Książka stanowi studium teoretyczno-empiryczne promocji jako narzędzia używanego przez obszerne polskie miasta. Na podstawie publikacji z zakresu rozwoju regionalnego, marketingu terytorialnego oraz obowiązujących aktów prawnych w publikacji pokazano, iż promocja jest głównym obszarem aktywności marketingowej miasta.
W pracy zaproponowano ponadto definicję aktywności promocyjnej miasta, uwzględniającą wieloaspektowość tego pojęcia. W dalszej kolejności zwrócono uwagę na ograniczoność przystępnych informacji wtórnych zezwalających na syntetyczny pomiar aktywności promocyjnej polskich miast.
W części metodycznej pracy przedstawione zostały założenia i przebieg badań, które umożliwiły pozyskanie informacji od 51 spomiędzy 59 miast wytypowanych do badań. Dodatkowo zaproponowane zostały metody statystyczne oraz taksonomiczne, które wykorzystano do analizy oraz oceny aktywności promocyjnej 51 miast oraz jej uwarunkowań.
W części kolejnej przedstawione zostały wyniki badań empirycznych zezwalające na porównanie aktywności promocyjnej badanych miast, w tym z zastosowaniem plastikowego miernika aktywności promocyjnej.
Oprócz zestawienia plastikowego i uporządkowania 51 badanych miast z perspektywy ich łącznej aktywności promocyjnej przedstawiono jeszcze szereg szczegółowych analiz prezentujących głównych adresatów promocji miast, skalę prowadzonych poprzez samorządy badań marketingowych, sposoby i skalę użycia przeróżnych narzędzi promocji miasta. Przeprowadzone analizy pozwoliły na dodatek na przedstawienie głównych stymulant i barier aktywności promocyjnej miast, któremu to zagadnieniu poświęcano dotychczas niedużo uwagi w publikacjach z zakresu marketingu terytorialnego czy promocji miast. W końcowej części pracy przedstawiono wnioski, a także rekomendacje dla władz samorządowych, które mogą być ergonomicznymi wskazówkami dla pracowników samorządów najróżniejszych szczebli zajmujących się promocją jednostek terytorialnych.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Aktywność promocyjna polskich miast - sebastian brańka. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.