„Metoda projektów w pracy nauczyciela wychowania fizycznego" to publikacja napisana przez nauczyciela praktyka, dla innych nauczycieli. Zawarte w przewodniku dane umożliwią każdemu nauczycielowi realizację zadań edukacyjnych metodą projektów. Przepisy prawa oświatowego wprowadzają obowiązek realizacji metody projektów przez uczniów gimnazjum, lecz także w szkole podstawowej i ponadgimnazjalnej warto realizować zadania tą metodą. Metoda projektów jest najmocniej twórcza i jednocześnie najpełniej kształcąca kompetencje kluczowe. Każdy współczesny nauczyciel powinien włączyć ją do swojego warsztatu pracy. Także nauczyciele wychowania fizycznego powinni realizować zadania dydaktyczne z wykorzystaniem metody projektów. W pierwszej części przewodnika znajdują się podstawowe wiadomości teoretyczne dotyczące metody projektów. W zwięzły i prosty sposób zostały przedstawione informacje o tym, czym jest projekt edukacyjny i na czym polega metoda projektów. W drugiej części przewodnika opisane są przykłady zrealizowanych projektów edukacyjnych. Publikacja gromadzi wzory wszelkich dokumentów, które powinny powstać w czasie realizacji projektu. Opisane projekty są źródłem pomysłów i inspiracji, mogą być wykonywane nie tylko przez nauczycieli wychowania fizycznego, ale także poprzez innych przedmiotowców. Największe mocne strony przewodnika to jego krystaliczność, materiał teoretyczny opisany językiem prostym i czytelnym, przykłady użytecznych rozwiązań zawierają treści spójne z nową podstawą programową. Opisane przykłady projektów, wraz z dokumentacją, pozwolą każdemu nauczycielowi na skuteczne i przystępne zrealizowanie swoich pierwszych projektów.
Tytuł Metoda projektów w pracy nauczyciela wychowania fizycznego Podtytuł poręczny przewodnik Autor Urszula Kierczak Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7850-006-3 Rok wydania 2012 Kraków Wydanie 1 liczba stron 104 Format pdf Spis treści Zamiast wstępu; 7
Czym jest projekt edukacyjny?; 11
Na czym polega metoda projektów?; 13
zalety i wady metody projektów; 15
Jak pracować metodą projektów?; 19
Zanim cokolwiek zaczniesz; 19
Diagnoza i prognoza, poszukiwanie tematu; 19
Przygotowanie projektu; 21
Ewaluacja; 23
Podsumowanie; 24
Kiedy może się nie udać?; 25
Na zakończenie teoretycznych rozważań; 27
Przykłady projektów; 31
Projekt 1. „Na olimpiadzie w starożytnej Grecji". Organizacja Szkolnych Igrzysk Olimpijskich; 33
Projekt 2. „Znane – nieznane. Dzień Nauki bez Szkoły". Opracowanie ścieżki dydaktycznej w formie folderu wraz z konspektami zajęć i kartami pracy dla uczniów; 69
Projekt 3. „I ty możesz zostać sędzią". Zdobycie tytułu młodzieżowego sędziego sportowego w wybranej dyscyplinie; 97
Projekt 4. „Cudze chwalicie, swojego nie znacie". Organizacja ogólnoszkolnego rajdu turystyczno-krajoznawczego; 101
Projekt 5. „Ćwicz i rozwijaj swoje ciało". Opracowanie i wykonanie ścieżki zdrowia na terenie przyszkolnym; 105
Projekt 6. „dobre jedzenie – zdrowe jedzenie. Good food – healthy food". Opracowanie i wykonanie polsko-angielskiej książki kucharskiej; 109
Bibliografia; 113
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Metoda projektów w pracy nauczyciela wychowania fizycznego, AZ#9588B7A8EB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.