Opracowanie jest próbą zdiagnozowania znaczenia nadmiernej masy ciała dla zdrowia i psychospołecznego funkcjonowania człowieka. Demonstruje sposoby definiowania, diagnozowania, rozpowszechnienia i uwarunkowań zjawiska ze szczególnym uwzględnieniem potencjalnego wpływu kultury masowej i stylu życia, jako głównych determinantów nadmiernej masy ciała.
Konsekwencje i znaczenie nadwagi i otyłości dla jakości życia człowieka pozostały omówione z perspektywy jego funkcjonowania psychospołecznego, przez odwołanie się do doświadczeń osób z nadmierną masą ciała.
Starano się także podkreślić rolę Internetu jako narzędzia i źródła wsparcia dla osób z nadwagą i otyłością. Książka może przyczynić się do zwrócenia większej uwagi na problemy osób z nadwagą i otyłością, u podstaw których niejednokrotnie leżą negatywne doświadczenia społeczne związane z wyglądem jednostki.
ponadto, na gruncie pedagogiki, może przyczynić się do podejmowania na rozmaitych szczeblach edukacji zagadnień związanych nie tylko ze zdrowym stylem życia,też znaczeniem postawy nietolerancji i uwrażliwianiem na potrzebę akceptacji.
Autorka też własną propozycję oddziaływań profilaktycznych i edukacyjnych ukierunkowanych na promowanie zdrowego stylu życia i postawy tolerancji wobec innych osób, co wykonywane jest w środowisku szkolnym i może znaleźć wykorzystanie w codziennej praktyce edukacyjnej.
Praca adresowana jest do pedagogów, nauczycieli i dyrektorów szkół i do studentów pedagogiki. W sposób szczególny może przyczynić się do podniesienia świadomości wychowawców, z jakimi problemami w funkcjonowaniu psychospołecznym zmagają się na co dzień wychowankowie z nadwagą/otyłością, i do podejmowania działań ukierunkowanych na promowanie zdrowego stylu życia, a także tolerancji wobec innych uczniów.
dodatkowo, niewątpliwym atutem niniejszej publikacji jest pionierskość podejmowanego tematu.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Nadmierna masa ciała - konteksty psychospołeczne i pedagogiczno-edukacyjne. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.