Zdjęcia produktu


PSYCHOTERAPIA BADANIA I SZKOLENIE (oprawa twarda) (Książka) (WYDAWNICTWO ENETEIA)

(2012 / 592 / Eneteia / Lidia Grzesiuk / twarda / 8385713638)
Psychologia WYDAWNICTWO ENETEIA
Dostepność na dzień 19.05.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

125,00 zł
Sklep Empik
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 125,00 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu Empik jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu PSYCHOTERAPIA BADANIA I SZKOLENIE (oprawa twarda) (Książka)

Trzeci tom podręcznika akademickiego prezentuje dane na temat strategii badań nad psychoterapią, a także wyniki badań nad wydajnością psychoterapii oraz szkolenia w psychoterapii wykonywanego w ramach poszczególnych trendów, szkół terapeutycznych. Mieści na dodatek część ukazującą autorskie propozycje szkolenia w psychoterapii ? program szkolenia wykonywany w Katedrze Psychopatologii i Psychoterapii Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Spis treści:

Wstęp (Lidia Grzesiuk, Elżbieta Galińska)

Część pierwsza
BADANIA NAD PSYCHOTERAPIĄ

Rozdział 1. MODELE BADAŃ NAD PSYCHOTERAPIĄ

1.1. Założenia i cele badawcze (Urszula Jakubowska)
1.2. Strategia badań nad psychoterapią (Urszula Jakubowska)
1.2.1. Model studium przypadku
1.2.2. Model korelacyjny
1.2.3. Model eksperymentalno-naturalistyczny
1.2.4. Model eksperymentalno-laboratoryjny
1.3. Uwagi końcowe (Urszula Jakubowska)

Rozdział 2. WYNIKI BADAŃ NAD UCZESTNICTWEM W PSYCHOTERAPII I REZYGNACJĄ Z NIEJ
2.1. Motywy podejmowania psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
2.2. Problemy związane z aktywną rekrutacją pacjentów do terapii (Jadwiga Rakowska)
2.3. Czynniki związane z przyjęciem pacjentów na psychoterapię (Jadwiga Rakowska)
2.4. Odmowa podjęcia psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
2.5. Rezygnacja z psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
2.5.1. Częstotliwość rezygnowania pacjentów z psychoterapii
2.5.2. Czynniki związane z rezygnacją z psychoterapii
2.6. Wnioski końcowe (Jadwiga Rakowska)

Rozdział 3. PROBLEMY METODOLOGICZNE BADAŃ NAD wydajnOŚCIĄ PSYCHOTERAPII
3.1. Czynniki specyficzne i niespecyficzne (Jadwiga Rakowska)
3.2. Trudności związane z oceną rezultatów psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
3.3. Wpływ nieformalnej pomocy psychologicznej na rezultaty psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
3.4. Podręczniki prowadzenia psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
3.5. Przykłady badań będących podstawą oceny skuteczności psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
3.6. Produktywność terapii prowadzonej na wykorzystanek badań i w warunkach praktyki klinicznej (Jadwiga Rakowska)
3.7. Sumowanie wyników wielu badań - metaanaliza (Jadwiga Rakowska)

Rozdział 4. WYNIKI BADAŃ NAD efektywnOŚCIĄ PSYCHOTERAPII PODSUMOWANE W METAANALIZACH

4.1. Porównanie oddziaływania psychoterapii i braku oddziaływania (Jadwiga Rakowska)
4.2. Porównanie oddziaływania psychoterapii i oddziaływania relacji terapeutycznej (Jadwiga Rakowska)
4.3. Porównanie oddziaływania rozmaitych form psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
4.3.1. Badania niewykazujące różnic w efektywności metod psychoterapii
4.3.2. Badania wykazujące różnice w wydajności metod psychoterapii - efekty interakcyjne
4.4. Porównanie skutków bezpośrednich i odroczonych (Jadwiga Rakowska)
4.5. Wnioski końcowe (Jadwiga Rakowska)

Rozdział 5. OryginalnE INTERWENCJE PSYCHOLOGICZNE W TERAPII OKREŚLONYCH PROBLEMÓW KLINICZNYCH
5.1. Depresja (Jadwiga Rakowska)
5.1.1. Terapia poznawcza
5.1.2. Terapia behawioralna
5.1.3. Trening umiejętności rozwiązywania problemów
5.1.4. Terapia interpersonalna
5.1.5. Terapia małżeńska
5.2. Lęk uogólniony (Jadwiga Rakowska)
5.2.1. Terapia poznawczo-behawioralna
5.2.2. Trening relaksacji
5.3. Fobia społeczna (Jadwiga Rakowska)
5.3.1. Ekspozycja na bodźce powodujące lęk
5.3.2. Połączenie ekspozycji na bodźce, które wywołują lęk, z rekonstrukcją przekonań
5.4. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne (Jadwiga Rakowska)
5.4.1. Ekspozycja na bodźce powodujące lęk i zapobieganie reakcji kompulsyjnej
5.4.2. Ekspozycja na bodźce powodujące lęk i uniemożliwianie reakcji kompulsyjnej z udziałem członka rodziny
5.4.3. Terapia poznawcza
5.5. Agorafobia (Jadwiga Rakowska)
5.5.1. Ekspozycja na bodźce wywołujące lęk
5.5.2. Ekspozycja na bodźce powodujące lęk wspomagana poprzez partnera
5.6. Panika (Jadwiga Rakowska)
5.6.1. Terapia poznawcza
5.6.2. Terapia behawioralno-poznawcza
5.6.3. Ekspozycja na bodźce wywołujące lęk
5.6.4. Trening relaksacji
5.7. Zaburzenie stresowe pourazowe (Jadwiga Rakowska)
5.7.1. Wyobrażeniowa ekspozycja na bodźce wywołujące lęk
5.7.2. Trening uodporniania się na stres / ?zaszczepiania stresu"
5.7.3. Desensytyzacja wspomagana poprzez ruchy gałek ocznych
5.8. Schizofrenia (Jadwiga Rakowska)
5.8.1. Trening umiejętności społecznych
5.8.2. Terapia rodzinna
5.9. Uzależnienie od alkoholu (Jadwiga Rakowska)
5.9.1. Trening umiejętności społecznych
5.9.2. Ekspozycja na bodźce wywołujące pragnienie picia
5.9.3. Ekspozycja na bodźce wywołujące pragnienie picia połączona z treningiem radzenia sobie ze stresem
5.9.4. Terapia poznawczo-behawioralna
5.9.5. Małżeńska terapia behawioralna
5.10. Uzależnienie od narkotyków (Jadwiga Rakowska)
5.10.1. Wspierająca terapia psychodynamiczna
5.10.2. Terapia behawioralno-poznawcza
5.10.3. Terapia oparta na wzmocnieniach
5.11. Uzależnienie od nikotyny (Jadwiga Rakowska)
5.11.1. Terapia behawioralna
5.11.2. Terapia behawioralno-poznawcza
5.12. Zaburzenia odżywiania (Jadwiga Rakowska)
5.12.1. Farmakoterapia
5.12.2. Terapia poznawczo-behawioralna
5.12.3. Ekspozycja na bodźce, które budzą lęk, z uniemożliwianiem reakcji wymiotowania
5.13. Problemy małżeńskie (Jadwiga Rakowska)
5.13.1. Behawioralna terapia małżeńska
5.13.2. Małżeńska terapia poznawcza
5.13.3. Małżeńska terapia psychodynamiczna
5.13.4. Małżeńska terapia skoncentrowana na emocjach
5.13.5. Małżeńska terapia systemowa
5.14. Zaburzenia seksualne (Jadwiga Rakowska)
5.14.1. Terapia behawioralna dysfunkcji seksualnej pań z udziałem partnera
5.14.2. Terapia dysfunkcji seksualnej kobiet połączona z małżeńską terapią behawioralną
5.15. Ból (Jadwiga Rakowska)
5.15.1. Terapia behawioralna
5.15.2. Terapia poznawczo-behawioralna
5.15.3. Terapia poznawcza
5.15.4. Trening relaksacji
5.15.5. Biofeedback
5.15.6. Biofeedback połączony z treningiem relaksacji
5.15.7. Terapia psychodynamiczna
5.15.8. Hipnoza
5.16. Nowotwory (Jadwiga Rakowska)
5.16.1. Terapia poznawczo-behawioralna
5.16.2. Grupowa terapia wspierająca zorientowana na wyrażanie emocji
5.16.3. Trening relaksacji
5.17. Wnioski końcowe (Jadwiga Rakowska)

Rozdział 6. SprawnOŚĆ PSYCHOTERAPII A właściwości PACJENTA I TERAPEUTY
6.1. Parametry pacjenta a rezultaty terapii (Jadwiga Rakowska)
6.1.1. Właściwości demograficzne -wiek, płeć, status społeczno-ekonomiczny
6.1.2. Poziom zaburzenia
6.1.3. Poziom trudności interpersonalnych
6.1.4. Siła ego
6.1.5. Inteligencja
6.1.6. Poczucie wewnętrznej albo zewnętrznej kontroli
6.1.7. Wymagania wobec psychoterapii
6.1.8. Zaangażowanie w proces terapii
6.1.9. Preferencje pacjenta w zakresie metody terapii
6.2. Parametry terapeuty a rezultaty psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
6.2.1. Atrybuty demograficzne - wiek, płeć, pochodzenie etniczne, status
6.2.2. Kwalifikacje i doświadczenie
6.2.3. Zdrowie psychiczne
6.2.4. Parametry osobowości
6.2.5. Parametry terapeuty związane z wpływem społecznym
6.2.6. Oczekiwania co do rezultatów terapii
6.2.7. Dyrektywność jako cecha związana ze użytkowanym podejściem
6.2.8. Przestrzeganie reguł modelu terapii
6.3. Atrybuty pomocne w relacji terapeutycznej (Jadwiga Rakowska)
6.4. Wnioski końcowe (Jadwiga Rakowska)

Rozdział 7. CZYNNIKI cyklu PSYCHOTERAPII A JEJ REZULTATY
7.1. Czynniki cyklu psychoterapii istotne dla uzyskania pożądanych rezultatów (Jadwiga Rakowska)
7.1.1. Kontrakt terapeutyczny
7.1.2. Współdziałanie pacjenta i terapeuty
7.1.3. Więź terapeutyczna
7.1.4. Stosunek do samego siebie pacjenta i terapeuty
7.1.5. Skutki sesji, efekty wczesnych faz leczenia, czas trwania terapii
7.2. Model zmiany zachowań (Jadwiga Rakowska)
7.2.1. Fazy zmiany zachowań
7.2.2. Rola oceny korzyści i kosztów związanych ze zmianą
7.2.3. Procesy prowadzące do zmiany zachowań
7.2.4. Dobranie interwencji terapeutycznych do fazy zmiany zachowań
7.3. Miniefekty psychoterapii w wyniku zastosowania unikalnej techniki (Jadwiga Rakowska)
7.4. Zmiana zachowań a przejmowanie poprzez pacjenta wartości terapeuty (Jadwiga Rakowska)
7 5. Wnioski końcowe (Jadwiga Rakowska)

Rozdział 8. NEGATYWNE SKUTKI PSYCHOTERAPII
8.1. Częstotliwość występowania zmian negatywnych u pacjentów poddanych psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
8.2. Interakcja typu zaburzeń pacjenta i techniki terapeuty (Jadwiga Rakowska)
8.3. Właściwości terapeuty a negatywne skutki psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
8.4. Wartości uznawane poprzez terapeutę (Jadwiga Rakowska)
8 5. Skutki nawiązywania poprzez terapeutę kontaktów seksualnych z pacjentem (Jadwiga Rakowska)
8.6. Sesje jednostkowe lub z udziałem członków rodziny (Jadwiga Rakowska)
8.7. Wnioski końcowe (Jadwiga Rakowska)

Rozdział 9. SprawnOŚĆ PSYCHOTERAPII DZIECI I MŁODZIEŻY

9.1. Specyfika psychoterapii dzieci i młodzieży (Jadwiga Rakowska)
9.1.1. Rola środowiska społecznego
9.1.2. Poziom rozwoju
9.2. Ocena wydajności psychoterapii dzieci i młodzieży (Jadwiga Rakowska)
9.2.1. Charakterystyka badań
9.2.2. Ocena wydajności psychoterapii na podstawie metaanaliz
9.2.3. Sprawność interwencji psychologicznych wobec zachowań przestępczych
9.2.4. Produktywność psychoterapii dopasowanej kulturowo
9.2.5. Solidność zmiany uzyskanej w psychoterapii
9.3. Czynniki związane ze skutecznością psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
9.3.1. Cechy metody leczenia
9.3.2. Cechy pacjenta
9.3.3. Właściwości terapeuty
9.3.4. Zmienne procesu terapeutycznego
9.4. Skuteczność specyficznych metod psychoterapii w leczeniu określonych zaburzeń klinicznych dzieci i młodzieży (Jadwiga Rakowska)
9.4.1. Terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu lęku
9.4.2. Trening umiejętności radzenia sobie w leczeniu depresji
9.4.3. Trening umiejętności rozwiązywania problemów w eliminowaniu zachowań negatywistycznych i agresywnych
9.4.4. Trening umiejętności rodzicielskich w eliminowaniu zachowań negatywistycznych i zadziornych
9.4.5. Terapia wielosystemowa w korygowaniu zachowania antyspołecznego
9.4.6. Terapia behawioralna w leczeniu otyłości
9.4.7. Terapia behawioralna w leczeniu autyzmu
9.4.8. Przygotowanie do zabiegów medycznych przy pomocy modelowania przy użyciu filmu
9.5. Wnioski końcowe (Jadwiga Rakowska)

Część druga
SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII Wprowadzenie (Maria Lis-Turlejska)

Rozdział 10. ZAGADNIENIA OGÓLNE SZKOLENIA W PSYCHOTERAPII

10.1. Dobór kandydatów do szkolenia (Maria Lis-Turlejska)
10.2. Części szkolenia w psychoterapii (Maria Lis-Turlejska)
10.2.1. Superwizja
10.2.2. Własna terapia szkolącego się
10.2.3. Szkolenie dydaktyczne
10.3. Zmiany szkolenia w psychoterapii (Maria Lis-Turlejska)

Rozdział 11. SZKOLENIE Z PUNKTU WIDZENIA PSYCHOANALIZY I PODEJŚCIA PSYCHODYNAMICZNEGO
11.1. Szkolenie w psychoanalizie (Maria Lis-Turlejska, Katarzyna Schier)
11.2. Problemy selekcji kandydatów do szkolenia (Maria Lis-Turlejska, Katarzyna Schier)
11.3. Szkolenie w psychoanalizie a szkolenie w psychoterapii psychoanalitycznej i psychodynamicznej (Maria Lis-Turlejska, Katarzyna Schier)

Rozdział 12. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII Z PUNKTU WIDZENIA PODEJŚCIA BEHAWIORALNEGO
12.1. Dobór osób do szkolenia. Przykład programu treningowego w psychoterapii behawioralnej (Maria Lis-Turlejska)
12.2. Znaczenie własnej terapii w szkoleniu z perspektywy podejścia behawioralnego (Maria Lis-Turlejska)
12.3. Badania nad szkoleniem w terapii behawioralnej (Maria Lis-Turlejska)

Rozdział 13. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII Z PUNKTU WIDZENIA PODEJŚCIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNEGO

13.1. Podstawowe elementy programu szkoleniowego w psychoterapii poznawczo-behawioralnej (Magdalena Gulcz, Małgorzata Dragan, Maria Lis-Turlejska)
13.2. Podstawowe zasady obowiązujące w psychoterapii poznawczo-behawioralnej (Magdalena Gulcz, Małgorzata Dragan, Maria Lis-Turlejska)
13.2.1. Współpraca terapeutyczna
13.2.2. Ukierunkowane odkrywanie
13.2.3. Formułowanie przypadku
13.2.4. Struktura szkolenia
13.2.5. Ewaluacja poziomu nabywanych umiejętności
13.3. Superwizja w terapii poznawczo-behawioralnej (Magdalena Gulcz, Małgorzata Dragan, Maria Lis-Turlejska)

Rozdział 14. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII Z PUNKTU WIDZENIA MODELI OPARTYCH NA DOŚWIADCZENIU (EXPERIENTIAL)
14.1. Wprowadzenie (Maria Lis-Turlejska)
14.2. Badania dotyczące szkolenia w psychoterapii opartej na doświadczeniu (Maria Lis-Turlejska)

Rozdział 15. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII SYSTEMOWEJ
15.1. Zasady terapii zasadami szkolenia (Jadwiga Rakowska)
15.1.1. Przykład wykorzystywania zasad terapii w konsultacji
15.2. Metody szkolenia i superwizji (Jadwiga Rakowska)
15.3. Charakterystyka szkolenia prowadzonego poprzez poszczególne szkoły psychoterapeutyczne (Jadwiga Rakowska)
15.3.1. Terapia strategiczna zespołu z Mental Research Institute
15.3.2. Terapia systemowa grupy z Mediolanu
15.3.3. Terapia strukturalno-strategiczna Haleya / Madanes
15.3.4. Terapia strukturalna Minuchina
15.3.5. Behawioralna terapia rodzinna
15.3.6. Podejście międzypokoleniowe Bowena
15.3.7. Terapia symboliczno-doświadczeniowa Whitakera
15.3.8. Terapia kontekstualna Boszormenyi-Nagy'ego
15.3.9. Psychoterapia zorientowana na rodzinę pochodzenia Framo
15.4. Badania nad szkoleniem w terapii systemowej (Jadwiga Rakowska)

Rozdział 16. KOMPETENCJE I STANDARDY SZKOLENIA PSYCHOTERAPEUTÓW GRUPOWYCH
16.1. Niezbędna wiedza (Barbara Tryjarska)
16.2. Własna psychoterapia jednostkowa (Barbara Tryjarska)
16.3. Udział w psychoterapii grupowej w roli uczestnika (pacjenta) (Barbara Tryjarska)
16.4. Obserwacja sposobu prowadzenia grupy poprzez doświadczonego psychoterapeutę (Barbara Tryjarska)
16.5. Samodzielnie prowadzona grupa z superwizją (Barbara Tryjarska)
16.6. Uwagi końcowe (Barbara Tryjarska)

Rozdział 17. KSZTAŁCENIE PSYCHOLOGÓW KLINICZNYCH W USA

17.1. System kształcenia prowadzący do uzyskania licencji psychologa klinicznego (Aneta Miękisz, Maria Lis-Turlejska)
17.2. Model ?naukowiec-praktyk" (scientist-practitioner) (Aneta Miękisz, Maria Lis-Turlejska)
17.3. Warunki uzyskania licencji (Aneta Miękisz, Maria Lis-Turlejska)
17.3.1. Wykształcenie
17.3.2. Staż pod superwizją
17.3.3. Egzaminy
17.4. Zasady zachowania licencji (Aneta Miękisz, Maria Lis-Turlejska)
17.5. Program studiów doktoranckich (Ph.D.) w zakresie psychologii klinicznej
wykonywany w University of Texas w Austin (Aneta Miękisz, Maria Lis-Turlejska)
17.5.1. Wykłady obowiązkowe
17.5.2. Badania naukowe
17.5.3. Praktyka kliniczna
17.6. Rys historyczny kształcenia psychologów (Aneta Miękisz, Maria Lis-Turlejska)

Część trzecia
AUTORSKIE PROPOZYCJE SZKOLENIA W PSYCHOTERAPII. Z DOŚWIADCZEŃ KATEDRY PSYCHOPATOLOGII I PSYCHOTERAPII WYDZIAŁU PSYCHOLOGII UW

Wprowadzenie (Lidia Grzesiuk)

Rozdział 18. ZNACZENIE WIEDZY PSYCHOLOGICZNEJ W KSZTAŁCENIU PSYCHOTERAPEUTÓW (Ewa Trzebińska)

Rozdział 19. BADANIA NAD PSYCHOTERAPIĄ PROWADZONĄ W AKADEMICKIM OŚRODKU PSYCHOTERAPII

19.1. Metoda badań (Lidia Grzesiuk)
19.1.1. Osoby badane
19.1.2. Sposób pomiaru zmiennych
19.2. Wyniki badań i dyskusja (Lidia Grzesiuk)
19.2.1. Różnice między pacjentami, którzy ukończyli psychoterapię, a tymi, którzy ją przerwali
19.2.2. Związek między powodami zgłoszenia się do terapii a jej efektami
19.2.3. Związek przebiegu psychoterapii z jej efektami
19.2.4. Znaczenie psychoterapii dla pacjentów

Rozdział 20. ĆWICZENIE PODSTAWOWYCH UMIEJĘTNOŚCI PSYCHOTERAPEUTYCZNYCH
20.1. Forma warsztatów jako sposobność zdobycia umiejętności (Mirosława Huflejt-Łukasik)
20.2. Umiejętności związane z nawiązywaniem kontaktu i prowadzeniem rozmowy terapeutycznej (Mirosława Huflejt-Łukasik)
20.3. Radzenie sobie w niełatwych sytuacjach i z nieprzystępnymi pacjentami (Mirosława Huflejt-Łukasik)
20.4. Interakcja pacjent - terapeuta, zjawiska w procesie psychoterapii (Mirosława Huflejt-Łukasik)
20.5. Prowadzenie sesji terapeutycznej, odpowiedzialność za pacjenta i przebieg terapii, rola koterapeuty (Mirosława Huflejt-Łukasik)
20.6. Zawieranie kontraktu, praca nad celem w psychoterapii - ekologia zmian mających miejsce w trakcie psychoterapii (Mirosława Huflejt-Łukasik)
20.7. Wzmocnienia w terapii, budowanie na pozytywach (Mirosława Huflejt-Łukasik)

Rozdział 21. TRENING TERAPEUTYCZNY JAKO DOŚWIADCZENIE OSOBISTE I METODA ZDOBYWANIA WIEDZY
21.1. Warunki organizacyjne treningów terapeutycznych grup składających się ze studentów psychologii (Barbara Tryjarska)
21.2. Specyfika grup składających się ze studentów psychologii (Barbara Tryjarska)
21.3. Przebieg treningu psychoterapeutycznego (Barbara Tryjarska)

Rozdział 22. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII STRATEGICZNEJ. Autorskie doświadczenia Jadwigi Rakowskiej
22.1. Wprowadzenie do teorii i praktyki terapii strategicznej
22.2. Obserwacja przebiegu terapii
22.3. Przygotowanie do prowadzenia terapii
22.4. Prowadzenie terapii pod superwizją
22.5. Uwagi końcowe

Rozdział 23. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII GRUPOWEJ. Autorskie doświadczenia Barbary Tryjarskiej
23.1. Stosunek do pacjentów
23.2. Założenia dotyczące psychoterapii grupowej - czego uczę w zakresie diagnozy i psychoterapii
23.3. Rozwijanie wiedzy o sobie w roli psychoterapeuty

Rozdział 24. PoręcznE UCZENIE PSYCHOTERAPII - KURS DLA POCZĄTKUJĄCYCH. Autorskie doświadczenia Ewy Trzebińskiej
24.1. Formy i organizacja szkolenia
24.1.1. Zespół terapeutyczny
24.1.2. Przygotowanie do pracy z pacjentem
24.1.3. Uniemożliwianie trudnościom w szkoleniu
24.2. Teoretyczne podstawy i techniki pracy z pacjentem
24.3. Relacja terapeutyczna
24.3.1. Dyrektywna opiekuńczość
24.3.2. Przymierze terapeutyczne
24.3.3. Komfort psychiczny pacjenta
24.3.4. Autoprezentacja
24.4. Przebieg pracy z pacjentem
24.4.1. Zasada "nieustającej psychoterapii"
24.4.2. Zasada "jednego małego kroku"
24.4.3. Zasada "nierówności racji"

Rozdział 25. SZKOLENIE STUDENTÓW PSYCHOLOGII W PSYCHOTERAPII. Autorskie doświadczenia Lidii Grzesiuk
25.1. Założenia wyznaczające sposób szkolenia oraz organizacja szkolenia
25.1.1. Relacje mistrz - uczeń pomiędzy psychoterapeutą a koterapeutami
25.1.2. Znaczenie poznawania technik psychoterapeutycznych
25.1.3. Preferowany wariant relacji pacjent-terapeuta
25.1.4. Zakres odpowiedzialności koterapeutów
25.1.5. Przeniesienie i przeciwprzeniesienie
25.2. Struktura szkolenia
25.3. Przygotowanie studentów do podjęcia roli koterapeuty
25.4. Zadania i wymogi stawiane studentom
25.4.1. Zadania i wymogi dotyczące spotkań indywidualnych
25.4.2. Zadania i wymagania dotyczące sesji psychoterapii grupowej
25.4.3. Superwizja

Rozdział 26. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII intensywnEJ. Autorskie doświadczenia firma Jasińskiego
26.1. Zasady pracy terapeutycznej
26.2. Cele zajęć
26.3. Zakłócenia i trudności przebiegu terapii psychodynamicznej w AOP

Rozdział 27. PROBLEMY ETYCZNE W PSYCHOTERAPII
27.1. Kulturowy relatywizm w pojmowaniu zdrowia psychicznego (Mirosława Huflejt-Łukasik)
27.2. Uwikłanie perspektywy wartościującej w koncepcjach terapeutycznych (Mirosława Huflejt-Łukasik)
27.3. Problemy zawodu psychologa klinicznego (Mirosława Huflejt-Łukasik)
27.4. Wymogi osobowościowe i kompetencje zawodowe psychoterapeuty (Mirosława Huflejt-Łukasik)
27.5. Problemy etyczne w psychoterapii (Mirosława Huflejt-Łukasik)
27.6. Problematyka niedobrowolności hospitalizacji psychiatrycznej (Mirosława Huflejt-Łukasik)
27.7. Przemoc w rodzinie - używanie przemocy wobec dzieci i współmałżonka (Mirosława Huflejt-Łukasik)
27.8. Nadużycia seksualne wobec dzieci i osób dorosłych (Mirosława Huflejt-Łukasik)
27.9. Pomoc psychologiczna osobom terminalnie chorym i umierającym i ich rodzinom (Mirosława Huflejt-Łukasik)
27.10. Uwarunkowania zaburzeń - genetyczne versus społeczne (Mirosława Huflejt-Łukasik)
27.11. Ustawa o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów (Mirosława Huflejt-Łukasik)

Bibliografia
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy
Noty o Autorach

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    Psychologia
  • Producent

    WYDAWNICTWO ENETEIA
  • ISBN

    8385713638
  • Oprawa

    Twarda
  • Autor

    Lidia grzesiuk
  • Wydawnictwo

    Eneteia
  • Ilość stron

    592
  • Rok wydania

    2012
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Psychoterapia. Badania i szkolenie (sklep Empik)
    125,00 zł Sklep Empik
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 125,00 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla PSYCHOTERAPIA BADANIA I SZKOLENIE (oprawa twarda) (Książka). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii Psychologia