Nie ulega kwestii, że oceniając nasze doświadczenia, nie wyciągamy średniej z wrażeń, jakich doznajemy minuta po minucie. Pamiętamy raczej momenty flagowe: szczyty, dołki, a także przejścia. Wspominając swoje doświadczenie z parku Disneya, najlepiej zapamiętamy przejażdżkę rollercoasterem (szczyt) i mysie uszy (koniec). Wszystko inne rozpłynie się w niepamięci.
Niestety na co dzień zdajemy się ignorować tę korzystnieść i niezbyt dobrze wychodzi nam inwestowanie w takie pamiętne momenty. Przykłady można mnożyć. Nauczyciel, planując program nauczania na cały semestr, poświęca każdemu działowi taką samą liczba uwagi i nawet nie podejmuje próby stworzenia kilku „szczytowych" momentów. Menedżer wprowadza producenta w okres szybkiego wzrostu, ale w praktyce jeden tydzień niedużo różni się od następnego. Każdy weekend spędzamy z dziećmi, ale w naszych wspomnieniach wszystkie te dni zlewają się w jedną plamę. Jak wyjść poza tę nijakość i kreować momenty, które pozostają w pamięci?
Na podstawie wieloletnich badań i użytecznych obserwacji bracia Heath pokazują, dlaczego niektóre bezprecedensowe momenty tak naprawdę decydują o tym, kim jesteśmy i w jakim kierunku idą nasze działania, a także jak można wytwarzać doświadczenia, które pozytywnie zmieniają zaangażowanie pracowników, ocenę klientów czy własne rozumienie siebie i świata. W ich książce wyszukasz porywające historie osób, które wyreżyserowały swoje własne nieszablonowe momenty, m.in. Hotelarzy, którzy wyczarowali dla swych gości chwile magii i z całkowicie przeciętnego obiektu stworzyli jedną z najmocniej rozchwytywanych lokalizacji w Los Angeles. Poznasz niezwykłą procedurę, która sprawia, że dwie obce osoby stają się najbliższymi przyjaciółmi po zaledwie 45 minutach spędzonych wspólnie w jednym pokoju (Co się dzieje w trakcie tych trzech kwadransów?) i historię najmłodszej miliarderki na świecie, która przypisuje swoją niebywałą siłę pytaniu, jakie jej ojciec regularnie zadawał rodzinie przy kolacji. (O co pytał?)
Ta książka ma coś do zaoferowania dla każdego – lekarza chcącego poprawić jakość doświadczenia pacjenta; lidera obfitej korporacji, który zastanawia
się, jak rozszerzyć zaangażowanie pracowników; minimalnej marki szukającej sposobu na wyróżnienie się z tłumu konkurencji; nauczyciela marzącego o prowadzeniu lekcji, które zapadają w pamięć. Powinien ją przeczytać każdy, kto chce dokonać genialnych rzeczy i poszukuje planu działania.
***
Dawno nie czytałem tak niebanalnej, użytecznej i przydatnej książki. Mam głowę pełną nowych pomysłów na motywowanie pracowników, uszczęśliwianie klientów, angażowanie uczniów, a nawet planowanie rodzinnych wakacji. Jeśli życie składa się z momentów, to bracia Heath właśnie uświadomili mi, jakimi momentami chcę je wypełnić.
Adam Grant, autor bestsellerów z listy „New York Timesa": Dawaj i bierz, a także Buntownicy
Chip i Dan to mistrzowie efektownego storytellingu. Dzięki historiom opowiedzianym w Decydujących momentach uświadamiają nam, iż możemy stać się bardziej wpływowymi liderami w życiu osobistym i zawodowym, jeśli zaczniemy dostrzegać „momenty" i nauczymy się je wytwarzać.
Craig Kreeger, dDyrektor generalny Virgin Atlantic
Chip Heath ze Stanford i Dan Heath z Uniwersytetu Duke’a przekonują, że każda organizacja, która tworzy szczytowe momenty dla swych klientów, pracowników czy uczniów, uzyska niebagatelne korzyści – od wręcz fanatycznej lojalności po wzrost przychodów. Z tej zabawnej i pouczającej lektury dowiesz się, jak kreować takie momenty i zdobyć dzięki nim przewagę konkurencyjną.
Magazyn BizEd
***
Chip Heath jest profesorem w Stanford Graduate School of Business, gdzie prowadzi zajęcia z rozwoju strategii i teorii organizacji. Pomógł ponad 450 start-upom udoskonalić strategię i formy przekazu.
Dan Heath jest starszym wykładowcą w Center for the Advancement of Social Entrepreneurship (CASE) przy Uniwersytecie Duke’a, gdzie wspiera przedsiębiorców działających na rzecz dobra publicznego.
Bracia Heath są autorami kilku bestsellerów z listy „New York Timesa", m.in. Takich tytułów jak Przyczepne historie, Pstryk! czy Decyduj. Ich książki sprzedały się na całym świecie w nakładzie ponad dwóch milionów egzemplarzy i zostały przetłumaczone na 33 języki.
Tytuł Decydujące momenty. Jak budować doświadczenia, które mogą zmieniać, poruszać i motywować Autor Chip Heath,Dan Heath Tłumacz Aleksandra Samson-Banasik Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788380877535 ISBN 9788380877535 Kategoria Poradniki\Motywacyjne liczba stron 338 Rok wydania 2021 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Decydujące momenty. jak budować doświadczenia, które mogą zmieniać, poruszać i motywować. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.