Zdjęcia produktu


Strategiczne uwarunkowania działania współczesnych przedsiębiorstw. tom 13 (Wyższa Szkoła Bankowa- Gdańsk)

(2011 / 228 / CeDeWu / Falencikowski Tadeusz, Dworak Janusz / miękka / 9788375564198)
Biznes, ekonomia Wyższa Szkoła Bankowa- Gdańsk
Dostepność na dzień 21.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

50,22 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 50,22 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Strategiczne uwarunkowania działania współczesnych...

Zarządzanie przedsiębiorstwem w XXI wieku związane jest najczęściej ze sposobami konkurowania na rynku. Prowadzenie walki konkurencyjnej jest jedną z części zarządzania strategicznego. Sprawia to, iż pracownicy nauki ciągle poszukują nowych sposobów uaktywnienia istniejących zasobów materialnych i niematerialnych w przedsiębiorstwach i poza nimi. Badania przeprowadzone przez grupę pracowników naukowych zaowocowały wynikami, które mogą wspomóc kadrę kierowniczą przedsiębiorstw w procesie budowania silnej pozycji producenta w otoczeniu. W przedstawionej publikacji Czytelnik może znaleźć sporo przemyśleń Autorów związanych z:
- modelami biznesu;
- strategią współpracy w sektorze organizacji pozarządowych;
- procesami w organizacjach ukierunkowanych na jakość;
- funkcjonowaniem bankowych poręczeń kredytowych;
- zmianami w zarządzaniu strategicznym;
- czynnikami sukcesu strategicznych rozwiązań organizacyjno-technicznych;
- zastosowaniem systemu zarządzania jakością w przemyśle stoczniowym;
- czynnikami pracy w modelach przedsiębiorstw;
- wpływem handlu międzynarodowego na efektywność;
- pomiarem wartości dla właścicieli;
- relacjami partnerskimi w produkcji przewagi konkurencyjnej;
- fuzjami w szkolnictwie wyższym.

Spis treści:
Wprowadzenie 9

1. Strategia współpracy w sektorze organizacji pozarządowych - Jarosław Domański 11
1.1. Konkurencja i kooperacja w świetle badań światowych 12
1.2. Przyjęta metoda badawcza 14
1.3. Wyniki 16
Streszczenie/Summary 20
Bibliografia 21

2. O istocie modeli biznesu - Tadeusz Falencikowski 23
2.1. Semantyczna istota pojęcia model biznesu 24
2.2. Istota rodzajowa modeli biznesu 26
2.3. Istota konceptualna modeli biznesu 28
Streszczenie/Summary 30
Bibliografia 32

3. Struktury i procesy w organizacjach ukierunkowanych na jakość - Bolesław Goranczewski
3.1. Struktury i procesy a jakość pracy i możliwości jej doskonalenia 36
3.2. Warianty struktur organizacyjnych. Od organizacji funkcjonalnej do procesowej 38
3.3. Cechy struktur organizacyjnych a procesy 40
3.4. Perspektywy struktur a procesy. Organizowanie dla przyszłości 43
3.5. Struktury i procesy a wielkość organizacji 46
3.6. Procesy jako przyszłość organizacyjnego działania 49
3.7. Struktury i procesy w ujęciu normatywnym 52
Streszczenie/Summary 56
Bibliografia 57

4. Doświadczenia niemieckie w funkcjonowaniu bankowych poręczeń kredytowych - Eugeniusz Gostomski 59
4.1. Ogólne przesłanki funkcjonowania banków poręczeniowych 60
4.2. Specyfika oraz znaczenie znikomych i średnich przedsiębiorstw w krajach Unii Europejskiej 61
4.3. Istota i funkcjonowanie banków poręczeniowych w Niemczech 62
4.4. Znaczenie banków poręczeniowych 65
Streszczenie/Summary 69
Bibliografia 70

5. Zmiany w zarządzaniu strategicznym w wyniku wzrostu przedsiębiorstwa - Andrzej Kaleta, Anna Witek-Crabb 71
5.1. Proces zarządzania strategicznego 73
5.2. Uczestnicy zarządzania strategicznego 75
5.3. Forma strategii 78
5.4. Treść strategii 80
Streszczenie/Summary 83
Bibliografia 84

6. Czynniki sukcesu transferu strategicznych rozwiązań organizacyjnotechnologicznych - Marek Matuszak 87
6.1. Pojęcie rozwiązań organizacyjnych i technicznych, a także kryteria sukcesu ich transferu 88
6.2. Czynniki sukcesu transferu rozwiązań organizacyjno-technologicznych 91
6.3. Wybrane różnice w otoczeniu instytucjonalnym oraz ich znaczenie dla przebiegu i efektywności transferu - przypadek krajów postsocjalistycznych 95
6.4. Podstawowe odmienności instytucjonalne pomiędzy krajami - dawcami i postsocjalistycznymi krajami - biorcami 97
6.5. Nowe koncepcje behawioralne i ich znaczenie 99
Streszczenie/Summary 103
Bibliografia 104

7. Sposoby ochrony modeli biznesowych - Jerzy Niemczyk 107
7.1. Ochrona biznesu z perspektywy modelu biznesu 108
7.2. Sposoby ochrony modelu biznesowego z perspektywy zarządzania strategicznego 109
7.3. Sposoby ochrony modelu biznesowego z perspektywy szkół strategii 112
Streszczenie/Summary 115
Bibliografia 116

8. Zastosowanie systemu zarządzania jakością i zarządzania procesowego w kształtowaniu relacji z klientami w przemyśle stoczniowym - Bogdan Nogalski, Roman Czapiewski 117
8.1. Znaczenie procesowego podejścia do zarządzania w organizacji przedsiębiorstwa 118
8.2. Identyfikacja i umiejscowienie poszczególnych wariantów procesów w przedsiębiorstwie 121
8.3. Integracja działań w przedsiębiorstwie z wykorzystaniem SZJ 123
8.4. Wyniki i wnioski z przeprowadzonych badań w stoczniach produkujących w pełni wyekwipowane statki z uwzględnieniem odchyleń w spojrzeniach armatorów i kupujących 127
Streszczenie/Summary 130
Bibliografia 131

9. Czynnik pracy w modelach przedsiębiorstw - koncepcje i kierunki badań - Janusz Rymaniak 133
9.1. Modele produkcyjne 134
9.1.1. Założenia i metodyka 134
9.1.2. Kompozycja i efekty modeli 134
9.2. Empiryczne modele socjotechniczne 137
9.2.1. Założenia i metodyka 137
9.2.2. Budowa i efekty modeli 138
9.3. Modele eksperckie 141
9.3.1. Założenia i metodyka 141
9.3.2. Konstrukcja i efekty modeli 142
9.4. Innowacyjne modele biznesu 143
9.4.1. Założenia i metodyka 143
9.4.2. Konstrukcja i efekty modeli 143
9.5. Dyskusja 144
9.5.1. Problemy metodologiczno-metodyczne 144
9.5.2. Problemy merytoryczne 147
Streszczenie/Summary 149
Bibliografia 149

10. Wpływ handlu międzynarodowego na efektywność przedsiębiorstwa - Tomasz Serwach 153
10.1. Podstawy koncepcji learning-by-exporting 155
10.2. Mechanizmy oddziaływania handlu międzynarodowego na produktywność przedsiębiorstwa 156
10.2.1. Racjonalizacja produkcji w ramach firm wieloproduktowyc 157
10.2.2. lepszych technice i czynników produkcji 158
10.2.3. Międzynarodowa fragmentaryzacja produkcji 160
10.3. Wyniki badań empirycznych 162
10.4. Komentarz 164
Streszczenie/Summary 167
Bibliografia 167

11. Postać i pomiar wartości dla właścicieli przedsiębiorstwa - Aldona Uziębło 171
11.1. Istota i kategoryzacja pojęcia wartości 172
11.2. Postać wartości dla właścicieli 176
11.3. Pomiar wartości dla właścicieli 179
Streszczenie/Summary 185
Bibliografia 186

12. Relacje partnerskie w wytwarzaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Studium przypadku - Anna Wójcik-Karpacz 187
12.1. Relacje partnerskie przedsiębiorstwa z otoczeniem jako konstrukt wieloaspektowy 188
12.2. Podejście relacyjne do budowania przewagi konkurencyjnej 189
12.3. Korzyści osiągane poprzez przedsiębiorstwo z relacji partnerskich z podmiotami otoczenia konkurencyjnego 191
12.4. Studium przypadku 192
Streszczenie/Summary 201
Bibliografia 201

13. Fuzje i przejęcia w szkolnictwie wyższym - Paweł Zygarłowski 203
13.1. Istota fuzji i przejęć 204
13.1.1. Fuzje i przejęcia w gospodarce 204
13.1.2. Fuzje i przejęcia w sektorze szkolnictwa wyższego 206
13.2. Fuzje i przejęcia uczelni poza Polską 211
13.3. Polskie uwarunkowania prawne fuzji i przejęć uczelni 213
13.4. Fuzje i przejęcia uczelni w Polsce po 1989 roku 216
Streszczenie/Summary 223
Bibliografia 223

Dane oraz specyfikacja:

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Strategiczne uwarunkowania działania współczesnych przedsiębiorstw. Tom 13 (sklep TaniaKsiazka.pl)
    50,22 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 50,22 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Strategiczne uwarunkowania działania współczesnych przedsiębiorstw. tom 13. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii Biznes, ekonomia

  • Lobbing i jego sekrety

    Zobacz w sklepie Lobbing i jego sekrety
    Profesor Michel Clamen przedstawia lobbing jako grę toczącą się między decydentami (administracja publiczna, instytucje europejskie) a rozmaitymi...
    7,50 zł
  • Negocjacje fair play Empik.com

    Zobacz w sklepie Negocjacje fair play Empik.com
    Dlaczego tak niemało transakcji, które rewelacyjnie wyglądają na papierze, w rzeczywistości kończy się porażką? Osoby, które zawierają umowy,...
    29,95 zł
  • Key text Rezerwy kapitału trwałego w polsce

    Zobacz w sklepie Key text Rezerwy kapitału trwałego w polsce
    Książka naukowa stanowiąca analizę przeprowadzonych przez autorów badań na temat zastosowania zdolności produkcyjnych w Polsce. - Tematyka książki...
    12,60 zł
  • Key text Biznes międzynarodowy

    Zobacz w sklepie Key text Biznes międzynarodowy
    Wykłady na temat: zarządzania, marketingu i finansów międzynarodowych, podstawowych teorii handlu i biznesu międzynarodowego, inwestycji zagranicznych,...
    12,60 zł
  • Pracownik call center Ekonomik - jacek musiałkiewicz

    Zobacz w sklepie Pracownik call center Ekonomik - jacek musiałkiewicz
    Książka asygnowana jest dla osób, które są zainteresowane pracą w telefonicznym centrum obsługi. Czytelnikami jej mogą być równocześnie absolwenci...
    18,90 zł
  • Wsip Prowadzenie działalności gospodarczej w branży elektronicznej, informatycznej i elektrycznej

    Zobacz w sklepie Wsip Prowadzenie działalności gospodarczej w branży elektronicznej, informatycznej i elektrycznej
    Podręcznik do kształcenia zawodowego, skierowany do uczniów klas 1–3 szkół ponadgimnazjalnych.Podręcznik przybliża zagadnienia związane z podejmowaniem...
    65,80 zł
  • Nieoczywiste Rachunkowość zarządcza w sektorze usług- bezpłatny odbiór zamówień w krakowie (płatność gotówką lub kartą)

    Zobacz w sklepie Nieoczywiste Rachunkowość zarządcza w sektorze usług- bezpłatny odbiór zamówień w krakowie (płatność gotówką lub kartą)
    Celem monografii jest zaprezentowanie problematyki rachunkowości zarządczej – jej koncepcji, instrumentów i zadań – w wybranych obszarach działalności...
    49,00 zł
  • Program lojalnościowy,647KS

    Zobacz w sklepie Program lojalnościowy,647KS
    Książka stanowi nadzwyczajne narzędzie równocześnie dla firm chcących stworzyć własny program lojalnościowy, jak i dla tych, którzy już program...
    32,00 zł
  • Klasyfikacja budżetowa 2017

    Zobacz w sklepie Klasyfikacja budżetowa 2017
    W publikacji Czytelnik wynajdzie rozporządzenie w sprawie klasyfikacji budżetowej z ergonomicznymi przykładami i zestawieniami. Stanowi ona niezbędne...
    73,50 zł
  • Odliczanie VAT w 2017 roku

    Zobacz w sklepie Odliczanie VAT w 2017 roku
    Każdy czynny podatnik VAT ma prawo do odliczenia od swego podatku należnego kwot podatku naliczonego mu w poprzedniej fazie obrotu. Jest to zasada...
    29,95 zł
  • Regał CASCADE, 1000x300x1766 mm, grafit

    Zobacz w sklepie Regał CASCADE, 1000x300x1766 mm, grafit
    designowy regał o nieregularnych półkach genialnie uzupełni innowacyjne biuro i salonjest wytwarzany z laminowanej płyty wiórowej o grubości...
    1,100,85 zł
  • Kwalifikacja kapitałów własnych w sprawozdawczości finansowej

    Zobacz w sklepie Kwalifikacja kapitałów własnych w sprawozdawczości finansowej
    Kapitał własny to jedna z najważniejszych kategorii finansowych w przedsiębiorstwie, a jego wyodrębnianie jest normalną procedurą zarówno wśród...
    22,45 zł