Jak wytwarzać zagadkowe treści? Jak przyciągać uwagę konsumentów do towaru czy współpracowników do pomysłu? Co można zrobić,generować prawdziwe więzi z ludźmi w kulturze braku cierpliwości i wyobcowania?
Twitter zezwala na wpisy o maksymalnej długości 140 znaków. Snapchat daje maksymalnie osiem sekund. Prezentacje TED to osiemnaście minut. Wpisy na blogu Setha Godina, guru marketingu, niemal nigdy nie są dłuższe niżeli 200 słów.
Według magazynu „Fast Company" jedna osoba na cztery rezygnuje z przeglądania strony internetowej, jeśli jej treść ładuje się dłużej niż cztery sekundy. Mamy do czynienia z prawdziwą epidemią braku cierpliwości, a jednocześnie cierpimy na alienację i niedobór uwagi. Na szczęście są sposoby pozwalające pokonać chroniczne rozproszenie uwagi odbiorców. Wyszukasz je w tej książce.
Sam Horn, specjalistka z zakresu komunikacji i autorka wielu bestsellerowych książek, przedstawia solidne techniki pozwalające zainteresować twoich odbiorców i skłonić ich, żeby odłożyli wszystko na bok i skoncentrowali swoją uwagę na tobie i twoich słowach.
Jej ośmioetapowy proces INTRIGUE ukazuje, w jaki sposób przekształcić nudne i przeładowane treścią przekazy w spójną, przekonującą i wydajną komunikację dwustronną. Horn na bazie konkretnych case studies omawia m.in. Nowoczesne sposoby inicjowania konwersacji w trakcie spotkań networkingowych, wyjaśnia, jak zbudować atmosferę zaciekawienia podczas wystąpienia na scenie czy jak skupić uwagę inwestorów przy pomocy niedługiej prezentacji. Jeżeli chcesz wydajnie dotrzeć do kogoś ze swoim przekazem, musisz przygotować ciekawą treść, która ZAINTRYGUJE twojego rozmówcę.
I (Intro) Wprowadzenie. Zacznij od wstępu, który przykuwa uwagę. Spraw, aby ludzie podnieśli brwi ze zdziwienia.
N (New) nowe. Nie wystarczy, by była to prawda – to jeszcze musi być coś NOWEGO. Zadbaj o aktualność danych.
T (Time-Efficient) Właściwe zastosowanie czasu. Zdobądź zaufanie dzięki efektywnemu gospodarowaniu czasem. Ogranicz długość swych wypowiedzi.
R (Repeatable) łatwe do powtórzenia. Utwórz hasło, które zapadnie im w pamięć. Chwila przerwy i… uderzenie. Wezwanie do działania ma zawierać rytm, aliterację i rym.
I (Interact) Interakcja. Nie ograniczaj się do informowania, wchodź w interakcję. Zbuduj scenariusze, aby ludzie mogli współuczestniczyć i współtworzyć.
G (Give) Dawanie. Słuchaj tak, jak chcesz, żeby ciebie słuchano. Wyjdź ze swojej głowy. Używaj ich języka, zaspokajaj ich potrzeby.
U (Useful) Przydatne. Pokaż realne korzyści. Dawaj możliwości, nie rozkazy.
E (Examples) Przykłady. Nie opowiadaj historyjek, dziel się przykładami z życia. Spraw, aby odbiorcy przejęli się problemem dzięki teleskopowi empatii.
Narzędzia modelu INTRIGUE pozwolą ci wydajnie przykuć i utrzymać uwagę odbiorcy: widza, słuchacza, czytelnika.
***
Bez względu na to, czy przedstawiasz jakiś nowy towar, prowadzisz prezentację, promocję, czy chcesz kogoś do czegoś przekonać, Sam Horn nauczy cię, w jaki sposób zdobyć uwagę ludzi – i ją utrzymać.
Daniel H. Pink, autor książek Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację oraz Jak być prawidłowym sprzedawcą
nawet nie próbuj przygotowywać oferty, propozycji handlowej albo prezentacji bez uprzedniego przeczytania tej książki.
Kay Koplovitz, założycielka USA Networks, prezes Springboard Enterprises
W dzisiejszym świecie biznesu, w którym obserwujemy coraz mniej zaangażowania, techniki rozszerzania zaangażowania pracowników i klientów poprzez koncentrację na ich potrzebach i priorytetach w pierwszej kolejności (…) to obowiązkowe narzędzia każdego lidera.
Marshall Goldsmith, autor książki Pozytywne nastawienie, jeden z 50 największych myślicieli biznesowych świata wg magazynu „Thinkers"
starczyło dziesięć sekund przeglądania tej książki, bym dał się wciągnąć przykuwającym uwagę historiom opowiadanym poprzez Sam. To najszczególniej funkcjonalna, inspirująca i dająca się zastosować w życiu(!) książka, jaką kiedykolwiek widziałem na temat zdobywania uwagi innych ludzi.
Derek Sivers, mówca TED (First Follower) i założyciel producenta CD Baby
***
Sam Horn jest specjalistką-strategiem w zakresie pozycjonowania, komunikowania i kreowania firmy z dwudziestoletnim stażem pracy i licznymi sukcesami we współpracy z takimi klientami, jak Intel, NASA, Boeing, KPMG czy British Airways. Była jedną z najwyżej ocenianych prelegentek na liście najszybciej rozwijających się firm 500/5000 magazynu „Inc.". Jest także autorką książek z listy bestsellerów „New York Timesa", m.in. TONGUE FU! Sztuka walki językiem i Jutro? Nie ma takiego dnia w tygodniu!
Tytuł Intryguj. Przyciągnij uwagę i zdobywaj klientów Autor Sam Horn Tłumacz Marcin Kowalczyk Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788380879836 ISBN 9788380879836 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Biznes ilość stron 238 Rok wydania 2020 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Intryguj - sam horn. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.