Jest to związane z prywatyzacją i rozwojem gospodarki rynkowej. Coraz pokaźniejszym wyzwaniem dla przedsiębiorców staje się sprawne kierowanie zasobami ludzkimi na drodze do realizacji strategii marki. Jest to na dodatek związane z przygotowaniem merytorycznym menedżerów do zarządzania. Istnieje sporo stylów kierowania firmą. Każdy z nich ma swoje specyficzne parametry. Wybór jednego z nich zależy nie tylko od charakteru kierownika, ale także od specyfiki marki. Stanowczym celem niniejszej pracy jest to, czy i w jaki sposób styl kierowania wpływa na funkcjonowanie danej organizacji. Jako przykład posłuży firma, gdzie przeprowadzono badania. Praca składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym przedstawiono specyficzne właściwości niewielkiej marki na podstawie przystępnej literatury przedmiotu. W rozdziale tym omówiono cele, jakie może przyjąć nieduża producent, warunki jej funkcjonowania na rynku wraz z szansami i zagrożeniami, jakie przed nią stoją. Zaprezentowano tu także słabości tej formy organizacji i specyfikę kierowania śladowym i średnim przedsiębiorstwem. Drugi rozdział jest poświęcony rozmaitym stylom kierowania przedsiębiorstwem: wychodząc od ich przeglądu i charakterystyki poprzez czynniki wpływające na wybór określonego stylu kierowania, kończąc na ocenie kształtowania się zachowań pracowników pod wpływem różnorodnych stylów kierowania. Ostatni rozdział skupia się na charakterystyce marki będącej przedmiotem obserwacji. Na podstawie przeprowadzonych badań wśród pracowników i kadry kierowniczej dokonano opisu stylu kierowania wykorzystywanego w firmie i jego wpływu na zachowanie się pracowników. Dzięki czemu można było określić, czy przyjęty fason kierowania spełnia swoje funkcje, czy także należy go poddać korekcie.
Tytuł Style kierowania w minimalnej firmie Autor Ilona Dukaj Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo e-bookowo ISBN 978-83-61184-16-4 Rok wydania 2008 liczba stron 103 Format pdf Spis treści WSTĘP
ROZDZIAŁ I
Specyfika minimalnej producenta
1.1 niewielka producent w ujęciu kryteriów klasyfikacyjnych
1.2 Cele śladowej producenta
1.3 Warunki funkcjonowania znikomej marki - szanse i zagrożenia
1.4 Słabości minimalnej producenta
1.5 Specyfika kierowania małą firmą
ROZDZIAŁ II
styl kierowania w ujęciu modelowym
2.1 Pojęcie stylu kierowania
2.2 Przegląd i charakterystyka stylów kierowania
2.3 Czynniki wpływające na dobór określonego stylu kierowania
2.4 Ocena kształtowania się zachowań pracowników pod wpływem różnych stylów kierowania
ROZDZIAŁ III
Badanie wpływu stylu kierowania na zachowanie pracowników
3.1 Charakterystyka stylu kierowania wykorzystywanego w firmie
3.2 Wpływ stylu kierowania na zachowanie się pracowników producenta
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
ANKIETA SKIEROWANA DO KIEROWNIKÓW
ANKIETA DLA PRACOWNIKÓW
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Style kierowania w małej firmie. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.