Jak kreować intrygujące treści? Jak przyciągać uwagę konsumentów do towaru czy współpracowników do pomysłu? Co można zro¬bić,wytwarzać prawdziwe więzi z ludźmi w kulturze braku cierpliwości i wyobcowania? Twitter umożliwia wpisy o maksymalnej długości 140 znaków.
Snapchat daje maksymalnie osiem sekund. Prezentacje TED to osiemnaście minut. Wpisy na blogu Setha Godina, guru marketingu, niemal nigdy nie są dłuższe niż 200 słów. Według magazynu „Fast Company" jedna osoba na cztery rezygnuje z oglądania strony internetowej, jeśli jej treść ładuje się dłużej niżeli cztery sekundy.
Mamy do czynienia z prawdziwą epidemią braku cierpliwości, a jednocześnie cierpimy na alienację i niedobór uwagi. Na szczęście są sposoby zezwalające pokonać chroniczne rozproszenie uwagi odbiorców. Znajdziesz je w tej książce.
Sam Horn, specjalistka z zakresu komunikacji i autorka wielu bestsellerowych książek, pokazuje potężne techniki pozwalające zainteresować twoich odbiorców i skłonić ich, by odłożyli wszystko na bok i skoncentrowali swoją uwagę na tobie i twoich słowach.
Jej ośmioetapowy cykl INTRIGUE przedstawia, w jaki sposób przekształcić nudne i przeładowane treścią przekazy w spójną, przekonującą i wydajną komunikację dwustronną. Horn na bazie potężnych case studies omawia m.in.
progresywne sposoby inicjowania konwersacji w trakcie spotkań networkingowych, wyjaśnia, jak zbudować atmosferę zaciekawienia w trakcie wystąpienia na scenie czy jak skupić uwagę inwestorów za pomocą krótkiej prezentacji.
Jeżeli chcesz wydajnie dotrzeć do kogoś ze swym przekazem, musisz przygotować ciekawą treść, która ZAINTRYGUJE twojego rozmówcę. I (Intro) Wprowadzenie. Zacznij od wstępu, który przykuwa uwagę.
Spraw, aby ludzie podnieśli brwi ze zdziwienia. N (New) świeże. Nie starczy, aby była to prawda – to jeszcze musi być coś NOWEGO. Zadbaj o aktualność danych. T (Time-Efficient) Właściwe zastosowanie czasu.
Zdobądź zaufanie dzięki wydajnemu gospodarowaniu czasem. Ogranicz długość swych wypowiedzi. R (Repeatable) nietrudne do powtórzenia. Utwórz hasło, które za¬padnie im w pamięć. Chwila przerwy i… uderzenie.
Wezwanie do działania ma zawierać rytm, aliterację i rym. I (Interact) Interakcja. Nie ograniczaj się do informowania, wchodź w interakcję. Zbuduj scenariusze, aby ludzie mogli współuczestniczyć i współtworzyć.
G (Give) Dawanie. Słuchaj tak, jak chcesz, by ciebie słuchano. Wyjdź ze swej głowy. Używaj ich języka, zaspokajaj ich potrzeby. U (Useful) Przydatne. Pokaż realne korzyści. Dawaj możliwości, nie rozkazy.
E (Examples) Przykłady. Nie opowiadaj historyjek, dziel się przykła¬dami z życia. Spraw, żeby odbiorcy przejęli się problemem dzięki teleskopowi empatii. Narzędzia modelu INTRIGUE pozwolą ci efektywnie przykuć i utrzymać uwagę odbiorcy: widza, słuchacza, czytelnika.
*** Bez względu na to, czy prezentujesz jakiś nowy artykuł, prowadzisz prezentację, promocję, czy chcesz kogoś do czegoś przekonać, Sam Horn nauczy cię, w jaki sposób zdobyć uwagę ludzi – i ją utrzymać.
Daniel H. Pink, autor książek Drive. W pełni nowe spojrzenie na motywację i Jak być korzystnym sprzedawcą nawet nie próbuj przygotowywać oferty, propozycji handlowej albo prezentacji bez uprzedniego przeczytania tej książki.
Kay Koplovitz, założycielka USA Networks, prezes Springboard Enterprises W dzisiejszym świecie biznesu, w którym obserwujemy coraz mniej zaangażowania, techniki rozszerzania zaangażowania pracowników i klientów poprzez koncentrację na ich potrzebach i priorytetach w pierwszej kolejności (…) to obowiązkowe narzędzia każdego lidera.
Marshall Goldsmith, autor książki Pozytywne nastawienie, jeden z 50 największych myślicieli biznesowych świata wg magazynu „Thinkers" wystarczyło dziesięć sekund oglądania tej książki, bym dał się wciągnąć przykuwającym uwagę historiom opowiadanym poprzez Sam.
To najmocniej praktyczna, inspirująca i dająca się wykorzystać w życiu(!) książka, jaką kiedykolwiek widziałem na temat zdobywania uwagi innych ludzi. Derek Sivers, mówca TED (First Follower), a także założyciel producenta CD Baby *** Sam Horn jest specjalistką-strategiem w zakresie pozycjonowania, komunikowania i kreowania marki z dwudziestoletnim stażem pracy i licznymi sukcesami we współpracy z takimi klientami, jak Intel, NASA, Boeing, KPMG czy British Airways.
Była jedną z najwyżej ocenianych prelegentek na liście najszybciej rozwijających się firm 500/5000 magazynu „Inc.". Jest także autorką książek z listy bestsellerów „New York Timesa", m.in. TONGUE FU!
Sztuka walki językiem oraz Jutro? Nie ma takiego dnia w tygodniu!
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Intryguj. przyciągnij uwagę i zdobywaj klientów. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.