W niniejszej monografii, przyjęty poprzez autorkę, obszar badawczy jest wyjątkowo widoczny i ważny z punktu widzenia zarządzania finansami w przedsiębiorstwie. Problemem, z jakim spotyka się każde przedsiębiorstwo, jest ciągłe poszukiwanie takich kierunków działania, które pozwalają osiągnąć coraz wyższy poziom działalności gospodarczej, prowadzący do wzrostu jego wartości. Ważnym aspektem jest też dążenie do takiego upraszczania działań przedsiębiorstwa,osiągalne było osiąganie coraz wyższej wydajności. W związku z tym, istotne jest ciągłe poszukiwanie metod prowadzących do wzrostu skuteczności działalności gospodarczej. Rezultatem modelowania rzeczywistości gospodarczej, w której wyraźne miejsce zajmuje przedsiębiorstwo, jest podejście systemowe, stanowiące logiczne powiązania między elementami tego systemu. Części te posiadają własne parametry, wyróżniające je spośród innych. Przykładem takiego systemu jest sprawozdanie finansowe, będące powiązaniem rachunkowości, finansów oraz zarządzania przedsiębiorstwem. Sprawozdanie finansowe ma więc na celu opisanie rzeczywistości finansowej przedsiębiorstwa i ma być pomocne w projektowaniu przyszłych stanów finansowych. System zorientowany na wzrost wartości przedsiębiorstwa wywarł spory wpływ na strategię i sposób zarządzania przedsiębiorstwem. Idee i koncepcje zarządzania związane z maksymalizacją wartości przedsiębiorstwa dla właścicieli rozpowszechniły się bardzo silnie w ostatnich latach. Celem publikacji jest holistyczne i interdyscyplinarne pokazanie złożonego systemu zarządzania wartością w drobnych i średnich przedsiębiorstwach. Uniwersalny charakter zaproponowanego systemu pozwoli spojrzeć na problem pomnażania wartości przedsiębiorstwa zarówno przez pryzmat właściciela - zainteresowanego narzędziami pozwalającymi mierzyć wzrost wartości zainwestowanego w przedsiębiorstwo kapitału, jak i menedżera - zainteresowanego narzędziami wspomagającymi bieżące i strategiczne zarządzanie podmiotem. Przyjmując,w sytuacji minimalnych i przeciętnych przedsiębiorstw wyjątkowo niejednokrotnie właściciel jest równocześnie akcjonariuszem i menedżerem, system może dostarczać równocześnie obu rodzajów danych. Opracowanie stanowi wartościowe kompendium wiedzy dla osób związanych z śladowymi i średnimi przedsiębiorstwami. Książka adresowana jest do właścicieli i menedżerów małych średnich przedsiębiorstw oraz do studentów i czytelników zainteresowanych poszerzeniem wiedzy z zakresu przedsiębiorczości. Tytuł Wielowymiarowe podejście do zarządzania wartością Autor Ewa Maćkowiak Wydawnictwo CeDeWu EAN 9788381028608 ISBN 9788381028608 Kategoria Literatura, Zarządzanie liczba stron 330 Format 235x165 mm Rok wydania 2024
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wielowymiarowe podejście do zarządzania wartością. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.