Książka, którą oddajemy do dłoni Czytelników, składa się z 23 tekstów i jest podzielona na dwie części. Pierwsza dotyczy kultury mediów, druga – płci i ciała. Jako redaktorzy tomu jesteśmy przekonani, że prezentowana problematyka jest ważna, teksty (choć łączy je kontekst edukacyjny) – interdyscyplinarne, a sposoby prezentacji poszczególnych tematów – atrakcyjne. Udało się nam w jednej książce zgromadzić artykuły autorów z całej Polski, z wielu ośrodków akademickich. Łączy ich zainteresowanie rolą kultury współczesnej w kształtowaniu tożsamości. Mamy nadzieję, iż Czytelnik podczas lektury będzie książkę tę współtworzył, wraz z autorami czytając kody, mnożąc znaczenia niedokończonych, kontrowersyjnych, głośnych, a także zapomnianych, niedocenianych tekstów i edukacyjnych kontekstów kultury współczesnej. Witold Jakubowski Sylwia Jaskulska
Tytuł Kultura mediów, ciało i tożsamość Podtytuł Konteksty socjalizacyjne i edukacyjne Autorzy Witold Jakubowski, Sylwia Jaskulska Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7587-894-3 Rok wydania 2011 Kraków Wydanie 1 liczba stron 362 Format pdf Spis treści Wstęp (Witold Jakubowski, Sylwia Jaskulska)
Część pierwsza
Kultura mediów i tożsamość
Witold Jakubowski
Media, tożsamość i edukacja
Sylwia Jaskulska
Wychowanie instant. Na przykładzie programu telewizyjnego Superniania
Marta Wrońska
Kultura medialna jako komponent konstruowania własnej tożsamości
i stylu życia adolescentów w „płynnej innowacyjności"
Tomasz Przybyła
Gadżet czy narzędzie intelektualne? (O telefonie komórkowym
w rękach adolescenta)
Anna Brzezińska
pomiędzy brakiem zrozumienia a nienawiścią, czyli odkrywanie
tożsamości płciowej we współczesnych obrazach filmowych –
Transamerica Duncana Tuckera oraz Nie czas na łzy Kimberly Peirce
Eva Zamojska
Szkoła w filmie. Czy tylko fikcja? Analiza obrazu rzeczywistości szkolnej
w filmie Klasa (Entre les murs)
Dawid Kaiser
Obrazy ojcostwa we współczesnej polskiej kinematografii
Tomasz Żaglewski
Fani, czyli my. Strategie kształtowania postaw prosumenckich
we współczesnej kulturze modnej na przykładzie przemysłu filmowego
Anna Lusińska
Od popkultury do reklamy społecznej. Rozważania nad miejscem
reklamy społecznej w kulturze modnej
Magdalena Grabowska
Tożsamość religijna w reklamie w dobie popkultury, czyli po co reklamie
religia?
Agnieszka Iwanicka
Kompetencje medialne a przyszłość zawodowa pokolenia Google
Natalia Walter
Internetowa kultura pomagania
Mateusz Melosik
Tożsamość punk – rzeczywista czy upozorowana?
Michał Klichowski
Portal Nasza Klasa jako środowisko konstruowania tożsamości.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Kultura mediów, ciało i tożsamość, AZ#F7741682EB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.