Oficyna wydawnicza IMPULS prezentuje drugi tytuł z nowej linii: "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki", pod red. Nauk. Marii Czerepaniak-Walczak pt. "Fabryki dyplomów czy universitas. 0 "nadwiślańskiej" wersji przemian w edukacji akademickiej". Problematyka kolejnych tekstów wskazujących na najbardziej, z naszego punktu widzenia, palące zjawiska i procesy dziejące się w uniwersytecie i wokół niego, nie wyczerpuje spektrum współczesnych spraw dotyczących uczelni. W centrum uwagi poszczególnych tekstów znalazły się warunki rozwoju osoby i zmiany społecznej, jakie kreuje współczesna szkoła wyższa. Uczelnia nie jest wyspą; jest uwikłana w zdarzenia i procesy pokaźnie wykraczające poza tej terytorium, a o jej funkcjonowaniu decydują kwestie ekonomiczne i sposoby zarządzania na poszczególnych szczeblach jej organizacji. Należy pamiętać, iż uczelnia zobowiązana jest w pierwszej kolejności do kształcenia studentów, wychowywania ich w poczuciu odpowiedzialności za państwo polskie, za umacnianie zasad demokracji i poszanowanie praw człowieka oraz kształcenie i promowanie kadr naukowych... Fragment recenzji: Przeniesienie zasad gospodarki rynkowej do obszaru szkolnictwa wyższego jest zjawiskiem rodzącym sporo napięć i problemów. Ich rozwiązanie wymaga namysłu nad współczesną koncepcją kształcenia uniwersyteckiego uwzględniającą techniczne i technologiczne możliwości środków masowego przekazu, w tym typowo Internetu [...]. Zakres publikacji wykracza poza treści, które możemy znaleźć w pracach pedagogicznych. Jest to udana próba przedstawienia złożonego problemu z pogranicza pedagogiki, ekonomii, polityki społecznej i socjologii. Tego typu książek brakuje na rynku wydawniczym. Może ona być użytkowana przez studentów i pracowników wyższych uczelni, a także pracowników administracji rządowej i samorządowej stwarzających podstawy legislacyjne funkcjonowania szkolnictwa wyższego w Polsce (z recenzji Prof. Dr hab. Stefan M. Kwiatkowski). Kilka słów o kolekcji "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki": Należy pamiętać, że jeśli chce się rozwiązać problem, to trzeba go nazwać. Reakcja na te problemy, a nawet antycypacja powinna być szybka. Najlepiej gdy jest rekcją nie na cykl, ale na jego symptom. To jest czas adekwatnego reagowania. Linia wpisuje się właśnie w tę wersję prakseologii. Uwzględnia problemy edukacji i pedagogiki, choć związane są one ze sobą: pierwsze nawiązują do praktyki społecznej, drugie - do kwestii teoretycznych nurtujących naukę o wychowaniu. Nasza seria, przedstawiająca się pod patronatem KNP PAN, to książki akademickie (studia, monografie), których intencją jest "dobieranie" i uaktualnianie podręczników. "Wsadzamy kij w mrowisko", wywołujemy dyskusje, prowokujemy, próbujemy zaangażować czytelników w zmianę, docieramy nie tylko do akademików,w dodatku do szerszej sfery publicznej. Podejmując aktualne, palące, gorące problemy edukacji i pedagogiki zakładamy,kolekcja stanowić będzie punkt wyjścia dyskusji i zachętę do nowych badań. Maria Dudzikowa, Henryka Kwiatkowska seria Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki: 1. Fabryki dyplomów czy universitas? 2. Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej (opis książki)
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Fabryki dyplomów czy universitas?, AZ#B9132EB7EB/DL-ebwm/epub. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.