Podstawa programowa określona w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 roku (Dz. U. Z 2009 r. Nr 4, poz. 17) zostaje wprowadzona do drugiego etapu edukacyjnego od 01 września 2012 roku. Najważniejszą zmianą, wprowadzaną tym aktem prawnym, jest zapis treści nauczania w formie wymagań szczegółowych. Polecamy najnowszy poradnik metodyczny do Wychowania Fizycznego II etapy edukacyjnego dla Szkół Podstawowych - klas IV-VI. Jest to poradnik oparty na nowej podstawie programowej, zawierający nowe wytyczne, a także proponowane rozwiązania. Nauczyciel może stać się autorem własnego programu lub skorzystać z programów opracowanych poprzez innych. Zdając sobie sprawę z tego, że wielu nauczycieli, stanowczo z drobnym stażem pracy nie jest przygotowanych do tworzenia programów autorskich proponujemy program "ZDROWIE SPORT REKREACJA". Proponowany program nauczania jest nierozłączną częścią całościowej, zwartej koncepcji edukacji w zakresie wychowania fizycznego dla wszelkich czterech etapów kształcenia. Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 08 czerwca 2009 roku w sprawie dopuszczenia do użytkowania w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania i dopuszczenia do stosowania szkolnego podręczników (Dz. U. Nr 89, poz. 730) program "ZDROWIE SPORT REKREACJA" stanowi opis realizacji celów kształcenia i zadań edukacyjnych określonych w podstawie programowej oraz zawiera detalowe cele kształcenia i wychowania, treści zgodne z podstawą programową, sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania, opis założonych osiągnięć ucznia a także propozycje kryteriów oceny i metod sprawdzania osiągnięć ucznia. Obligatoryjne treści tego programu, zgodne z podstawą programową, zostały uzupełnione o treści fakultatywne, realne do realizacji, w zależności od warunków środowiskowych i bazy materialnej. Niepodzielną częścią programu jest detalowy plan pracy, czyli rozkład materiału nauczania dla poszczególnych klas, a także standardy wymagań i zasady oceniania tworzące przedmiotowy system oceniania z wychowania fizycznego. Każdy nauczyciel powinien w swojej pracy wykazać się progresywnością, zaangażowaniem, samodzielnością i twórczym podejściem do założeń programowych. Funkcjonalne użycie umiejętności i wiadomości dydaktyczno - wychowawczych winno zaowocować samodzielnie opracowanymi materiałami, w tym także własnymi programami nauczania. Dlatego proponowany materiał należy traktować, jako wskazówki i propozycje ułatwiające tworzenie własnych dokumentów pracy, a nie gotowe przepisy działania. Autorka wyraża zgodę na modyfikowanie programu w zakresie treści, metod i form i osiągnięć i sposobów ich sprawdzania, z uwzględnianiem potrzeb i możliwości uczniów oraz warunków w jakich program ma być wykonywany z absolutną koniecznością zachowania wymagań szczegółowych określonych w podstawie programowej.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Koncepcja edukacji fizycznej 4-6 poradnik metodyczny. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.