Nie chodzi o to, żeby robić wszystkie rzeczy we właściwy sposób. Chodzi z zasady o to, aby robić właściwe rzeczy. - Peter F. Drucker skutecznOŚCI MOŻNA SIĘ NAUCZYĆ Rozwój własny wydajnego menedżera ma kardynalne znaczenie dla rozwoju organizacji, czy będzie nią biznes, agenda rządowa, laboratorium badawcze, szpital czy jednostka wojskowa.
Tędy wiedzie droga do osiągnięć organizacji. Menedżerowie, pracując nad swoją efektywnością, podnoszą poziom osiągnięć całej organizacji. Zwiększają bowiem aspiracje − jednocześnie swoje własne, jak i innych.
w wyniku czego organizacja staje się zdolna nie tylko do ulepszonego funkcjonowania, ale i do robienia wielu rozmaitych rzeczy, których nie robiła oraz do sięgania po nowe cele. Książka ta próbuje przedstawić przeróżne rozmiary menedżerskich osiągnięć w takiej sekwencji, aby zachęcić Czytelnika do nauczenia się wydajności w zarządzaniu.
Nie jest to oczywiście podręcznik − nawet dlatego, że jeśli wydajności może się ktoś nauczyć, to uczyć jej z pewnością nie można. Efektywność nie jest bowiem „przedmiotem”, ale kwestią dyscypliny.
Dla osiągnięcia sensownej efektywności nie starczy być inteligentnym, ciężko pracować i znać się na rzeczy. Sprawność to coś odrębnego, coś innego. Ale nie wymaga ona jakiegoś specjalnego daru, specjalnych talentów czy specjalnego treningu.
Nie wymaga – w przypadku menedżera – czegoś specjalnie trudnego. Na skuteczność składa się pewna suma nawyków i zabiegów, które pokazuje i omawia ta książka. Nie są one czymś „wrodzonym”. Przez 45 lat pracowałem jako konsultant z dziesiątkami menedżerów najrozmaitszych organizacji, obfitych i niepokaźnych, w biznesie, w agendach rządowych, związkach zawodowych, szpitalach, uniwersytetach, służbach komunalnych, z menedżerami amerykańskimi, europejskimi, latynoamerykańskimi, japońskimi, i nigdy nie natknąłem się na choćby jednego menedżera „z natury”, który by się po prostu wydajnym urodził.
Wszyscy ci sprawni musieli się sprawności nauczyć. I musieli ją praktykować tak długo, aż stała się ich drugą naturą. Ale też wszyscy, którzy pracowali nad tym, aby stać się sprawnymi szefami, odnieśli w tym względzie sukcesy.
produktywności można się nauczyć, a co więcej – uczyć się jej trzeba. - Peter F. Drucker Peter Drucker jeden z czołowych myślicieli, praktykujących i analizujących zarządzanie, autorytet świata biznesu. Uhonorowany w 2002 r.
Medalem Wolności, najwyższym cywilnym odznaczeniem w Stanach Zjednoczonych, uchodzi za ojca współczesnego zarządzania. Napisana w 1966 r. Książka Menadżer efektywny do teraz uważana jest za pozycję klasyczną i lekturę obowiązkową dla wszelkich, których interesują koncepcje zarządzania, progresywności, przywództwa, wydajności i dopasowywania się do zmian.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Menedżer skuteczny Efektywności można się nauczyć. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.