Zdjęcia produktu


Walka z monopolem czy z konkurencją? - Armentano Dominick T (Fijorr Publishing)

(2012 / 176 / fijorr publishing / Dominick T. Armentano / miękka / 9788389812803)
Biznes, ekonomia Fijorr Publishing
Dostepność na dzień 22.12.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

18,55 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 18,55 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Walka z monopolem czy z konkurencją? - Armentano Dominick...

Tytuł: Walka z monopolem, czy z konkurencją?
Autor: Dominick T. Armentano
Kategoria: Ekonomia - następny krok
Oryginalny tytuł: Antitrust: The Case for Repeal
Tłumaczenie: Mikołaj Barczentewicz
ISBN: 978-83-89812-80-3
Strony: 169

Pierwsze, jak dotąd, na polskim rynku książkowym tak poważne omówienie teorii opisującej fikcję państwowej (rządowej) walki z monopolem. Pod szyldem „ochrony konsumenta" politycy zwalczają niewygodną konkurencję, wspierając w to miejsce swoich, czyli sponsorów i sojuszników. Praca oparta – jak nietrudno zgadnąć – na fundamentach tradycji Austriackiej Szkoły Ekonomicznej.
( )
Monopol Microsoft
To, czy Microsoft posiadał monopol na rynku systemów operacyjnych zależy oczywiście od starannej definicji monopolu. Perfekcyjny monopol, przypuszczalnie, może kontrolować całość dostępnej podaży artykułu na jakimś konkretnym rynku właściwym (relevant market), z silnymi prawnymi barierami wejścia. Mówiło się, iż Microsoft licencjonuje dziewięćdziesiąt procent rynku systemów operacyjnych sprzedawanych wraz z nowymi komputerami, ale ponieważ nie istniały żadne prawne bariery wejścia, Microsoft nie posiadał doskonałego monopolu. Istniały inne systemy operacyjne dla komputerów osobistych (Mac OS, Unix, OS/2, Linux) i kupujący mogli przesiąść się na nie, jeśli system Microsoftu byłby niedostępny; w dodatku, nowi producenci mogli za każdym razem wejść na rynek.
Mimo to, prawnicy opierający się na precedensie mogli dowodzić, że jakikolwiek udział w rynku powyżej siedemdziesięciu procent (przy istnieniu prawnych barier wejścia albo przy ich braku) może być uważany za monopol w myśl prawa antymonopolowego. Jak będziemy dowodzić na następnych stronach, teoria monopolu oparta na udziale w rynku jest myląca i prowadzi na manowce. Mnóstwo zależy od tego jak dany rynek właściwy jest zdefiniowany. Jeszcze ważniejsze jest to, czy producent może wyprodukować lepszy towar po niskich kosztach i konsumenci mogą ustanowić taką firmę jako dominującego dostawcę; przypuszczalnie prawo w zamyśle nie miało ograniczać takiego dobrego zachowania. Bardzo, monopol, jakkolwiek zdefiniowany, nie jest nielegalny w myśl Sherman Act; monopolizacja zaś jest. Tym, czego prawo naprawdę wymaga (po tym jak progowa pozycja rynkowa została osiągnięta), jest wykazanie, iż pozwany dopuszcza się tzw. Praktyk monopolistycznych. Trzeba zadać kilka ważnych pytań: Jak firma zdołała osiągnąć taki udział w rynku? Czy firma w sposób bezprawny wykluczała konkurentów z rynku?
Czy w sposób bezprawny ograniczała cykl konkurencji?
W naszej opinii, dominujący udział Microsoftu w rynku systemów operacyjnych pozostał osiągnięty zgodnie z prawem dzięki wolnorynkowemu procesowi konkurencji. Rynek oprogramowania dla PC był prawnie otwarty i działało na nim wielu utalentowanych graczy (Sun, Netscape, Novell, Oracle Apple, IBM), niektórzy więksi od Microsoftu, niektórzy mniejsi. Cykl rynkowy w tym przemyśle charakteryzował się zawsze intensywną progresywnością, szybkim wzrostem, ostro spadającymi cenami i zawziętą rywalizacją (i okazjonalną współpracą) między rywalami. Przemysł ten obrazuje wizję konkurencji austriackiego ekonomisty Josepha Schumpetera, jako procesu „kreatywnej destrukcji".
Microsoft osiągnął swoją pozycję rynkową przez zadziorne innowacje i promowanie otwartego, zestandaryzowanego systemu operacyjnego, integrującego zróżnicowane aplikacje (współdzielenie plików, narzędzia do faksowania, wsparcie sieci), które były przystępne oddzielnie. Setki producentów komputerów PC, tysiące twórców aplikacji, a ostatecznie miliony konsumentów doceniło korzyści płynące z podejścia Microsoftu. Zestandaryzowany i zintegrowany system operacyjny był mniej kosztowny w wytwarzaniu i dystrybucji, łatwiejszy w obsłudze i pokaźnie bardziej korzystny dla klientów. W rezultacie, niektórzy początkowi liderzy rynku potknęli się i upadli, w trakcie gdy Microsoft wyszedł z procesu współzawodnictwa z legalnie osiągniętym udziałem rynku.

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    Biznes, ekonomia
  • Producent

    Fijorr Publishing
  • ISBN

    9788389812803
  • Oprawa

    Miękka
  • Autor

    Dominick t. armentano
  • Wydawnictwo

    Fijorr publishing
  • Ilość stron

    176
  • Rok wydania

    2012
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Walka z monopolem czy z konkurencją? (sklep TaniaKsiazka.pl)
    18,55 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 18,55 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Walka z monopolem czy z konkurencją? - Armentano Dominick T. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

  • Fijorr publishing Jak zostałem milionerem

    Zobacz w sklepie Fijorr publishing Jak zostałem milionerem
    Fijorr Publishing
    (...) Bez względu na to, czy mieszkałem w Polsce, w Argentynie, w Stanach Zjednoczonych czy w Meksyku, miałem za każdym razem to, na co zasłużyłem....
    26,85 zł
  • Fijorr publishing Rynek i wolność

    Zobacz w sklepie Fijorr publishing Rynek i wolność
    Fijorr Publishing
    (Fragmenty) Człowiek i społeczeństwo W całej udokumentowanej historii ludzkości nigdy nie zdołano ustanowić takiego porządku społecznego, który...
    23,87 zł
  • Hitoria świata XX wieku. Tom 2. Od Rewolucji Październikowej do Solidarności,098KS (6349356)

    Zobacz w sklepie Hitoria świata XX wieku. Tom 2. Od Rewolucji Październikowej do Solidarności,098KS (6349356)
    Fijorr Publishing
    (...) John Fitzgerald Kennedy był raczej zawodowym sportowcem, propagandzistą i specem od politycznej reklamy, niżeli mężem stanu. W maju 1962...
    50,34 zł
  • Fijorr publishing Zasady ekonomii

    Zobacz w sklepie Fijorr publishing Zasady ekonomii
    FIJORR PUBLISHING
    Autor: Carl MengerKategoria: Austriacka Szkoła EkonomiiOryginalny tytuł: Principles of EconomicsTłumaczenie: Bogusz PawińskiISBN: 978-83-89812-90-8Strony:...
    52,91 zł
  • Narodziny współczesnej ekonomii Fijorr publishing

    Zobacz w sklepie Narodziny współczesnej ekonomii Fijorr publishing
    Fijorr Publishing
    Narodziny współczesnej ekonomiiAutor: Mark SkousenTłumaczenie: Jerzy StrzeleckiISBN: 978-83-89812-89-6Strony: 640 Fascynująca rzecz – tak powiedział...
    109,06 zł
  • Teoria pieniądza i kredytu

    Zobacz w sklepie Teoria pieniądza i kredytu
    FIJORR PUBLISHING
    Teoria pieniądza i kredytuLudwig von MisesWydawnictwo: Fijorr Publishingliczba stron: 432Oprawa: twarda Lead do Wydania Drugiego (Marzec 2016);...
    55,42 zł
  • Kapitał i kapitalizm xxi wieku,098KS (6355639)

    Zobacz w sklepie Kapitał i kapitalizm xxi wieku,098KS (6355639)
    Fijorr Publishing
    Thomas Piketty i jego Kapitał w XXI wieku, to kolejna pozycja napisana poprzez przedstawiciela klubu ludzi o mentalności antykapitalistycznej,...
    23,91 zł
  • Sprawiedliwość a efektywność Fijorr publishing

    Zobacz w sklepie Sprawiedliwość a efektywność Fijorr publishing
    Fijorr Publishing
    Najnowszy bestseller jednego z najwybitniejszych współczesnych przedstawicieli Szkoły Austriackiej, członka Instytutu Misesa z Alabamy (USA),...
    35,58 zł
  • Inwestowanie w trudnych czasach Fijorr publishing

    Zobacz w sklepie Inwestowanie w trudnych czasach Fijorr publishing
    Fijorr Publishing
    Doug Casey jest inwestorem, ekonomistą, jednym z najszczególniej rozpoznawalnych znawców światowego rynku papierów wartościowych, międzynarodowym...
    36,74 zł
  • Licz na siebie, czyli jak zbudować własny biznes Fijorr publishing

    Zobacz w sklepie Licz na siebie, czyli jak zbudować własny biznes Fijorr publishing
    Fijorr Publishing
    Że takich książek, podobnie jak korzystnej pracy, na rynku brakuje, albo iż autor jest znanym propagatorem przedsiębiorczości, który w każdym...
    29,35 zł
  • Fijorr publishing Równość i (nie)sprawiedliwość. dlaczego piketty

    Zobacz w sklepie Fijorr publishing Równość i (nie)sprawiedliwość. dlaczego piketty
    Fijorr Publishing
    zróżnicowane zagadnienia ekonomiczne na przemian zyskują i tracą na popularności w zależności od aktualnych polityczno-intelektualnych nastrojów....
    25,31 zł
  • Walka z monopolem czy z konkurencją? - Armentano Dominick T

    Zobacz w sklepie Walka z monopolem czy z konkurencją? - Armentano Dominick T
    Fijorr Publishing
    Tytuł: Walka z monopolem, czy z konkurencją?Autor: Dominick T. ArmentanoKategoria: Ekonomia - następny krokOryginalny tytuł: Antitrust: The Case...
    18,55 zł

Inne w kategorii Biznes, ekonomia