Nie daj się złamać ani załamać! Kryzysy i niepowodzenia są normalną sprawą w życiu zawodowym i osobistym. Niekiedy jednak trzeba się zmierzyć z czymś o dużo poważniejszym: efektowną porażką zawodową, chorobą albo śmiercią bliskich osób czy kataklizmem naturalnym.
Częstą skutkiem takich sytuacji jest rezygnacja z kariery czy przedłużająca się depresja. Istnieją jednak osoby, które zdają się być niezniszczalne: cokolwiek się zdarzy, są w stanie przetrwać najgorsze, a potem podnieść się i działać dalej - silniejsze niżeli przed kryzysem.
Jakie parametry mają tacy ludzie? Co im pozwala stanąć na nogi i wyjść obronną ręką z każdej sytuacji? Autorami artykułów przedstawionych w tej książce są pomiędzy innymi Daniel Goleman, Jeffrey A. Sonnenfeld i Shawn Achor - uznani specjaliści w dziedzinie inteligencji emocjonalnej.
Przedstawiają oni szereg badań i analiz dotyczących radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi. Opisują mechanizmy rządzące zachowaniem w najtrudniejszych sytuacjach, a także pewne praktyki, dzięki którym można rozszerzyć swoją oporność na stres.
Dzięki zaprezentowanym tu wskazówkom i inspirującym przykładom przekonasz się, iż tak naprawdę sytuacji bez wyjścia jest bardzo mało, a oporność emocjonalna jest cechą, którą można wzmocnić. Znaczenie wytrzymałości emocjonalnej Praktyki zwiększające niepodatność na stres Traktowanie krytyki jak danych Naprawianie złamanej kariery Powrót do gry po wielkim upadku najlepszych poznasz po tym, jak podnoszą się po upadku!
Trzymasz w ręku dobór artykułów opublikowanych oryginalnie w Harvard Business Review -prestiżowym miesięczniku wydawanym przez jeden z najznakomitszych uniwersytetów na świecie. Magazyn ten jest uważany za jeden z najistotniej opiniotwórczych w takich dziedzinach, jak rozwój przedsiębiorstw, ekonomia, praktyki w zarządzaniu.
W tym zbiorze wynajdziesz szereg sprawdzonych danych i użytecznych porad dotyczących radzenia sobie w choćby nad wyraz niełatwych sytuacjach.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Odporność. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.