Praca prezentuje istotne dla pedagogiki, jej wieloznacznego somatycznego rozmiaru uobecnienie dyskursu ciała ze szczególnym uwzględnieniem wzorów kultury, które przez ciało objawiają się i zaświadczają o tym, co w ciele zinternalizowane, a zatem przyjęte jako własne i nieodzowne w życiu osobistym i społecznym (...) Autorka akcentuje wartość wzorów kultury ciała dla pedagogiki, a posiadając do wyboru dużo perspektyw teoretycznych, które erudycyjnie przytacza w części teoretycznej, podejmuje decyzję o wyborze jednej, bodaj najmocniej nośnej poznawczo i {pomocn|przydatn)ej do jej własnych badań. Ową podstawę stanowią typy kultury somatycznej Floriana Znanieckiego... (...) W dyskusji, która w sposób oczywisty pojawia się zawsze tam, gdzie Autor nie stawia kropki nad "i" i jakże słusznie, powinni wziąć zatem udział wszyscy Ci Pedagodzy zatroskani o rozwój młodych ludzi w kulturze, jej wzorach, często deformowanych w wyniku agresywnej inwazji mediów oraz bardziej oddalających widzów od wartości.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wzory kultury ciała młodzieży gimnazjalnej. projekt zmian dla pedagogiki. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.