Wystąpienia perswazyjne to książka, którą bezwzględnie powinny przeczytać wszystkie osoby zainteresowane poprawą umiejętności w zakresie wygłaszania publicznych przemówień, prezentowania własnych idei, przekonywania do swoich racji.
Ten krąg obejmuje nie tylko rzeczników firm i personel działów public relations, polityków czy zawodowych mówców, lecz także wszelkich, którzy wiedzą,zawsze mogą znaleźć się w takiej (czasem niespodzianej) sytuacji.
niezwykle ważna jest świadomość, iż można nauczyć się, jak ze swobodą oraz pewnością siebie wygłosić mowę okolicznościową czy przeprowadzić nadzwyczajne wystąpienie. W swej książce autorka zwróciła uwagę na różne aspekty przygotowań do dłuższej wypowiedzi na forum – od właściwego przygotowania merytorycznej zawartości wystąpienia, przez wygląd, modulację głosu i sposób zachowywania się prelegenta w sali prezentacyjnej, aż po szczegółowe dopracowanie elementów wizualnych (równocześnie wzbogacających prezentację, jak i rozdawanych jej uczestnikom).
Wyjaśniła, jak nawiązywać i utrzymywać kontakt z audytorium, a także reagować na potrzeby słuchaczy, jak radzić sobie w sytuacjach skomplikowanych i kłopotliwych, jak nadzorować porządku wystąpienia i nie dać się zbić z tropu.
Podkreśliła także konieczność stałej pracy nad swym wizerunkiem osobistym, a dodatkowo wskazała najważniejsze zasady współpracy z dziennikarzami, a także kwestie związane ze specyfiką występowania przed kamerą.
Wystąpienia perswazyjne powinny być lekturą obowiązkową dla każdego prelegenta, wykładowcy, polityka, menedżera… oraz każdego, kto chce lub musi choć raz wystąpić publicznie. "Umiejętność występowania publicznego, przemawiania i wygłaszania mów w różnorodnych okolicznościach, prezentowania opinii i przekonywania do swoich idei to element, bez którego nie sposób wyobrazić sobie współczesnego lidera, menedżera, polityka.
Okazuje się,obecnie nie wystarczy już po prostu mówić, głosić czy przedstawiać: należy czynić to w sposób trafny i dopasowany do oczekiwań odbiorców, a na ogół niebanalny, niebanalny i obrazowy.
Czy trudno jest mówić tak, żeby osiągnąć zamierzony cel? Czy można przemawiać w sposób, który zapewni nam nie tylko uwagę i zainteresowanie słuchaczy, lecz także ich szacunek? Jak zniewolić swoją mową i olśnić wystąpieniem? Czy trudno jest oczarować, a nawet porwać publiczność? W jaki sposób skutecznie przekonać innych do swych poglądów, wzbudzić poklask i wywołać entuzjazm?" Elżbieta Żurek – trener, konsultant, wykładowca i praktyk komunikacji korporacyjnej oraz interpersonalnej.
Jedna z niewielu osób w Polsce profesjonalnie zajmujących się kształtowaniem wizerunku publicznego. Osobisty trener i doradca w zakresie wystąpień (także w środkach masowego przekazu) dla liderów, menedżerów, rzeczników, mówców i innych przedstawicieli świata biznesu, polityki i mediów.
Współpracuje ze znanymi polskimi, a także międzynarodowymi firmami doradczymi. Przygotowuje i realizuje autorskie programy szkoleniowe. Wykładowca akademicki. Autorka książek: Sztuka wystąpień, czyli jak mówić, by osiągnąć cel oraz Sztuka prezentacji, czyli jak przemawiać obrazem.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wystąpienia perswazyjne biznes, media, polityka. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.