Dlaczego niektóre anegdoty czy plotki rozprzestrzeniają się jak wirusy? Dlaczego pewne produkty bądź usługi stają się modne wśród konsumentów, a inne nigdy nie osiągają sukcesu? Czy można nauczyć się zarażać ideami i sprawić, aby nasze treści stały się viralem?
Niezależnie od tego, czy zawodowo zajmujesz się marketingiem, polityką, inżynierią, prowadzisz własną firmę, czy jesteś wykładowcą, musisz wiedzieć, jak zyskać rozgłos dla swych produktów czy idei. Menedżerowie marek chcą, żeby mówiono o ich produktach. Politycy chcą, żeby ich poglądy rozniosły się w społeczeństwie. Liderzy chcą, żeby podążano za ich wizją i strategią. Ta książka posiada wyjaśnienie przyczyn, dla których pewne treści stają się tematem rozmów, są udostępniane lub naśladowane.
Jonah Berger, profesor marketingu z Wharton School, przedstawia, jak oddziaływanie społeczne przyczynia się do sukcesu produktów, usług czy zachowań. Wraz ze swym zespołem Berger wyodrębnił sześć kluczowych zasad STEPPS, które sprawiają, iż pewne treści stają się zaraźliwe. Te sześć zasad viralowości mają produkty lub idee, które stanowią walutę społeczną, powodowane są poprzez skojarzenia, same powodują emocje, są jawne, a także mają użyteczną wartość, a także dają się wpleść w opowieść.
Książka Efekt viralowy zawiera zarówno wyniki rewolucyjnych badań naukowych oraz najnowszą wiedzę na temat działania marketingu szeptanego i psychologii tłumu, jak i fascynujące historie zwykłych ludzi, produktów i idei, którym udało się osiągnąć sukces dzięki zastosowaniu omówionych w niej narzędzi. Dowiesz się z niej m.in, w jaki sposób ekskluzywna restauracja zdobyła popularność dzięki zwykłej kanapce, dlaczego niektóre kampanie przeciw narkotykom mogą przyczyniać się do wzrostu narkomanii i dlaczego ponad 200 milionów konsumentów obejrzało reklamę z pozoru wyjątkowo nudnego produktu – blendera. A na ogół odnajdziesz w tej książce potężne i efektywne techniki, pozwalające ci stworzyć teksty, reklamy, nagrania video czy posty na FB, którymi twoi odbiorcy będą chcieli się spontanicznie podzielić.
***
Jeśli zależy ci na tym, żeby zdobyć większy rozgłos, zwłaszcza gdy masz do dyspozycji mały budżet, musisz przeczytać tę książkę. Efekt viralowy zdradza, w jaki sposób sprawić, aby twój produkt zyskał szalone powodzenie.
— Chip Heath, współautor książek Przyczepne historie oraz Decyduj
Dlaczego niektóre idee rozprzestrzeniają się nagle, niemalże z dnia na dzień, a inne po prostu znikają? Co sprawia, że niektóre produkty zyskują ogromną popularność, w trakcie gdy innym nigdy się to nie udaje? Jonah Berger zna odpowiedzi na te pytania, a dzisiaj dzięki jego książce Efekt viralowy my dodatkowo ją znamy.
- Charles Duhigg, autor bestsellera Siła nawyku
[Berger] wyjaśnia, w jaki sposób tworzą się trendy i dlaczego pewne produkty, idee czy zachowania zyskują popularność (…) [Książka Efekt viralowy] jest bogato zilustrowana ciekawymi przykładami w stylu Malcolma Gladwella czy książki Freakonomia (…) zaskakujące przeniesienie nacisku z technologii i komunikacji elektronicznej na składnik bezpośredniej komunikacji międzyludzkiej.
„Kirkus Reviews"
Zaraźliwy traktat na temat marketingu viralowego (…) Berger pisze z werwą i w interesujący sposób, zręcznie biorąc pod lupę kwestie z pogranicza psychologii poznawczej i zachowań społecznych, a jego celem jest pomoc ludziom biznesu w zdobywaniu rozgłosu. Na skutek czego dostajemy przydatny i zajmujący elementarz, który przedstawia diagnozę niezliczonych i wprawiających w konsternację epidemii w kulturze popularnej.
„Publishers Weekly"
***
JONAH BERGER jest profesorem na Wydziale Marketingu w Wharton School na Uniwersytecie Pensylwanii. Ma w swym dorobku kilkadziesiąt artykułów opublikowanych w prestiżowych czasopismach naukowych, a o wynikach jego badań pisano w: „The New York Times", „The Wall Street Journal", „The Washington Post", „Harvard Business Review", „BusinessWeek", a także „Fast Company". Berger otrzymał dużo nagród równocześnie jako naukowiec, jak i pedagog, w tym także tytuł „Iron Prof.", przyznawany w konkursie organizowanym poprzez Wharton School.
Oprócz Efektu viralowego, napisał także książkę Nieświadome wybory. Ukryte czynniki wpływające na nasze zachowanie (wyd. MT Biznes, Warszawa, 2017r.)
Tytuł Efekt viralowy. Jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają Autor Jonah Berger Tłumacz Monika Piotrowska Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788382310542 ISBN 9788382310542 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Marketing ilość stron 232 Rok wydania 2021 Oprawa Miękka ze skrzydełkami
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Efekt viralowy. jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.