W książce omówiono wyraźne w praktyce i dyskusyjne w nauce kluczowe zagadnienia dotyczące prawa reklamy, w tym m.in.:
• zwalczanie nieuczciwej reklamy (znaczność wprowadzenia w błąd, zastosowanie znaku towarowego konkurenta w reklamie porównawczej, reklama powodująca lęk, reklama ukryta, greenwashing);
• reklama a nowe technologie i ochrona danych osobowych (reklama online a dane osobowe, reklama a oprogramowanie komputerowe, technologia mieszanej rzeczywistości w reklamie);
• reklama a ochrona własności intelektualnej (reklama naśladowcza, body image advertising);
• reklama wybranych towarów i usług (reklama podgrzewanych wyrobów tytoniowych, reklama żywności dla dzieci, reklama suplementów diety, reklama leków biologicznych);
• dochodzenie roszczeń (praktyczne aspekty innowacyjnania sądowego, ochrona zbiorowych interesów konsumentów, reklamowa samoregulacja);
• problemy interdyscyplinarne (psychologia a model konsumenta, psychologiczna perspektywa reklamy zawodów prawniczych, nadużycie pozycji dominującej na rynkach reklamy internetowej, transparentność w reklamie politycznej).
Publikacja jest przeznaczona dla prawników praktyków zajmujących się prawem reklamy, ochroną konsumentów i konkurentów, a także dla przedsiębiorców, reklamodawców i twórców reklamy. Tematyka przedstawiona w publikacji zainteresuje także przedstawicieli nauki oraz studentów prawa, administracji, marketingu, psychologii, socjologii i dziennikarstwa.
„Nie ulega kwestii, że jest to opracowanie aktualne, wyjątkowo potrzebne równocześnie praktykom, jak i osobom naukowo zajmującym się szeroko rozumianymi zagadnieniami reklamy. Można kolokwialnie rzec, iż «każdy odszuka tu coś dla siebie», niezależnie od tego, czy zajmuje się reklamą w sferze administracyjnej, gospodarczej, handlowej, cywilistycznej, medycznej czy proceduralnej".
Dr hab. Monika Jagielska, prof. UŚ
Tytuł Reklama. Aspekty prawne. Nowe wyzwania Autor Opracowanie zbiorowe Wydawnictwo Wolters Kluwer EAN 9788382867572 ISBN 9788382867572 Kategoria Prawo\Inne kolekcja Monografie liczba stron 880 Rok wydania 2022 Oprawa Twarda Wydanie 1
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Reklama. aspekty prawne. nowe wyzwania. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.