Zdjęcia produktu


Konkurencja i przedsiębiorczość (FIJORR PUBLISHING)

(2010 / 232 / FijoRR Publishing / Israel Kirzner / twarda / 9788389812643)
Technika, leksykony techniczne FIJORR PUBLISHING
Dostepność na dzień 23.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

39,20 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 39,20 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Konkurencja i przedsiębiorczość

Jest to pierwsza książka Israela Kirznera, jaka prezentuje się na polskim rynku, a trzeba wiedzieć, że w tradycji szkoły austriackiej jest to autor wybitny. Najwybitniejszy żyjący uczeń Ludwiga von Misesa, ponadto rabin. Tym samym Fijorr Publishing rozpoczyna nowy wątek myśli ekonomicznej, jakim jest przedsiębiorczość.

KONKURENCJA I PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

obfita część naszych rozważań obracać się będzie wokół dwóch stanowczych kwestii, niezbędnych dla zrozumienia rynku i stanowiących podstawę jego teorii – konkurencji i przedsiębiorczości. Oba terminy są powszechnie użytkowane w mowie potocznej – odnoszą się do spraw ekonomicznych i biznesowych. W całej historii ekonomii niezliczoną ilość stron napisano na każdy z tych tematów, lecz to pierwszy z nich stał się obiektem szczególnego zainteresowania. Aktualnie, we współczesnej teorii ceny, przedsiębiorczość analizowana jest łącznie z teorią dystrybucji (niezwykle z teorię zysku), a w pewnym stopniu także razem z teorią produkcji i teorią marki. Będę utrzymywać, że, pomimo sporej ilości wnikliwych badań, prawdziwa rola przedsiębiorcy w systemie rynkowym nie jest pokazujena we właściwym świetle i że przedsiębiorczość nie jest z należnym uznaniem postrzegana jako siła napędowa całego cyklu rynkowego. Będę także dowodzić, iż rola przedsiębiorcy w stosunku do konkurencji została prawie w całości zignorowana.

Konkurencja, jak mówiło wielu autorów, jest terminem stosowanym w przeróżnych znaczeniach. Przykładowo, ekonomiści pracowali na licznych modelach, z których każdy opisywał tę czy inna formę konkurencji. Jednak to model genialnej konkurencji wciąż jest nieodłączną częścią współczesnej teorii ceny. Pomimo krytyki, której przedmiotem był ten model w ostatnich czterdziestu latach, nadal zajmuje on sam środek sceny, równocześnie pozytywnej, jak i normatywnej. Rozczarowanie niedomaganiami teorii konkurencji rewelacyjnej dało impuls do stworzenia nowych modelów opisujących najróżniejsze niedoskonale konkurencyjne struktury rynkowe, lecz modele te nie zdołały pozbawić modelu konkurencji znakomitej przodującej roli. Tutaj poddamy rozważaniom każdy z tych modeli. Moje stanowisko jest takie, iż nie tylko model idealnej konkurencji nie pomaga nam zrozumieć cyklu rynkowego, ale i iż modele niedoskonałej konkurencji, wytworzone aby go zastąpić, nie są zbytnio pomocne. Utrzymuję, iż teoretycy, którzy opracowali modele niedoskonałej konkurencji nie dostrzegli najmocniejszych wad teorii konkurencji perfekcyjnej. W efekcie nie byli oni w stanie orzec, w którym kierunku powinna zwrócić się rehabilitacja teorii ceny; zamiast tego konstruowali modele cierpiące na te same wady, co model konkurencji nadzwyczajnej.

Jak napisano powyżej, cechą łączącą te wszystkie modele konkurencji, a której poświęcę najwięcej miejsca dalej w pracy, jest zignorowanie roli przedsiębiorcy. Dojdziemy do wniosku, że do zrozumienia cyklu rynkowego potrzebna jest teoria konkurencji, która jest nieodłączna od przedsiębiorczości. Będzie to miało daleko idące konsekwencje dla analizy takich problemów, jak koszty sprzedaży, reklama i monopol. Teoria konkurencji pozwoli nam spojrzeć z nowej „perspektywy" na koszty sprzedaży i ocenić ich rolę w gospodarce rynkowej. Jednocześnie, idąc tropem naszych teorii konkurencji i przedsiębiorczości dojdziemy do zupełnie nieortodoksyjnego wniosków na naturę monopolu na rynku. Fakt, że przedsiębiorczość może być krokiem w kierunku monopolu wymusza sformułowanie nowej oceny jednocześnie rzekomo destrukcyjnych efektów monopolu, jak i rzekomo korzystnych efektów przedsiębiorczości. Na tym etapie warto zarysować obraz cyklu rynkowego, który ukazałby nasze koncepcje konkurencji i przedsiębiorczości, kontrastując je pokrótce z dominującą teorią rynku. Ten kształt służyć będzie jako przegląd stanowiska, które w pełni zaprezentujemy w dalszych rozdziałach.

(fragment książki)

Tytuł oryginału: Competition and Entrepreneurship
ISBN: 9788389812643
Kod paskowy: 9788389812643
Autorzy: Kirzner Israel
Tłumaczenie: Śledziński Krzysztof
Rok wydania: 2010
Kod wydawcy: 28487
Miejscowość: Warszawa
liczba stron: 232
Oprawa: Twarda
PKWiU: 58.11.1
Format: 15.0x21.0cm
Głębokość (mm): 15
Waga: 0.406
Język oryginału: angielski
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka

Dane oraz specyfikacja:

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Konkurencja i przedsiębiorczość (sklep TaniaKsiazka.pl)
    39,20 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 39,20 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Konkurencja i przedsiębiorczość. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii Technika, leksykony techniczne