Zdjęcia produktu


Creative writing tekstów dziennikarskich - ebook (E-bookowo)

(literatura faktu / 2014 / 113 / Wydawnictwo e-bookowo / Piotr Lewandowski / 9788378593935)
E-booki E-bookowo
Dostepność na dzień 21.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

10,54 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 10,54 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Creative writing tekstów dziennikarskich - ebook

"Pytanie, jak pisać w sposób kreatywny, czyli oryginalny i niebanalny, zadają sobie nie tylko adepci studiów dziennikarskich, ale każdy dziennikarz, nawet z kilkuletnią praktyką. Pojawia się ono typowo wówczas, gdy zaistnieje problem z tym jak ułożyć kilka zdań na oklepany już temat, by był on ochoczo czytany. Poszukiwanie newsa nie zawsze prowadzi do historii pokaźnych, niektóre z nich są wręcz błahe, mizerne i niewielu czytelników tak naprawdę interesuje się wydarzeniami, które są powszechne w życiu powszednim, a choćby tymi sensacyjnymi, do których przyzwyczaiły nas już media. Dlatego temat, by był zniosły dla czytelnika, musi być zaprezentowany w sposób wzniosły. Praca ta jest efektem kilku przemyśleń i analiz związanych ze sztuką pisania. Ponieważ nie ma złotego środka, typu znakomitego, czy innej formy złotego cielca, której moglibyśmy hołdować, po to, żeby stać się znakomitymi pisarzami, czy publicystami, dlatego publikację tę należy potraktować jako wykaz kilku, może kilkunastu wyraźnych wskazówek, które pomogą w tworzeniu oryginalnie brzmiących tekstów, a co z tego wynika wpłyną na kształtowanie tak oczekiwanej na współczesnym rynku kreatywności. Zapewne nigdy nie zastanawialiśmy się nad tym,tworząc, pisząc kolejne zdania, słowo za słowem, formujemy przekaz, który będzie rozkodowywany w umyśle danego czytelnika. I to stanowi znaczny błąd. Jest to, można przewrotnie stwierdzić, grzech pierworodny wszelkich osób, które zadają sobie pytanie jak pisać w ciekawy sposób. Najprostszą odpowiedzią jest to, aby pisać tak, jak samemu chciałoby się czytać. Nie istnieje żadne uniwersum, które przemówi do wszelkich czytelników i wszystkich w jednakowy sposób chwyci za serce. Sukces w ciekawym pisaniu odniesie się wówczas, gdy choć jeden czytelnik stwierdzi, że dany tekst był godny uwagi. Miara sukcesu w profesji dziennikarskiej nie za każdym razem jest wymierna. Jednak wracając do pierwotnego założenia, trzeba mieć na uwadze do kogo tekst, który formujemy, jest kierowany. Autorowi, przynajmniej w dniu dzisiejszym, przyświeca myśl o Tobie, czyli adepcie dziennikarstwa, który szukasz sposobu na to żeby odnaleźć swój styl, bądź w jakiś sposób go udoskonalić skoro już wiesz, jakim jesteś "pisarzem". Dlatego także postaram się przedstawić Ci podstawowe informacyjne gatunki dziennikarskie w swych ramach teoretycznych, jak również wymienić kilka sposobów na to, żeby stały się one w przyszłości dla Ciebie bardzo dostępne, a dla czytelnika ciekawe. W związku z powyższym celem niniejszej pracy jest kompleksowa prezentacja i analiza zarówno składników tekstu dziennikarskiego, takich jak tytuł, lid, korpus jak także metod i środków, które kształtują odbiór tych komponentów w sposób absorbujący czytelnika, a także prezentacja typu informacyjnego gatunków dziennikarskich. Na zapotrzebowania tychże rozważań autor podaje założenia w celu weryfikacji, o następującym brzmieniu: Budowa tekstów dziennikarskich jest podyktowana wykonywaną poprzez nie funkcją pragmatyczną. Funkcję pragmatyczną w praktyce dziennikarskiej uzyskuje się przez środki stylistyczne zarówno językowe jak i pozajęzykowe. Środki używane w praktyce dziennikarskiej służą do utrzymania absorpcji czytelnika. Typ informacyjny gatunków dziennikarskich zależy od poziomu dominanty informacyjnej w danym tekście. Powyższe założenia zostaną zweryfikowane na przestrzeni niniejszej pracy. Jednocześnie czytelnik, który będzie sięgał po tę publikacje otrzyma określony i subiektywnie wybrany zakres wiedzy z dziedziny creative writing. Monografia będzie utrzymana w duchu podręcznika do nauki sztuki dziennikarskiej, co w zamyśle autora ma nadać jej oryginalny charakter i formę ergonomiczną. Monografia demonstruje podejście interdyscyplinarne, dzięki czemu realne jest zrozumienie cyklów, które rządzą obecną prasą i treścią tekstów dziennikarskich. Ujmuje problem kreatywnego prezentowania wypowiedzi słownych i dokonuje analizy gatunków informacyjnych. Dzięki tak ograniczonemu polu osiągalne jest ujęcie postawionych zagadnień, co pozwala na pełne zastosowanie metod badawczych. "

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    E-bookowo
  • ISBN

    9788378593935
  • Autor

    Piotr lewandowski
  • Wydawnictwo

    Wydawnictwo e-bookowo
  • Ilość stron

    113
  • Rok wydania

    2014
  • Tematyka

    Literatura faktu
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Creative writing tekstów dziennikarskich (sklep TaniaKsiazka.pl)
    10,54 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu
  • Creative writing tekstów dziennikarskich (sklep TaniaKsiazka.pl)
    14,28 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 2 promocyjnych ofert w cenach od 10,54 zł do 14,28 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Creative writing tekstów dziennikarskich - ebook. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki