Internetowe środki przekazu, początkowo niewiele pokaźny dodatek do klasycznych mass mediów, w połowie pierwszej dekady XXI w. Uzyskały status równorzędnego partnera, a na początku drugiej dekady XXI w. Ich rozwój już pokaźnie je wyprzedził.
Internet stworzył media totalne. Osaczają nas w przestrzeni, przewijają się na wyświetlaczach w tramwajach i autobusach, błyskają w hotelach, na lotniskach i przy sklepowych kasach, wibrują w smartfonach, wypełniają ekrany podłączonych do sieci telewizorów.
O naszą uwagę walczą wszystkimi środkami naraz – tekstem, obrazem, dźwiękiem i animacją. Książka pojawia się w momencie fascynującym dla obserwatorów mediów, choć pokaźnie bardziej dla aktywnego uczestnika medialnego rynku.
Na barkach obecnych i przyszłych dziennikarzy i redaktorów, blogerów, menedżerów społeczności, programistów i marketingowców spoczywać będzie ciężar odpowiedzi na najważniejsze pytania, które pozwolą dziennikarstwu przebyć drogę z analogowego do w pełni cyfrowego świata.
W linii Akademickie Warsztaty Dziennikarskie ukazują się podręczniki akademickie, książki o charakterze monograficznym i warsztatowym, a także tłumaczenia ważnych zagranicznych publikacji z dziedziny mediów.
Leszek Olszański – szef serwisów biznesowych portalu Gazeta.pl, autor książki Dziennikarstwo internetowe(WAiP 2006). O Mediach i dziennikarstwie internetowym pisze także na: twitter.com/lesheque ifacebook.com/MediaIDziennikarstwoInternetowe OPINIE Dzięki nadzwyczaj interesującej narracji Autora, trafnemu doborowi słów, także subtelnie wyjaśnionym fachowym i żargonowym terminom, czytanie książki jest jak śledzenie pracy malarza coraz wyraźniej zarysowującego postać umownego medium internetowego w trudnym otoczeniu.
Całość, od pierwszej do ostatniej strony, posiada bezbłędnie tematycznie dobrane aktualne przykłady. Praca mimo cech książki beletrystycznej jest pionierska w zakresie metodologii i opracowania zarysu ważnego fragmentu nowego przedmiotu, jakim jest dziennikarstwo internetowe.
(...) Książkę Leszka Olszańskiego niewątpliwie można uznać za obowiązkową lekturę nie tylko dla studentów związanych z branżą, ale także dla praktykujących dziennikarzy. Dzięki niej będą mogli w sposób nieskrępowany i niemal kompletny poznać nowy rozmiar dziennikarstwa – dziennikarstwa internetowego.
z recenzji prof. Dra hab. Inż. Włodzimierza Gogołka, Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Media i dziennikarstwo internetowe Leszek olszański. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.