Książka o rynku wydawniczym w Polsce ostatnich kilku lat. Stanowi kształt zagadnień i próbę wytyczenia kierunków, w których powinna podążać współczesna socjologia literatury. „Książka Marcina Rychlewskiego stanowi śmiałą i nowatorską próbę rewitalizacji klasycznej socjologii literatury, przypasowanej na potrzeby współczesnego rynku wydawniczego. [...] Do najciekawszych wątków książki należy zaliczyć redefinicję obiegów literackich (traktowanych jako »obiegi książkowe«), a także koncepcję odbiorcy, będącego zarazem empirycznym czytelnikiem, konsumentem, a nierzadko na dodatek internetowym recenzentem. Na uwagę zasługuje także analiza reklamowych not wydawniczych, stanowiących wariant interpretacji i będących jednocześnie swoistą manipulacją ze strony wydawców, modelującą coś, co autor nazywa »prerecepcją«. Marcin Rychlewski wprowadza na dodatek dwa szczególnie kluczowe pojęcia: pasma przenoszenia i pasma estetycznego, wskazując na wzajemną korelację obydwu pasm w procesie kreowania sukcesu komercyjnego książki. Polemizuje na dodatek ze słynną tezą Marshalla McLuhana o końcu »epoki słowa drukowanego«. Okazuje się, iż jest wprost przeciwnie. Mimo iż żyjemy w kulturze mediów elektronicznych, słowo drukowane nie zostało wcale kompletnie zdetronizowane” (prof. Bogumiła Kaniewska).
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Książka jako towar książka jako znak. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.