Niepodważalną wartością książki jest przeprowadzenie szczególnie mocnego ( ) i krytycznego przeglądu dorobku naukowego związanego z badaniami klienta wewnętrznego, a także organizacyjnych zachowań obywatelskich. ( )
Przeprowadzone badania pozwoliły Autorowi zidentyfikować występujące w organizacjach współzależności między obu badanymi kategoriami naukowymi związanymi z upodmiotowionym postrzeganiem człowieka w organizacji. Złożona analiza tych zależności uwzględnia wartości ważne dla człowieka jako członka organizacji, takie jak: wolność, szczęście, godność, braterstwo i solidarność.
prof. Dr hab. Grażyna Prawelska-Skrzypek
Przedmiotem zainteresowania Autora jest perspektywa aksjologiczna we współczesnym zarządzaniu. ( ) Ujęcie aksjologiczne wychodzi poza paradygmat zrównania człowieka z pozostałymi czynnikami produkcji zgodny z konwencjonalną teorią ekonomii. Uznaje człowieka za najważniejszy, odrębny byt w organizacji. Autor stosownie identyfikuje wyraźną lukę badawczą w dotychczasowym dorobku nauk o zarządzaniu i wskazuje na potrzebę uwzględnienia w nich humanizmu oraz dalszego rozwoju koncepcji zarządzania humanistycznego. Perspektywa humanistyczna stanowi tu swoisty teoretyczno-metodologiczny „zwornik", w niebanalny i z całą pewnością nowatorski sposób kojarzący obszary nauk humanistycznych oraz nauk o zarządzaniu.
prof. Dr hab. Inż. Jacek Unold
Bolesław Goranczewski – doktor nauk ekonomicznych, menedżer o bogatym doświadczeniu w zarządzaniu oraz nadzorze właścicielskim. Początkowo zainteresowania naukowe autora koncentrowały się na jakości, a także znormalizowanych systemach zarządzania. Dotyczyły jego aspektów ekonomicznych, a ściślej prakseologicznych, ponieważ odnosiły się do pomiaru skuteczności i produktywności systemów zarządzania jakością czy metod i narzędzi jej kontroli oraz doskonalenia. Z czasem w obszarze zainteresowań Autora pojawiły się kategorie klienta wewnętrznego, a także organizacyjnych zachowań obywatelskich, które zgodnie z założeniami klasyków powinny stanowić emanację humanizmu w organizacji.
Podtytuł: Perspektywa humanistyczna
ISBN: 9788373839618
Kod paskowy: 9788373839618
Autorzy: Goranczewski Bolesław
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 20012
liczba tomów: 1
Numer kolejny tomu: 1
Miejscowość: Warszawa
liczba stron: 232
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.4x23.6
Głębokość (mm): 12
Waga: 0.38
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla KLIENT WEWNĘTRZNY A ORGANIZACYJNE ZACHOWANIA OBYWATELSKIE PERSPEKTYWA HUMANISTYCZNA. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.