Zdjęcia produktu


Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego (Impuls)

(humanistyczne, podręczniki i edukacja / 2011 / 162 / Impuls / Agnieszka Hłobił / 9788375876628)
E-booki Impuls
Dostepność na dzień 27.12.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

20,48 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 20,48 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego

Zagadnienia dotyczące kształcenia zdolnych dzieci i zdolnej młodzieży kojarzone są najsilniej z kształceniem odbywającym się w szkole. I mnóstwo zajęć, w których te dzieci uczestniczą, organizuje się także poza szkołą, np. W młodzieżowych domach kultury czy klubach, to trudno nie uznać,oczekiwania i nadzieje, jakie zespaja się z działalnością szkoły w zakresie rozwijania zdolności, są zrozumiałe i w pełni naturalne. Lecz trzeba też przyznać, że te nadzieje i kryteria spełnione są jak dotąd w skromnym stopniu. To zaś skłania do poszukiwania udoskonalonych obecnie stosowane sposobów kształcenia szkolnego uczniów zdolnych. Celem pracy jest znalezienie odpowiedzi na powyższe zagadnienia, jak i przedstawienie realiów polskiej szkoły pod względem organizacji procesu kształcenia ukierunkowanego na rozwój ucznia zdolnego. Badaniami objęte zostały gimnazja będące osobnym szczeblem kształcenia, nazywanym ponadpodstawowym, skupiające młodzież w wyraźnym dla niej samej etapie rozwojowym, okresie adolescencji, w którym tempo zdolności umysłowych niezwykle się zmienia (wzrasta bądź maleje) i tym samym wymaga stymulacji. W I rozdziale pracy chcę zwrócić uwagę na pokaźne rozumienie pojęć zdolności i ucznia zdolnego oraz przedstawić krótki rys historyczny koncepcji i sposobów kształcenia ucznia zdolnego (przeróżnych metod, środków i form organizacyjnych nauczania i uczenia się) w wielu krajach, które porównam z naszym krajem. W II rozdziale pracy, opierając się na literaturze i wynikach badań pedagogicznych i psychologicznych dotyczących zagadnienia sposobów czy strategii kształcenia uczniów zdolnych, pokazujem możliwości zaspokajania potrzeb uczniów zdolnych we współczesnej szkole pod kątem uwarunkowań dydaktyczno-wychowawczych, a w szczególności zaspokajania potrzeb ucznia zdolnego w świetle obowiązującego prawa oświatowego poprzez zajęcia prowadzone na podstawie szeroko pojętej zasady indywidualizacji, dopasowanie zakresu i tempa uczenia się do jednostkowych możliwości i potrzeb, programów indywidualnego kształcenia, zróżnicowanie treści, metod i form pracy lekcyjnej i pozalekcyjnej, a także przygotowanie nauczyciela do pracy z uczniem zdolnym. Kolejne rozdziały pracy stanowią plan i charakterystykę terenu badań, ich przebieg, wyniki i wnioski. Wyjaśniam zarówno fakty wykryte w trakcie badań, jak i dokonuję oceny oraz określam oddziaływania dydaktyczno-wychowawcze pod kątem pracy z uczniem zdolnym; ustalam w dodatku wskazówki do praktyki szkolnej. Prezentowana publikacja powstała na podstawie rozprawy doktorskiej napisanej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Skoncentrowano się w niej na założeniach teoretycznych i metodologicznych, a także analizie jakościowej i ilościowej wyników badań empirycznych. Stanowiły one podstawę sformułowania wniosków dotyczących praktyki edukacyjnej w zakresie podejmowania takich działań dydaktycznych, które zaspokajając zapotrzebowania edukacyjne uczniów zdolnych, nie zmarnują ich talentów.
Tytuł Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego Autor Agnieszka Hłobił Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7587-662-8 Rok wydania 2010 Kraków Wydanie 1 ilość stron 162 Format pdf Spis treści Wstęp



Rozdział 1

Zdolności i kształcenie ludzi zdolnych w świetle dotychczasowych badań



1.1. Analiza pojęcia zdolności

1.2. Teorie inteligencji i twórczości

1.3. Analiza podstawowych pojęć o uczniach zdolnych

1.4. Koncepcje i sposoby kształcenia uczniów zdolnych

niedługi rys historyczny



Rozdział 2

Modelowe założenia rozwijania zdolności ucznia



2.1. Podstawa prawna opieki nad uczniem zdolnym MENiS

oraz podstawa programowa kształcenia ogólnego dla gimnazjów MENiS

2.2. Różnorodne treści i programy kształcenia w pracy z uczniem zdolnym

2.3. Metody i formy pracy z uczniem zdolnym

2.4. Funkcje nauczyciela i ucznia zdolnego w procesie kształcenia



Rozdział 3

Metodologiczne podstawy badań



3.1. Cele badań, problemy i hipotezy badawcze

3.2. Charakterystyka zmiennych i wskaźników

3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze

3.4. Organizacja, przebieg i teren badań



Rozdział 4

Charakterystyka terenu badań



4.1. Charakterystyka badanych szkół

4.2. Charakterystyka badanych uczniów

4.3. Charakterystyka badanych nauczycieli

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Impuls
  • ISBN

    9788375876628
  • Autor

    Agnieszka hłobił
  • Wydawnictwo

    Impuls
  • Ilość stron

    162
  • Rok wydania

    2011
  • Tematyka

    Humanistyczne, podręczniki i edukacja
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego (sklep TaniaKsiazka.pl)
    20,48 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 20,48 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki