Idea, wiara i przekonanie. Opowieść o tym, jak powstawał Netflix.
Dawno, dawno temu na rynku królowały stacjonarne wypożyczalnie filmów. Wszyscy naliczali kary za przetrzymywanie kaset, o streamingu video nikt jeszcze nie słyszał, a upowszechnienie się technologii DVD wydawało się jednakowo bliskie, co wprowadzenie latających deskorolek. Tak właśnie wyglądał świat w 1997 roku, kiedy Marc Randolph wpadł na pewien pomysł: użyć internet do wypożyczania filmów DVD. Razem z Reedem Hastingsem, głównym inwestorem, założył producenta, a sam objął fotel dyrektora generalnego.
dzisiaj, przy blisko 170 milionach subskrybentów, triumf Netflixa wydaje się czymś oczywistym, lecz na początku niewielu wierzyło w ten bezprecedensowy start-up, a na każdym kroku czaiły się przeszkody. Marc Randolph, który musiał przekonać własną matkę do zainwestowania w swój biznes, walczyć z padającymi serwerami w dniu uruchomienia serwisu, a choćby namawiać Blockbustera do przejęcia firmy, teraz przedstawia, jak każdy wytrwały, obdarzony intuicją i determinacją człowiek może zmienić świat – choćby jeśli wszyscy wokół mówią, że to się nie uda.
Ta książka jest nie tylko opowieścią z pierwszej ręki o początkach legendarnego przedsiębiorstwa. To także odpowiedź na fundamentalne pytania o podejmowanie ryzyka tak w interesach, jak i w życiu prywatnym: Jak zacząć? Jak przetrwać rozczarowanie i klęskę? Jak poradzić sobie z sukcesem? Czym w ogóle jest sukces?
Od pomysłu, poprzez budowanie zespołu, aż po świadomość, kiedy należy odpuścić. Netflix. To się nigdy nie uda jest nie tylko doskonałą przypowieścią o spełnianiu marzeń, lecz też jedną z najistotniej ładnych i mądrych lekcji przedsiębiorczości.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Netflix. to się nigdy nie uda. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.