Autorzy książek poświęconych trudnym zachowaniom u dzieci zbyt nieraz opierają się na uniwersalnym podejściu, nie uwzględniając stanu autonomicznego – połączenia pomiędzy mózgiem a ciałem. Nie biorą również pod uwagę jednostkowych różnic, a także typowych dla danej osoby solidnych i słabych stron.
na dodatek większość ludzi analizujących trudne zachowania nie bada ich w kontekście rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka. Na skutek czego sporo opracowanych programów postępowania nie przynosi oczekiwanych skutków, ponieważ brakuje tam spójnego uzasadnienia albo myśli przewodniej.
Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych i przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka.
Choć w ciągu ostatnich 30 lat zaobserwowaliśmy gwałtowny postęp w zakresie badań dotyczących mózgu, to jednak zaczynamy dopiero przekładać zdobytą wiedzę na funkcjonalne zastosowanie. Z doświadczenia autorki tej publikacji wynika, iż prace doktora Stephena Porgesa, neuronaukowca, dotyczące teorii poliwagalnej, a zwłaszcza jego koncepcja neuropostrzegania, stanowią najlepszy, nowy sposób spojrzenia na dzieci z trudnościami w zachowaniu oraz ich rodziców i ich wspierania.
Nota o autorce: Doktor Mona Delahooke to licencjonowana psycholożka kliniczna z ponad 30-letnim doświadczeniem w opiece nad dziećmi i ich rodzinami. Jest starszym członkiem wydziału Profectum Foundation, organizacji zajmującej się wspieraniem rodzin oraz ich neuroróżnorodnych dzieci i nastolatków i dorosłych.
Jako trenerka udziela się także w Department of Mental Health w Los Angeles. Raduje się najwyższym podziwm wśród specjalistów z dziedziny ochrony zdrowia psychicznego niemowląt i drobnych dzieci w Kalifornii, gdzie jest mentorką praktyki refleksyjnej.
często wygłasza wykłady, a także prowadzi szkolenia oraz konsultacje dla rodziców, organizacji, szkół i placówek publicznych. W swej aktywności zawodowej skupia się na promowaniu opartych na relacjach i współczuciu interwencji neurorozwojowych, podejmowanych z myślą o dzieciach z różnicami rozwojowymi, behawioralnymi, emocjonalnymi i ujawniającymi się w uczeniu.
Jest autorką publikacji Social and emotional development in early intervention: A skills guide for working with children.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Co kryje zachowanie?. jak nauka o mózgu oraz współczucie pomagają zrozumieć i rozwiązać trudności behawioralne dzieci. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.