Pozytywny wpływ empatii na wyniki terapii i opieki jest znany od dawna. Szczególnie w zawodach medycznych stawia się pracownikom wysokie oczekiwania odnośnie do umiejętności interpersonalnych, wśród których jedną z najważniejszych jest empatia pozwalająca zrozumieć perspektywę pacjenta.
Wpływa ona na jakość opieki, a tym samym na satysfakcję pacjentów, a także pracowników medycznych z wykonywanej pracy. W publikacji podjęto próbę zdefiniowania empatii dojrzałej i wieloaspektowego przedstawienia zagadnień empatii w odniesieniu do pracy lekarzy i pielęgniarek, a także procesu kształcenia przyszłych pracowników medycznych.
W opracowaniu przybliżono m.in. Takie zagadnienia, jak: - podnoszenie jakości opieki poprzez rozwijanie empatii metodą treningową, - wpływ empatii na uniemożliwianie wypaleniu zawodowemu, - empatia w komunikowaniu się, - działanie empatycznego mózgu, - metody pomiaru empatii.
Publikacja przeznaczona jest dla lekarzy, pielęgniarek, studentów medycyny oraz innych osób zainteresowanych omawianą problematyką. "Praca ujęła zjawisko empatii w sposób całościowy, uwydatniający jednocześnie współczesną, najnowszą wiedzę psychologiczną wyjaśniającą procesy i mechanizmy kształtowania się empatii, jak i uwzględniający te badania, ich wątki i aktywności, które pokazują ewidentny związek empatii z jakością opieki medycznej".
Prof. Dr hab.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Empatia pracowników medycznych. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.