Temat publikacji dr Magdaleny Krzyżanowskiej wpisuje się w ważny, aktualny i niebanalny poznawczo obszar badawczy w dyscyplinie nauk o zarządzaniu, a w szczególności biznesu i marketingu. Pole badawcze jest nakłaniające z uwagi na – jak stosownie wskazuje Autorka – dostrzeganą w literaturze asymetrię zainteresowania badaczy głównymi grupami interesariuszy rynkowo zorientowanego przedsiębiorstwa: nabywcami i konkurentami, z widoczną przewagą tych pierwszych. Badanie konkurencyjnych uwarunkowań skuteczności marketingu nabiera tym obszerniejszego znaczenia, że wraz z postępującą globalizacją, rozwojem powiązań kooperacyjnych i struktur sieciowych relacje między uczestnikami rynku ulegają widocznemu wzbogaceniu, potęgując złożoność problemów decyzyjnych w obszarze strategii konkurencji jako składowej strategii marketingowej przedsiębiorstwa.
prof. Dr hab. Roman Niestrój, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
nowatorski charakter tej publikacji wyrażony jest poprzez kilka jej walorów. Pierwszym jest sam wybór tematu nawiązujący do nurtu badań teorii marketingu w kontekście jego wydajności, a także odmienne, od spotykanych w literaturze, pojmowanie wpływu czynnika konkurencyjności na zachowania podmiotów rynku w danym obszarze. Drugim walorem innowacyjności jest tu interdyscyplinarne podejście do tego tematu, w tym nawiązanie do licznych trendów badawczych, co niewątpliwie stanowiło skomplikowane wyzwanie. Trzeci walor stanowi sformułowanie ujęcia modelowego, które daje odniesienie dla dalszych poszukiwań naukowych dla kolejnych badaczy, wytwarzając podstawy dla naukowej penetracji.
prof. Dr hab. Mirosława Pluta-Olearnik, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Magdalena Krzyżanowska jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej oraz University of Cambridge, Judge Institute of Management Studies. Była stypendystką Joseph Conrad Scholarship oraz MSZ Hiszpanii. Ukończyła International Faculty Development Program w IESE Business School w Barcelonie. Doktorat obroniła w dziedzinie nauk o zarządzaniu w Szkole Głównej Handlowej w 2003 r. W latach 1995–2012 była pracownikiem naukowym w Katedrze Rynku i Marketingu w Szkole Głównej Handlowej. Od 1997 r. Jest związana z Akademią Leona Koźmińskiego, aktualnie zatrudniona na stanowisku adiunkta w Katedrze Marketingu. Jest autorką monografii Marketing usług organizacji niekomercyjnych i współautorką m.in. Podręczników: Marketing. Koncepcja wydajnych działań (Nagroda Główna w kategorii podręczniki X Konkursu na Prace Naukowe, KNOiZ, PAN 2012 r.), Marketing. Kluczowe pojęcia i ergonomiczne zastosowania, pod red. L. Garbarskiego oraz monografii Strategie marketingowe, pod. Red. W. Wrzoska, skuteczność marketingu, pod red. W. Wrzoska, Koszty i efekty działań marketingowych, pod red. L. Garbarskiego oraz autorką wielu innych publikacji naukowych w zagranicznych i krajowych czasopismach naukowych. Ma wieloletnie doświadczenie we współpracy szkoleniowej i doradczej z biznesem.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Konkurencyjne uwarunkowania sprawności marketingu - jeśli zamówisz do 14:00, wyślemy tego samego dnia. darmowa dostawa, już od 99,99 zł. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.