DZIAŁANIA MARKETINGOWE I ICH UREGULOWANIA W POLSCE Teresa Taranko Książka dotyczy prawnych i etycznych uwarunkowań marketingu. Ma na celu ułatwienie menedżerom odpowiadającym za działania marketingowe podejmowania decyzji w zgodzie z uregulowaniami prawnymi, środowiskowymi i etyką, co w wyniku czego powinno prowadzić do wzrostu zaufania do marketingu jako koncepcji działania przedsiębiorstw i poprawy jego społecznego wizerunku. Menedżerowie muszą bowiem nie tylko wykazywać zainteresowanie osiąganiem celów rynkowych, ale także szanować interesy konsumentów, przestrzegać reguł uczciwej konkurencji na rynku i poczuwać się do odpowiedzialności za środowisko naturalne. W publikacji tej omówiono m.in. Uregulowania dotyczące: o bezpieczeństwa produktów i odpowiedzialności za ich wadliwość, o potwierdzania zgodności wyrobów ze standardami za pomocą znaków jakości, o bezpieczeństwa opakowań produktów dla konsumentów i środowiska naturalnego, o możliwości legalnego zabezpieczania niematerialnych zasobów przedsiębiorstwa (ochrona znaków towarowych, wzorów użytkowych i praw autorskich), o zasad kształtowania cen i ich komunikowania potencjalnym nabywcom, o stosunków między użytkownikami kanałów dystrybucji, o ograniczeń w obrocie niektórymi rodzajami produktów, o warunków oferowania wybranych rodzajów produktów, o komunikacji marketingowej, o ochrony interesów respondentów, badaczy i zleceniodawców odnoszące się do cyklu projektowania badań, ich przebiegu i ogłaszania wyników. Opisano w niej także podmioty odpowiedzialne za przestrzeganie poszczególnych uregulowań, wskazywane przez organy wprowadzające te uregulowania, oraz formy reakcji konsumentów na niezgodne z uregulowaniami prawnymi działania marketingowe przedsiębiorstw i konsekwencje tego typu reakcji. Książka przeznaczona jest dla obecnych i przyszłych menedżerów wyższych szczebli. Może stanowić także inspirującą lekturę dla słuchaczy studiów rodzaju MBA, studiów podyplomowych i studiów magisterskich z zakresu marketingu. Informacje techniczne: Autor: Teresa Taranko Oprawa miękka Rok wydania: 2015, Stron: 332, wymiary (mm): 165x240
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Działania marketingowe i ich uregulowania w polsce. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.