Niniejsza książka opowiada o tym, co takiego robią znakomici dyrektorzy, iż ich to podkreśla. Książka pokazuje problem w trzech różnorodnych aspektach. Celem nie jest podanie wąskiego zestawu instrukcji. Przeciwnie, pokazanie krajobrazu szkoły z punktu widzenia wybitnych dyrektorów.
Cóż takiego widzą oni, kiedy spoglądają na swoje szkoły i swych ludzi$501 Na czym koncentrują swoją uwagę$502 W jaki sposób wykorzystują swój czas i energię$503 Co powoduje, że podejmują takie, a nie inne decyzje$504 Jak możemy osiągnąć takie same korzyści$505 Nie ma na to jednej odpowiedzi; gdyby istniała, wszyscy na pewno już byśmy ją poznali.
Edukacja jest nadzwyczaj złożonym problemem, tak jak i zarządzanie szkołą. Ale możemy podjąć wysiłki w kierunku zrozumienia, jak postępują wybitni dyrektorzy. Możemy samokrytycznie spojrzeć na to, jak sprawni jesteśmy jako przełożeni.
głównie zaś możemy nadal doskonalić nasze umiejętności. Wszyscy mamy wspólną cechę z najlepszymi dyrektorami: bez względu na to, jak dobrzy jesteśmy, ciągle chcemy być lepsi. Struktura książki jest prosta.
Rozdział wstępny akcentuje wagę uczenia się od sprawnych dyrektorów. Rozdział zamykający prowadzi nas do skoncentrowania się na naszych własnych, głębokich przekonaniach. A pomiędzy tymi dwoma jest piętnaście rozdziałów, z których każdy poświęcony jest jednej z piętnastu spraw, które wybitni dyrektorzy załatwiają inaczej.
Każdy z nas może zrobić wszystko, co zostało opisane w niniejszej książce - wszystko, co robią znakomici dyrektorzy. Często słyszymy, że uczyć się można od każdego. Od ludzi skutecznych uczymy się, co robić; od ludzi nieskutecznych uczymy się, czego nie robić.
lecz ta rada mieści ziarnko prawdy, pomyślcie: czy w istocie możemy nauczyć się od naszych nieskutecznych kolegów tego, jak być wydajnym nauczycielem czy dyrektorem$506 Już teraz dużo wiemy o tym, czego nie robić.
Dobrzy nauczyciele już wiedzą, iż nie należy używać sarkazmu, krzyczeć na dzieci, dyskutować z nastolatkami w występowaniu ich przyjaciół. Większość dyrektorów wie także, że siedzenie za biurkiem mało pomoże w poprawie zasad obowiązujących w klasie albo zachowania uczniów na korytarzach.
Nie musimy wizytować szkoły nieskutecznego dyrektora, żeby się tego nauczyć.za każdym razem możemy czerpać dobre pomysły od sprawnych edukatorów. Edukatorzy, którzy chcą promować korzystne zarządzanie, wyciągają korzyści z analizowania tego, co robią skuteczni dyrektorzy, a czego nie robią inni przełożeni szkół!
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Co znakomici dyrektorzy robią inaczej niż cała reszta. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.