BIZNES / STRATEGIE Trzy potrzebne komponenty strategii: pasja, kontrola kosztów i dyscyplina nie zawsze występują w firmie równocześnie, co stanowi warunek udanej realizacji strategii. Co zrobić, aby tak właśnie było? Nie każdej firmie jest konieczna strategia.
niemało nowych koncepcji jest przereklamowanych i ryzykownych. Istnieje pewien trzon myślenia o strategii producenta, który wymaga myślenia w osi czasu: przeszłość – przyszłość – teraźniejszość. Czas stanowi nitkę na którą nakłada się wybory strategiczne i w ten sposób powstaje „naszyjnik” strategii.
Na zarys strategii potrzeba trzech dni? Ma to swoją logikę, bo budowa strategii dotyczy trzech głównych wymiarów czasu: przeszłości, przyszłości i teraźniejszości. Nie ma co się sprzeczać, który jest ważniejszy: przyszłość czy teraźniejszość.
To, co jest naprawdę ważne w większości przypadków to zrozumienie przeszłości i ocena w jakim stopniu wpływa ona na teraźniejszość i wpłynie na przyszłość. Najważniejsze jest doprowadzenie do produktywności przedsiębiorstwa w dniu dzisiejszym.
*** Prof. Dr hab. Krzysztof Obłój specjalista z zakresu zarządzania strategicznego i międzynarodowego. Wykłada na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Leona Koźmińskiego oraz w renomowanych szkołach biznesu, m.in.
University of Illinois, ESCP-EAP, Henley Business School, Bled School of Management, Sun Yat-sen University. Jego książki i artykuły są publikowane w USA i Europie (m. In. Managing Across Cultures, London 1996; Strategy in Transition, Oxford 2005, Contemporary Corporate Strategy: Global Perspective, London 2007), a trzy książki wydane w Polsce: Strategia sukcesu marki, Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej i Refleksje o zarządzaniu stały się bestsellerami na polskim rynku.
Prof. Krzysztof Obłój jest doradcą polskich i międzynarodowych firm i członkiem rad nadzorczych. Tytuł Praktyka strategii marki jak zarządzać przeszłością radzić sobie z teraźniejszością i kreować przyszłość Autor Krzysztof Obłój Wydawnictwo Poltext EAN 9788381750479 ISBN 9788381750479 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 220 Format 16.5x23.5x1.1 cm Rok wydania 2019 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Waga 0.466 kg
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Praktyka strategii firmy. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.