Jak wykorzystać szczerość w bezpośredniej konfrontacji, by pomóc zespołowi w osiągnięciu nieprzeciętnych rezultatów. Odkąd nauczyliśmy się mówić, powtarza się nam, że jeśli nie mamy nic miłego do powiedzenia, to lepiej wcale nie otwierać ust.
Gdy jednak zostajesz menedżerem, mówienie staje się twoją pracą — i obowiązkiem. Autorka niniejszej książki, Kim Scott, zajmowała stanowiska kierownicze w Google i w Apple, gdzie pracowała nad kursem szkoleniowym poświęconym sztuce bycia dobrym szefem.
W ostatnich latach zyskała sławę dzięki swemu prekursorskiemu podejściu do wydajnego zarządzania, które znane jest jako Radykalna Szczerość. Radykalna Szczerość to złoty środek między byciem szefem obrzydliwie zadziornym z jednej strony i rujnująco empatycznym z drugiej.
W tym podejściu chodzi o takie kierowanie ludźmi, które łączy w stosowny sposób pochwały z krytyką, żeby pomóc ludziom uzyskiwać ulepszone wyniki. Świetni szefowie nawiązują silne relacje ze swoimi pracownikami, a Scott udało się zidentyfikować trzy proste zasady ich budowy: - OSOBISTE ZAANGAŻOWANIE - efektywnOŚĆ - ZROZUMIENIE ZNACZENIA Szef wymagający i wyrozumiały to przewodnik dla wszelkich zagubionych albo wyczerpanych pracowników, napisany zarówno dla szefów, jak i dla każdego, kto ma nad sobą szefa.
*** Kim Scott raduje się zasłużoną reputacją wyśmienitej szefowej, z której opinią liczy się każdy dyrektor generalny. W tej niezwykłej publikacji czerpie ze swego bogatego doświadczenia, oferując szczere i staranne wskazówki na temat przywództwa: wyjaśnia pomiędzy innymi, w jaki sposób przekazywać (i odbierać) feedback, jak podejmować prawidłowe decyzje, jak nie zatrzymywać się w miejscu i dążyć przed siebie.
Jeśli zarządzasz ludźmi — bez względu na to, czy kierujesz jedną osobą, czy tysiącem ludzi — Ci trzeba tej książki. Natychmiast. Daniel Pink, autor bestsellera „New York Timesa" Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację Lektura książki Szef wymagający i wyrozumiały pomoże ci zainspirować członków swoich zespołów do wykonania nadzwyczajnej pracy – pracy ich życia.
Spostrzeżenia Kim Scott — oparte na jej doświadczeniach, wnikliwych obserwacjach i inteligentnej analizie — pomogą ci stać się ulepszonym liderem i zbudować bardziej skuteczną organizację. Sheryl Sandberg, dyrektor operacyjna Facebooka, autorka książki Włącz się do gry Książkę przeczytałam jednym tchem — perfekcyjnie jest móc poznać model, który pozwala równocześnie stać się lepszym szefem i ulepszonym kolegą.
Pełna jest otwierających oczy faktów, doskonałych rad i poręcznych wskazówek, a wszystko to zilustrowane niebanalnymi (i często zabawnymi) historiami z życia Kim Scott i jej doświadczeń zdobytych w takich firmach jak Apple i Google oraz w najróżniejszego typu startupach.
Książka, którą koniecznie należy przeczytać. Gretchen Rubin, autorka bestsellera „New York Timesa" Projekt szczęście *** KIM SCOTT jest współzałożycielką i dyrektorem generalnym firmy Candor. Pracowała jako doradca w takich firmach jak Dropbox, Kurbo, Qualtrics, Shyp, Twitter oraz w kilku innych firmach wysokich technologii.
Była członkiem kadry w Apple University, a przedtem stała na czele zespołów AdSense, YouTube i Doubleclick Online Sales and Operations w Google. Jeszcze wcześniej była współzałożycielką i dyrektorem generalnym startupu Juice Software i szefem rozwoju biznesowego w Delta Three i Capital Thinking.
Na początkach swej kariery pracowała jako doradca w FCC, zarządzała kliniką pediatryczną w Kosowie, była odpowiedzialna za uruchomienie zakładu szlifowania brylantów w Moskwie oraz była analitykiem w Soviet Companies Fund.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Szef wymagający i wyrozumiały. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.