Istnieją producenta wizjonerskie i pozostałe. Producenta wizjonerskie to te, które trwają poprzez całe stulecia i nieprzerwanie rosną w siłę, mimo że ich założyciele odeszli dawno temu. To machiny postępu, które żyją własnym życiem.
Pytanie brzmi: jak skonstruować taką machinę? To pytanie zainspirowało autorów tej książki do zbadania tysiąca ośmiuset lat łącznej historii osiemnastu wizjonerskich firm, wśród których są między innymi: Walt Disney, Hewlett-Packard, 3M, Ford, IBM, Philip Morris, Sony, Wal-Mart, Citicorp, Marriott, Johnson & Johnson, Motorola, Boeing i American Express.
Autorzy sięgają wstecz do czasów, kiedy te mocne dziś korporacje były raczkującymi przedsiębiorstwami. Opisują ich drogę do wielkości. Docierają do tego, co odróżnia firmy wizjonerskie od pozostałych.
Opisują najważniejsze mechanizmy zarządzania wizjonerskimi organizacjami. To właśnie za sprawą tych mechanizmów przeciętne organizacje stają się nieśmiertelne: • kultystyczna kultura – jak zmieniać pracowników w misjonarzy, • pokaźne, ryzykowne i śmiałe cele – czym rozpalać serca i umysły ludzi w firmie, • geniusz „ORAZ " – jak godzić sporo sprzecznych priorytetów na drodze rozwoju, • intraprzedsiębiorczość – jak nadać korporacji zwinność i elastyczność nieznacznej marki, • inkubowanie menedżerów – skąd brać prawidłowych ludzi w miejsce tych, którzy odchodzą.
Zamiast lubianych chwilowo mądrości menedżerów wypływających na fali koniunktury i odchodzących z rynku, kiedy tylko prosperity ustępuje miejsca kryzysowi, zarządzający w firmach znajdą w tej książce sprawdzone koncepcje, które przetrwały próbę czasu.
Koncepcje prowadzące do wydajnych zmian – zmian, które nie niszczą już istniejących fundamentów producenta (poza sytuacjami, w których te fundamenty trzeba dopiero zbudować). Daleka przyszłość twojej firmy waży się już dziś.
Kiedy przeczytasz tę książkę, dostrzeżesz, jak sporo jeszcze masz do zrobienia w twojej organizacji. Wejdź na ambitną drogę, jaką obrali inni konstruktorzy wizjonerskich firm. *** Wizjonerskie organizacje to niezwykły podręcznik biznesowy, poparty szeroko zakrojonymi badaniami.
wyszukasz w nim sporo niekonwencjonalnych wniosków. (...) Polecam go wszystkim. Richard J. Tofel, „Wall Street Journal" mnóstwo napisano o wyzwaniach, z jakimi zmierzyć się muszą młode firmy, jednak jeszcze trudniejsze bywa przetrwanie próby czasu i utrzymanie wcześniej zdobytej pozycji rynkowej.
Książka Wizjonerskie organizacje to efekt wieloletnich, rzetelnych analiz firm, których strategie dojrzewały jak wino. Autorzy uniknęli charakterystycznych dla menedżerskich bestsellerów uproszczeń – pokazali, że na długotrwały sukces marki nie składają się wyłącznie działania charyzmatycznych przywódców, lecz też wypracowywane poprzez lata wizja, kultura i sposoby podejmowania decyzji biznesowych.
dr hab. Krzysztof Klincewicz, Katedra Teorii Organizacji Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego Autorzy nie obawiają się podważać nieraz spotykanych stereotypów o organizacjach osiągających sukces.
trafnie zauważają, że to nie charyzmatyczne przywództwo i nienaturalnie sformułowane wizje, lecz ciągła zdolność do przezwyciężania samych siebie, zadawania właściwych pytań, eksperymentowania, a równocześnie skoncentrowania się na głównym celu są czynnikami stymulującymi sukces w długim okresie.
Ta lektura motywuje czytelnika do zdefiniowania, co dla jego firmy jest krytycznym czynnikiem sukcesu. Andrzej Dąbrowski, były prezes zarządu Philip Morris Polska *** Jim Collins bada trwałe, perfekcyjne firmy: jak się rozwijają, jak dochodzą do ponadprzeciętnych wyników i jak z korzystnych stają się znaczne.
Prowadząc seminaria na całym świecie, dzieli się swymi wnioskami z zarządzającymi największych korporacji. Jego artykuły regularnie ukazują się w „Fortune", „The Economist", „USA Today" i „Harvard Business Review".
Jest autorem książek Od prawidłowego do obfitego, Jak upadają giganci, a także Od celu do wyniku. Jerry I. Porras jest emerytowanym profesorem w dziedzinie zachowań organizacyjnych i zarządzania zmianą. Był wicedziekanem w Graduate School of Business na Uniwersytecie Stanforda.
Regularnie prowadził wykłady dla zarządzających. Specjalizuje się w badaniach nad tym, jak spójność działań producenta z jej rdzennymi celami i wartościami prawidłowo wpływa na wyniki. Tytuł Wizjonerskie organizacje wydajne praktyki najlepszych z najkorzystniejszych Autorzy Jim Collins, Jerry I.
Porras Tłumacz Tomasz Rzychoń Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788380878716 ISBN 9788380878716 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 472 Format 15.5x23.2x2.4 cm Rok wydania 2019 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1 Waga 0.728 kg
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wizjonerskie organizacje Collins jim, porras jerry i. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.