Zagadnienia zarządzania procesowego w ostatnich latach w coraz obszerniejszym stopniu przyciągają uwagę badaczy i praktyków organizacji gospodarczych. W prezentowanej monografii przedstawiono wybrane kierunki badań nad zarządzaniem procesowym. Chodzi tu typowo o wyszczególnionie sposobów podejścia analitycznego w badaniu i doskonaleniu zarządzania procesowego.
Wychodzimy od stwierdzenia, że zarządzanie należy rozpatrywać w trzech podstawowych aspektach: rzeczowym (Przedmiotowym), statycznym, dynamicznym. W tym miejscu należy wyjaśnić, że oddzielanie poszczególnych aspektów ma wyłącznie metodologiczny sens, gdyż w praktyce muszą one występować razem. W szczególności aspekt statyczny i aktywny wzajemnie się uzupełniają, albowiem tak, jak statycznie pojmowana struktura organizacyjna wymusza w pewnym sensie kształtowanie się przebiegów i całych złożonych cyklów, warunkując zarazem utrzymanie równowagi w danym systemie.
Niniejsza monografia jest zbiorem artykułów dotyczących teoretyczno-funkcjonalnych aspektów zarządzania procesowego. Omawiana koncepcja zezwala na dobranie się do wymagań stawianych przez otoczenie, a tym samym wytwarza nowe możliwości osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.
Przedstawione artykuły dają pogląd o złożoności i różnorakości współczesnej metodologii zarządzania procesowego i choć problematyki nie wyczerpują, to jednak wskazują na świeże kierunki i możliwości badawcze.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Metody podejścia procesowego w organizacjach teoria i praktyka. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.