztof Juszczak Nauczyciel wobec wyzwań XXI wieku 71
Lucyna Maksymowicz Założenia edukacji wczesnoszkolnej w kontekście zmieniających się pragnień współczesnego społeczeństwa 79
Kinga Kuszak Kompetencja komunikacyjna dzieci – właściwości i potrzeba stymulowania 91
Iwona Konopnicka Obraz nauczyciela w marzeniach dzieci w młodszym wieku szkolnym (komunikat z badań) 105
Mirosława Żurawska, Agnieszka Łukasik ICT narzędziem pracy nauczyciela 115
Dorota Werbińska Dylematy etyczne początkujących nauczycieli języka angielskiego 123
Tatiana Kłosińska Wczesna edukacja medialna. Możliwości i ograniczenia 139
Ewa Kumik Kształcenie uczniów w polskich szkołach muzycznych 149
Renata Kaczmarek Refleksje edukacyjne 155
Joanna Król-Mazurkiewicz Życiowa stop-klatka. Drugoroczność 163
Bartosz Miodek Rola i miejsce technice informacyjnej w warsztacie pracy nauczyciela 171
Mateusz Nitka E-wychowanie w e-learningu? 177
Szkoła i nauczyciel w Europie Wschodniej – dylematy teorii i praktyki 184
Jelena Bida, Ludmiła Prokopenko.??????????????.?.?????????,?.?.?????????????,?.?.????????? –???????????,?????????,???????. Czołowe idee A.S. Makarenki, W.A. Suchomlińskiego, A.A. Zacharenki – nasza przeszłość, teraźniejszość, przyszłość 185
Anatolij Kuźmiński.?????????????.?.????????? –???????????????????????????????????????????????????????????????????????????. Działalność A.A. Zacharenko – wzorzec zarządzania rozwojem szkoły w kontekście kształtowania duchowych wartości uczniów 193
Aleksiej Czebykin.?????????????????????????????????????????????????????????. Właściwości zawodowego image nauczyciela i warunki jego kształtowania 203
Swietłana Skworcowa.?????????????????????????????????????????????????????????????????????????. Kształtowanie kompetencji zawodowych przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 219
Irina Palszkowa.???????????????????????????-????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????. Kształtowanie kultury pedagogicznej jako element kompetencji zawodowych przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 233
Galina Tarasenko, Bogdan Nesterowicz.????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????. Kształtowanie potencjału wychowawczego przyszłych nauczycieli na podstawie międzypokoleniowej transmisji wartości i wzorców kulturowych 243
Olga Komar.????????????????????????????????????????????????????????????????????. Gotowość studentów do wykorzystania technice interaktywnej w procesie edukacji wczesnoszkolnej 253
Nelli Łysenko.?????????????????????????.?????????????????????????????????????????????????????????????. Przedszkolne dzieciństwo w Ukrainie: etnopedagogiczny wymiar we współczesnej przestrzeni wielokulturowej 263
Kateryna Shestakova. Edukacja w szkole „etnicznej": problemy i perspektywy (na przykładzie Czerniowiec, Ukraina).???????????????????????????:??????????????????? (?????????????????,???????). 271
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Obraz szkoły i nauczyciela. egzemplifikacje teoretyczne i empiryczne. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.